Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju usług turystycznych w Polsce
Wykonawcą opracowania jest Stowarzyszenie na Rzecz Badania, Rozwoju i Promocji Turystyki. Opracowanie jest połączeniem analizy koncepcji teoretycznych z empirycznym wykorzystaniem ich w odniesieniu do polskiego rynku usług turystycznych. W publikacji podjęto próbę systematyzacji pojęć i koncepcji teoretycznych dotyczących rozwoju rynku turystycznego, a następnie dokonano empirycznej weryfikacji wybranych koncepcji.
Celem pracy było lepsze poznanie mechanizmów działania rynku usług turystycznych w Polsce, a w konsekwencji wskazanie potencjalnych kierunków jego rozwoju oraz ewentualnych zagrożeń. Empiryczna analiza koncepcji ekonomicznych w odniesieniu do polskiego rynku powinna ponadto przyczynić się do wskazania narzędzi analitycznych, które mogą być przydatne do monitorowania zachodzących zmian.
W opracowaniu poruszono zagadnienia dotyczące:
- zakresu i struktury rynku usług turystycznych oraz kryteriów oceny kierunków jego rozwoju,
- czynników wpływających na rozwój popytu i podaży oraz modeli umożliwiających kwantyfikację siły ich oddziaływania,
- konkurencyjności polskiej oferty turystycznej.
Materiały
Ekonomiczne uwarunkowania rozwoku usług turystycznych w Polsce.pdf 4.16MB
- Ostatnia modyfikacja:
- 09.03.2018 10:57 administrator gov.pl
- Pierwsza publikacja:
- 09.03.2018 10:57 administrator gov.pl