W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

„Nasza historia ma tylko dwa kolory. Nie pisz na fladze.” Jarosław Sellin na konferencji prasowej prezentującej kampanię "Barwy wspólne"

25.04.2018

[[jQueryInclude?preset=slides]]

fot. NCK

fot. NCK

fot. NCK

fot. NCK

 

Symbole narodowe są wartością, która łączy Polaków ponad podziałami - powiedział w środę 25 kwietnia sekretarz stanu w MKiDN Jarosław Sellin na konferencji prasowej prezentującej kampanię "Barwy wspólne". 2 maja 2018 roku startuje kampania społeczna przygotowana przez Grupę LOTOS wspólnie z Narodowym Centrum Kultury oraz partnerami: programem Niepodległa, TVP i Polskim Radiem. Celem kampanii „Nasza historia ma tylko dwa kolory. Nie pisz na fladze.” jest zwiększenie świadomości Polaków na temat wartości barw i symboli narodowych oraz ich poprawnego wykorzystywania.

Sellin wyjaśnił, że kampania ma "przybliżyć Polakom historię symboli narodowych i zachęcić do prawidłowego z nich korzystania". "Do głównych celów kampanii należą podtrzymywanie szacunku społecznego dla symboli narodowych, budowanie zdrowego poczucia dumy z polskości" - mówił wiceminister kultury.

Zwrócił również uwagę, że na podstawie zrealizowanych w 2016 r. badań przygotowawczych dla programu "Niepodległa" dotyczących postawy Polaków do symboli narodowych mówić można o "pewnym optymizmie". Jak mówił, badania wskazują, że okazywanie szacunku symbolom narodowym jest dla 94 proc. badanych najważniejszą postawą patriotyczną. "Jednocześnie 93 proc. Polaków deklaruje, że darzy szacunkiem symbole narodowe, a 59 proc. badanych potwierdziło, że wywiesza flagi z okazji świąt narodowych. Symbole narodowe są wartością, która łączy Polaków ponad podziałami; tych podziałów, jak wiemy, jest wiele" - zaznaczył Sellin.

Biuro programu "Niepodległa" zachęca wszystkich Polaków do wywieszania flagi na domach, balkonach i w oknach. "Chcemy pokazać, że ta wspólna flaga nas łączy" - podkreślił sekretarz stanu w ministerstwie kultury.

W ramach kampanii wyemitowana zostanie seria spotów telewizyjnych i radiowych pod hasłem „Nasza historia ma tylko dwa kolory. Nie pisz na fladze.”, których celem jest upowszechnianie wiedzy na temat poprawnego używania barw i symboli narodowych oraz traktowania ich z należytym szacunkiem.

Inicjatywa Grupy LOTOS, Narodowego Centrum Kultury, programu Niepodległa oraz TVP i Polskiego Radia realizowana jest w ramach obchodów stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Start kampanii nieprzypadkowo zaplanowany został na przypadający 2 maja Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Data ta naturalnie kojarzy się z flagą przede wszystkim ze względu na symbolikę – 2 maja w PRL był dniem, kiedy Polacy zmuszani byli do zdejmowania flag po Święcie Pracy.

Zdjęcia (4)

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
22.02.2021 13:35 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
22.02.2021 13:35 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}