Informacja dla podmiotów upoważnionych
Ministerstwo Sportu i Turystyki informuje, że zgodnie z § 19 ust. 5 Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 9 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej (Dz. U. z 2013 r., poz. 460), podmiot upoważniony do przeprowadzania egzaminu jest zobowiązany do przekazania Ministrowi w terminie co najmniej 7 dni przed wyznaczonym dniem egzaminu informacji o planowanym egzaminie.
W celu zapewnienia efektywnego i sprawnego informowania o planowanych egzaminach prosimy najpierw o przesłanie w formie pisemnej informacji o osobach upoważnionych przez podmiot upoważniony do wysyłania informacji o planowanych egzaminach, oraz podanie adresów mailowych z których taka informacja będzie kierowana.
Korespondencję w tej sprawie prosimy kierować na adres:
Departament Sportu Wyczynowego
Ministerstwo Sportu i Turystyki
ul. Senatorska 14, 00-082 Warszawa
Jednocześnie prosimy o przygotowywanie i przesyłanie informacji o planowanych egzaminach na podstawie wzoru dostępnego na stronie internetowej Ministerstwa
Materiały
Wzór zgłoszeniaWzor_zgloszenie_terminu_egzaminu_przez_podmiot_upowazniony.docx 0.01MB
Prosimy o przekazywanie takiej informacji w formie załącznika do maila w formacie PDF (przez upoważnioną osobę i ze wskazanego w piśmie do Ministerswa adresu mailowego) na adres mailowy:
info.egzaminyzeglarskie@msit.gov.pl
w tytule maila proszę o zapis:
„(nazwa podmiotu upoważnionego) – zgłoszenie egzaminu na patent/licencję……….”
W zakresie protokołów z przeprowadzonych egzaminów, Ministerstwo informuje, że zgodnie z § 19 ust. 6 ww. rozporządzenia, podmiot upoważniony jest zobowiązany do przekazania Ministrowi kopii protokołu z przeprowadzonego egzaminu wraz z listą pytań wykorzystanych na egzaminie teoretycznych i oświadczeniem Przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej, potwierdzającym prawidłowość przeprowadzonego egzaminu.
Kopia protokołu egzaminacyjnego przekazywana do Ministerstwa powinna zawierać informację o:
- miejscu i dacie egzaminu,
- numerze egzaminu wg rejestru prowadzonego przez podmiot upoważniony,
- składzie i funkcji członków Komisji Egzaminacyjnej wraz z podpisami tychże członków na protokole z egzaminu,
- wykazie osób, które przystąpiły do egzaminu wraz z informacją o ocenie końcowej zarówno z części teoretycznej jak i praktycznej egzaminu (dla potrzeb Ministerstwa wystarczy informacja czy osoba zdała czy nie daną część egzaminu, natomiast podmiot upoważniony powinien w swojej dokumentacji posiadać pełną informację o liczbie punktów zdobytych przez daną osobę w części teoretycznej egzaminu),
- liście pytań wykorzystanych na części teoretycznej egzaminu z zaznaczonymi prawidłowymi odpowiedziami (natomiast podmiot upoważniony powinien w swojej dokumentacji posiadać egzemplarze wszystkich testów wypełnionych przez osoby zdające),
- krótkim opisie przeprowadzonej części praktycznej egzaminu (natomiast podmiot upoważniony w swojej dokumentacji powinien posiadać szczegółowy opis przeprowadzonej części praktycznej egzaminu),
- kopię oświadczenia Przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej potwierdzającego prawidłowość przeprowadzonego egzaminu.
Kopie protokołów egzaminów prosimy przesyłać na adres:
Departament Sportu Wyczynowego
Ministerstwo Sportu i Turystyki
ul. Senatorska 14, 00-082 Warszawa
(z dopiskiem – „Protokoły z egzaminów żeglarskich i motorowodnych”)
W przypadku zmian w składzie kadry egzaminującej lub obiektów wykorzystywanych do przeprowadzania egzaminu, na które udzielono upoważnienia do przeprowadzania egzaminów w zakresie turystyki wodnej, Strona powinna złożyć wniosek o zmianę decyzji (patrz: art. 155 Ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2013 r., poz. 267)).
Wniosek o zmianę decyzji jest rozpatrywany i decyzja w tej sprawie jest wydawana w terminie miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie dwóch miesięcy od daty wpłynięcia wniosku do Ministerstwa zgodnie z art. 35 § 3 Ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego.
Wniosek o zmianę decyzji powinien zawierać wyłącznie dokumentację dotyczącą nowego obiektu lub egzaminatora, który ma być dołączony do listy obiektów i egzaminatorów wykorzystywanych przez podmiot upoważniony do przeprowadzania egzaminów.
Wniosek o zmianę decyzji nie zawiesza obowiązywania pierwotnej decyzji o upoważnieniu do przeprowadzania egzaminów.
Przypominamy o konieczności dokonania opłaty skarbowej w wysokości 10,00 zł i dołączenia potwierdzenia przelewu do wniosku o zmianę decyzji. Konto do dokonania opłaty skarbowej pozostaje to samo jak w przypadku pierwotnego wniosku o udzielenie upoważnienia.
W przypadku gdy wniosek o zmianę decyzji jest sporządzony w terminie dłuższym niż 6 miesięcy od daty wydania pierwotnej decyzji o udzieleniu upoważnienia lub daty wydania poprzedniej decyzji o zmianie decyzji o upoważnieniu, każdorazowo należy dostarczyć aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego rejestru właściwego dla formy organizacyjnej podmiotu ubiegającego się o zmianę decyzji o upoważnieniu do egzaminowania.
- Ostatnia modyfikacja:
- 24.11.2021 10:52 Jan Jechna
- Pierwsza publikacja:
- 26.03.2018 07:08 Paulina Czubak