POLSKI SPORT PRZECIW DOPINGOWI
15.04.2019
„GRAMY FAIR’’- antydopingowa kampania informacyjno-edukacyjna POLADA
W poniedziałek, 15 kwietnia wystartowała ogólnopolska antydopingowa kampania informacyjno-edukacyjna „GRAMY FAIR’’. Skierowana jest do sportowców wyczynowych, sportowców amatorów i młodzieży. Jej celem jest budowa świadomości i propagowanie idei uczciwości oraz czystości w sporcie. Ambasadorami „GRAMY FAIR” zostali czołowi i uznani sportowcy, medaliści Mistrzostw Europy, Mistrzostw Świata oraz Igrzysk Olimpijskich. Kampania zorganizowana została pod patronatem honorowym Ministerstwa Sportu i Turystki.
Kampanie oficjalnie zainaugurował, podczas konferencji prasowej na PGE Narodowym, Minister Witold Bańka. To pierwszy tego typu projekt w Polsce, który łączy sportowców, działaczy, kluby oraz organizacje rządowe i pozarządowe. Ambasadorami „GRAMY FAIR” zostali: Jan Błachowicz, Angelika Cichocka, Michał Daszek, Joanna Jędrzejczyk, Marcin Lewandowski, Tomasz Majewski, Arkadiusz Malarz, Arkadiusz Moryto, Michał Pol, Monika Pyrek, Wojciech Włodarczyk, Andrzej Wrona oraz Luiza Złotkowska.
– Przemysł dopingu jest niestety niezwykle innowacyjny. Trzeba robić wszystko, by intensyfikować walkę z nim. Takie kampanie, jak startująca dziś #GramyFair są bardzo potrzebne, bo służą pogłębieniu wiedzy i świadomości. „Uzbrajają” sportowców w odpowiednie narzędzia do walki o czysty sport – podkreśla minister Witold Bańka.
Szef resortu sportu i turystyki wziął udział w panelu dyskusyjnym, w którym uczestniczyli także:
- Dyrektor Polskiej Agencji Antydopingowej (POLADA) - Michał Rynkowski
- Wiceprezes Zarządu PGNiG Superliga - Piotr Należyty
- Dyrektor Biura Marketingu Sportowego PKN ORLEN - Anna Ziobroń
- Prezes Zarządu Grupy LUX MED - Anna Rulkiewicz
- Prezes Zarządu Juventus Academy - Michał Janicki
- Prezes Zarządu iMEN DIGITAL - Marek Kaczmar
W drugiej części panelu dyskusyjnego uczestniczyli Ambasadorowie „GRAMY FAIR”:
- Jan Błachowicz
- Angelika Cichocka
- Michał Daszek
- Arkadiusz Malarz
- Arkadiusz Moryto
- Monika Pyrek
- Luiza Złotkowska
Kampania w mediach będzie prowadzona od 15 kwietnia do 15 maja 2019 r., natomiast w swoim wymiarze edukacyjnym będzie ona realizowana co najmniej do zakończenia 2019 r.
Integralnymi elementami przedsięwzięcia będą̨ materiały e-learningowe oraz poradnik edukacyjny, poświęcony zagadnieniom walki z dopingiem i idei czystości w sporcie zamieszczone na stronie niedladopingu.pl. Poradnik obejmie m.in. porady ekspertów, specjalistów medycyny sportowej i suplementacji specjalistycznej, mającej na celu optymalizację kondycji psychofizycznej.
W ramach kampanii, Polska Agencja Antydopingowa – POLADA, przeprowadzi szkolenia wśród blisko 320 zawodników z 14 klubów PGNiG Superligi – najwyższej klasy rozgrywkowej piłki ręcznej mężczyzn w Polsce. Kampania obejmie również 16 000 dzieci, które będą rywalizować w 320 turniejach piłki ręcznej organizowanych w ramach projektu „Kocham ręczną” na 160 wielofunkcyjnych obiektach sportowych w całej Polsce.
Inicjatorem kampanii jest jej główny Partner - PGNiG Superliga, a organizatorem Polska Agencja Antydopingowa – POLADA, przy współpracy z agencją iMEN DIGITAL.
Honorowy patronat nad kampanią objęło Ministerstwo Sportu i Turystki, Polski Komitet Olimpijski, Światowa Agencja Antydopingowa (WADA - World Anti-Doping Agency) oraz Związek Piłki Ręcznej w Polsce.
Zdjęcia (6)
- Ostatnia modyfikacja:
- 19.04.2019 14:15 Natalia Górna
- Pierwsza publikacja:
- 19.04.2019 14:15 Natalia Górna