Biuro Dyrektora Generalnego
Dyrektor: Renata Rudnicka
Zastępca Dyrektora: Bożena Pajdała
Kontakt
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Senatorska 14
00-082 Warszawa
telefon: (22) 266 31 18
e-mail: bg@msit.gov.pl
Zakres działalności Biura Dyrektora Generalnego
1) prowadzenie spraw w zakresie organizacji Ministerstwa, w tym opracowywanie projektów Statutu, regulaminu organizacyjnego Ministerstwa, zakresu czynności Członków kierownictwa Ministerstwa oraz regulaminu pracy Ministerstwa;
2) prowadzenie rejestrów aktów normatywnych o charakterze wewnętrznym oraz decyzji wydawanych przez Ministra oraz Dyrektora Generalnego o charakterze organizacyjnym;
3) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Członków kierownictwa Ministerstwa, z wyjątkiem pełnomocnictw procesowych których rejestr prowadzi Departament Prawny i upoważnień do przeprowadzenia czynności kontrolnych których rejestr prowadzi Departament Kontroli w ramach realizowanych zadań;
4) realizacja zadań z zakresu zasad etycznych pracy w urzędzie;
5) realizacja polityki w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w Ministerstwie, w szczególności organizacja naboru oraz bieżąca obsługa kadrowa pracowników, a także prowadzenie spraw z zakresu podnoszenia i doskonalenia kwalifikacji zawodowych pracowników Ministerstwa;
6) naliczanie i przekazywanie do wypłaty wynagrodzeń oraz innych świadczeń pieniężnych;
7) realizacja świadczeń socjalnych na rzecz pracowników i emerytów Ministerstwa, projektowanie, analiza i kontrola bieżącego wydatkowania Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
8) obsługa spraw w zakresie odpowiedzialności dyscyplinarnej pracowników Ministerstwa;
9) prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
10) gospodarowanie majątkiem Ministerstwa, w tym prowadzenie ewidencji pozaksięgowej składników majątkowych oraz gospodarki magazynowej;
11) realizacja zadań w celu zabezpieczenia potrzeb lokalowych Ministerstwa, obsługa administracyjno-gospodarcza i transportowa Ministerstwa oraz zapewnienie obsługi recepcyjnej;
12) organizacja biura podawczego i obsługa kancelaryjna poczty przychodzącej i wychodzącej Ministerstwa;
13) prowadzenie archiwum Ministerstwa oraz nadzór nad przestrzeganiem przepisów instrukcji kancelaryjnej;
14) realizacja spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym, obronnością, bezpieczeństwem państwa, obroną cywilną w dziale administracji rządowej – kultura fizyczna, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
W strukturze Biura funkcjonują:
- Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych, realizujący zadania określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz nadzorujący ochronę informacji niejawnych w Ministerstwie;
- samodzielne stanowisko do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, do zakresu działania którego należą zadania, o których mowa w § 2 i § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. poz. 704 oraz z 2004 r. poz. 2468);
- Inspektor Ochrony Danych, którego zadania określają odrębne przepisy.