W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biuro Dyrektora Generalnego

Dyrektor: Renata Rudnicka

Zastępca Dyrektora: Bożena Pajdała

Kontakt

Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Senatorska 14
00-082 Warszawa
telefon: (22) 266 31 18
e-mail: bg@msit.gov.pl

Zakres działalności Biura Dyrektora Generalnego
1)    prowadzenie spraw w zakresie organizacji Ministerstwa, w tym opracowywanie projektów Statutu, regulaminu organizacyjnego Ministerstwa, zakresu czynności Członków kierownictwa Ministerstwa oraz regulaminu pracy Ministerstwa;
2)    prowadzenie rejestrów aktów normatywnych o charakterze wewnętrznym oraz decyzji wydawanych przez Ministra oraz Dyrektora Generalnego o charakterze organizacyjnym;
3)    prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Członków kierownictwa Ministerstwa, z wyjątkiem pełnomocnictw procesowych których rejestr prowadzi Departament Prawny i upoważnień do przeprowadzenia czynności kontrolnych których rejestr prowadzi Departament Kontroli  w ramach realizowanych zadań;
4)    realizacja zadań z zakresu zasad etycznych pracy w urzędzie;
5)    realizacja polityki w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w Ministerstwie, w szczególności organizacja naboru oraz bieżąca obsługa kadrowa pracowników, a także prowadzenie spraw z zakresu podnoszenia i doskonalenia kwalifikacji zawodowych pracowników Ministerstwa;
6)    naliczanie i przekazywanie do wypłaty wynagrodzeń oraz innych świadczeń pieniężnych; 
7)    realizacja świadczeń socjalnych na rzecz pracowników i emerytów Ministerstwa, projektowanie, analiza i kontrola bieżącego wydatkowania Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
8)    obsługa spraw w zakresie odpowiedzialności dyscyplinarnej pracowników Ministerstwa;
9)    prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
10)    gospodarowanie majątkiem Ministerstwa, w tym prowadzenie ewidencji pozaksięgowej składników majątkowych oraz gospodarki magazynowej;
11)     realizacja zadań w celu zabezpieczenia potrzeb lokalowych Ministerstwa, obsługa administracyjno-gospodarcza i transportowa Ministerstwa oraz zapewnienie obsługi recepcyjnej;
12)    organizacja biura podawczego i obsługa kancelaryjna poczty przychodzącej i wychodzącej Ministerstwa;
13)    prowadzenie archiwum Ministerstwa oraz nadzór nad przestrzeganiem przepisów instrukcji kancelaryjnej;
14)    realizacja spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym, obronnością, bezpieczeństwem państwa, obroną cywilną w dziale administracji rządowej – kultura fizyczna, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

W strukturze Biura funkcjonują:

  • Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych, realizujący zadania określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz nadzorujący ochronę informacji niejawnych w Ministerstwie;
  • samodzielne stanowisko do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, do zakresu działania którego należą zadania, o których mowa w § 2 i § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. poz. 704 oraz z 2004 r. poz. 2468);
  •  Inspektor Ochrony Danych, którego zadania określają odrębne przepisy.
{"register":{"columns":[]}}