Polskie Marki Turystyczne – nabór do III edycji konkursu
16.10.2023
Rozpoczął się nabór do III edycji konkursu Polskie Marki Turystyczne, prowadzony przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. To szansa na popularyzację miejsc, które warto odwiedzić w Polsce.
Polskie Marki Turystyczne - to program, który jest okazją i szansą do podjęcia współpracy na rzecz popularyzacji godnych polecenia i wartych odwiedzenia miejsc oraz promocji dobrych praktyk w obszarze turystyki
– powiedział Andrzej Gut-Mostowy, pełnomocnik Prezesa RM ds. promocji polskiej marki.
Ideą projektu jest stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych, profesjonalnie zarządzanych regionów Polski. Marka Turystyczna powinna być łatwo identyfikowalna przez turystów i wyróżniać się z oferty rynkowej, reprezentując wysoki poziom jakości oraz skutecznie pobudzając ruch turystyczny na danym obszarze.
Dotychczas tytuł Laureata zdobyły następujące podmioty: Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński, Toruń, Poznań, Łódź, EnoTarnowskie i Jura Krakowsko-Częstochowska.
Kto może ubiegać się o tytuł Polskiej Marki Turystycznej?
Do udziału w Projekcie Polskie Marki Turystyczne mogą zgłaszać się: stowarzyszenia, fundacje, jednostki samorządu terytorialnego, związki jednostek samorządu terytorialnego, które prowadzą działalność na terenie Polski.
Polska Marka Turystyczna – korzyści
Laureaci tytułu „Polska Marka Turystyczna” zostaną włączeni w wybrane działania promocyjne prowadzone przez Polską Organizację Turystyczną na rynku krajowym, w tym będą promowani na dedykowanych profilach Polskich Marek Turystycznych oraz na profilach mediów społecznościowych prowadzonych przez POT. Zarządcy Polskich Marek Turystycznych będą mogli skorzystać z przeznaczonych dla nich szkoleń oraz warsztatów.
W tym roku promocja Laureatów projektu odbywała się podczas licznych wydarzeń, wśród których można wymienić m.in.: Tour de Pologne, Dzień dziecka w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Otwarcie Sezonu Turystycznego na Dolnym Śląsku we Wrocławiu, Piknik nad Odrą w Szczecinie, Nowotarski Piknik Lotniczy w Nowym Targu, Tydzień Kultury Beskidzkiej w Żywcu. Polskie Marki Turystyczne były promowane również w prasie. Artykuły na temat Marek były publikowane m.in. w wakacyjnych wydaniach National Geographic Traveler oraz w magazynie Eden – Polska na Weekend.
Aby wziąć udział w konkursie, wejdź na stronę Polskich Marek Turystycznych i wypełnij formularz zgłoszeniowy. Na zgłoszenia czekamy do 16 listopada 2023 roku.