W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Międzynarodowe Targi Turystyczne World Travel Market 2016

14.11.2016

Od 7 do 9 listopada odbywały się w Londynie Międzynarodowe Targi Turystyczne World Travel Market (WTM). To obok targów ITB w Berlinie druga najważniejsza impreza targowa o charakterze turystycznym organizowana od wielu lat w Europie. Targi WTM są profesjonalną platformą do rozmów dla blisko 50.000 przedstawicieli światowego przemysłu turystycznego.

Podczas targów odbyło się spotkanie Podsekretarza Stanu w MSiT Dawida Laska z Sekretarzem Generalnym Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO) Talebem Rifai. W trakcie spotkania Dawid Lasek przedstawił priorytety rozwoju polskiej turystyki, zaprezentował koncepcję Domu Polskich Turystycznych Marek Terytorialnych, a także zwrócił uwagę na istotną rolę regionów w kształtowaniu polityki turystycznej. Sekretarz Rifai podkreślił konieczność podejmowania wysiłków na rzecz niwelowania barier w podróżowaniu m.in. poprzez wprowadzanie ułatwień wizowych. Zaakcentował również znaczenie rynków azjatyckich posiadających najwyższy potencjał wzrostu dla rozwoju gospodarki turystycznej.

W ramach Targów, Światowa Organizacja Turystyki (UNWTO) organizuje co roku debatę ministrów UNWTO. Debaty te mają wysoki prestiż i wywierają istotny wpływ na kreowanie zarówno trendów, jak i kierunków działań UNWTO. W tegorocznej debacie udział wziął również minister Lasek. Debata poświęcona była bezpieczeństwu podróżowania i wszyscy uczestnicy zgodzili się, iż bezpieczeństwo to jeden z głównych filarów warunkujących i podnoszących atrakcyjność turystyczną.

Corocznie na targach przygotowywane jest polskie stoisko narodowe organizowane przez Polską Organizację Turystyczną oraz Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Londynie. Na stoisku prezentowano ofertę dotyczącą głównie takich produktów jak: city breaks, turystyka miejska i kulturowa w Krakowie, Lublinie, Warszawie, a także turystyka aktywna, wydarzenia kulturalne i gastronomia. 

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
09.03.2018 10:38 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
09.03.2018 10:38 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}