W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Polska w grupie "Top 10 Most Popular Destination" roku 2017 w Chinach

22.01.2018

W Pekinie wręczono doroczne, prestiżowe nagrody turystyczne National Tourism Award. W kategorii „Najbardziej popularne cele podróży w 2017 roku” jednym z dziesięciu laureatów została Polska

22 stycznia odbyła się w Pekinie uroczystość wręczenia dorocznych nagród turystycznych National Tourism Award. W kategorii „Najbardziej popularne cele podróży” w 2017 roku jednym z dziesięciu laureatów została Polska. W grupie "Top 10 Most Popular Destination" obok Polski znalazły się także Australia, Austria, Hong Kong, Japonia, Maroko, Nowa Zelandia, Seszele, Tunezja i Turcja.

To wielkie wyróżnienie dla naszego kraju. Lista rankingowa jest ustalana w oparciu o arkusze oceny i opinie największych chińskich organizatorów podróży i agencji turystycznych. Miernikiem nie są liczby wysłanych turystów, lecz zainteresowanie klientów danym celem podróży i wzrost sprzedaży podróży do tego miejsca. Organizatorem konkursu jest wydawnictwo National Tourism Media Ltd., wydawca miesięcznika National Tourism - najważniejszego magazynu B2B dla chińskiej branży turystycznej.

– To znakomita wiadomość dla polskiej turystyki i docenienie ciężkiej pracy Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej w promocji naszego kraju na rynkach azjatyckich. Jestem przekonany, że to wyróżnienie i nasze działania przełożą się na jeszcze większe zainteresowanie Polską wśród turystów z Chin oraz innych krajów azjatyckich – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk.

W ocenie chińskich biur podróży Polska stała się na przestrzeni ostatnich dwóch lat bardzo popularnym celem wyjazdów turystycznych. Organizatorzy współpracujący z Polską Organizacją Turystyczną potwierdzają gwałtowny wzrost zainteresowania i sprzedaży programów „polskich” - zarówno podróży odbywających się do dwóch-trzech krajów (np. Węgry, Czechy i Polska), jak i podróży „monotematycznych”, czyli odbywanych wyłącznie do Polski. Są to z reguły podróże objazdowe do polskich miast trwające od 9 do 12 dni.

Najbardziej popularnymi miastami w Polsce są Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław i Poznań. Warto nadmienić, że dwa ostatnie zostały wprowadzone do programów dzięki działaniom promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej, prowadzonym w 2016 roku. Kolejnymi miastami wspieranymi przez POT od drugiej połowy 2017 roku są Łódź i Katowice.

Popularność Polski jako celu podróży turystycznych Chińczyków potwierdzają dane GUS. Na przestrzeni lat 2016-2017 liczba turystów chińskich przyjeżdżających do Polski wzrosła o ponad 115 proc. W trzecim kwartale 2017 roku przekroczona została po raz pierwszy w historii bariera stu tysięcy osób, a w okresie od stycznia do listopada Polskę odwiedziło ponad 124.000 turystów z Chin (dane GUS za 11 miesięcy 2017 roku).

Polska była już dwukrotnie laureatem National Tourism Award w 2016 roku.

W listopadzie, podczas gali w Szanghaju, dyrektor pekińskiego ośrodka odebrał z rąk organizatorów nagrodę „2016 New Overseas Destination Marketing Organization”, a niespełna miesiąc później w Pekinie tytuł „2016 China Tourism the Most Potential Destination”. Jak widać, Polska nie zawiodła organizatorów konkursu i w rekordowo krótkim czasie pokonała drogę od kategorii „Most Potential Destination” do kategorii „Most Popular Destination”. 

Zdjęcia (2)

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
08.03.2018 12:17 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
08.03.2018 12:17 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}