Rzeka Wisła i jej potencjał w rozwoju marek turystycznych
17.11.2017
Konferencja odbyła się w związku z obchodami Roku Rzeki Wisły. Spotkanie odbyło się dzięki inicjatywie Ministerstwa Sportu i Turystyki przy współpracy Polskiej Organizacji Turystycznej
Podczas wydarzenia przedstawiono możliwości rozwoju turystyki w oparciu o walory przyrodnicze Wisły. Konferencja składała się z 3 bloków tematycznych: Bezpieczeństwo nad wodą, Jak budować markę turystyczną Wisły? oraz Przykłady komercjalizacji produktów turystycznych. Celem wydarzenia było umożliwienie wymiany dobrych praktyk w zakresie tworzenia i promowania marek i produktów turystycznych na obszarach nadrzecznych.
Konferencję otworzył Podsekretarz Stanu Dariusz Rogowski. Wśród osób referujących byli przedstawiciele: Centrum Turystyki Wodnej Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego, Komendy Głównej Policji, Urzędu Miasta Płocka, Kazimierza Dolnego, Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Wielkopolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz Stowarzyszenia Greenways Polska. Na konferencji obecni byli również zagraniczni goście: Nikola Stanisavljevic z Danube Competence Center – Discover the Danube z Serbii oraz Peter Crnic – Dyrektor Generalny RIC Bela Krajina ze Słowenii.