W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja dotycząca wniosku o przyznanie licencji doradcy restrukturyzacyjnego

17.07.2024

        Wniosek o przyznanie licencji doradcy restrukturyzacyjnego wnosi się do Ministra Sprawiedliwości
jako organu wydającego decyzję w przedmiocie przyznania licencji. Zadania w zakresie przyznawania licencji oraz prowadzenia listy osób posiadających licencję realizuje Departament Zawodów Prawniczych. Adres pocztowy: Ministerstwo Sprawiedliwości, Al. Ujazdowskie 11, 00-950 Warszawa P-33.
   
Zasady przyznawania licencji doradcy restrukturyzacyjnego określone są w ustawie z dnia 15 czerwca 2007 r. o licencji doradcy restukturyzacyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 1007), zaś wzór dokumentu licencji
w wydanym na jej podstawie rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 czerwca 2024 r.
w sprawie wzoru dokumentu licencji doradcy restrukturyzacyjnego oraz wysokości i sposobu wnoszenia opłaty za jego wydanie (Dz. U. z 2024 r. poz. 950).

W treści wniosku należy podać:

  1. imię/imiona i nazwisko,
  2. adres zamieszkania niezbędny do: a) wystąpienia przez Ministerstwo Sprawiedliwości, na podstawie art. 11 ustawy z dnia 15 czerwca 2007 r. o licencji doradcy restrukturyzacyjnego (Dz. U. z 2022 r.
    poz. 1007), o informację do Krajowego Rejestru Karnego oraz b) ustalenia sądu okręgowego, którego prezes jest miejscowo właściwy do odebrania ślubowania i wręczenia licencji (art. 15 ust. 2 ustawy),
  3. adres do korespondencji w toku postępowania o przyznanie licencji oraz do zamieszczenia na liście osób posiadających licencję (jeżeli mają to być dwa różne adresy, to należy je podać wskazując przeznaczenie każdego z nich),
  4. numer telefonu do zamieszczenia na liście osób posiadających licencję,
  5. datę złożenia egzaminu dla osób ubiegających się o licencję doradcy restrukturyzacyjnego,
  6. w uzasadnieniu wniosku krótki opis posiadanego doświadczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem ze wskazaniem datami okresu zarządzania, nazwy przedsiębiorstwa oraz tytułu prawnego zarządzania nim, np. własna działalność gospodarcza, wspólnik spółki osobowej zarządzający spółką, członek zarządu spółki kapitałowej, umowa o pracę na stanowisku dyrektora przedsiębiorstwa, umowa cywilnoprawna (kontrakt menedżerski) lub inne; w przypadku kilku okresów zarządzania różnymi przedsiębiorstwami (możliwe jest ich sumowanie) należy każdy z nich opisać odrębnie.

II. Załączniki do wniosku:

  1. poświadczony notarialnie odpis dowodu osobistego,
  2. poświadczony notarialnie odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych i uzyskania tytułu magistra (lub równorzędnego w państwie wymienionym w ustawie),
  3. własnoręcznie podpisane oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
  4. własnoręcznie podpisane oświadczenie, że nie jest się podejrzanym albo oskarżonym o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
  5. dowód uiszczenia opłaty w wysokości 250 zł, tytuł wpłaty: za wydanie licencji, na konto Ministerstwa Sprawiedliwości w Narodowym Banku Polskim, nr rachunku: 77 1010 1010 0400 1922 3100 0000
    (ten sam, na który uiszczana jest opłata egzaminacyjna),
  6. fotografia w formacie JPG lub JPEG o rozdzielczości minimum 300 dpi przesłana mailem na adres dedykowany wyłącznie do tego celu: licencja@ms.gov.pl - w nazwie przesyłanego pliku z fotografią należy wpisać swoje imię i nazwisko,
  7. własnoręczny podpis do zamieszczenia na dokumencie licencji, wykonany czarnym atramentem na białym tle, mieszczący się wewnątrz ramki załączonej do niniejszej informacji,
  8. dokumenty potwierdzające posiadanie co najmniej trzyletniego doświadczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W przypadku zarządzania spółką należy załączyć pełny odpis z KRS i dokumenty finansowe spółki (roczne sprawozdania finansowe i sprawozdania z działalności spółki za okres trzech lat). W przypadku własnej działalności gospodarczej należy załączyć wydruk z CEIDG oraz kilka wybranych dokumentów wytworzonych w okresie prowadzenia działalności, wykazujących jej faktyczne wykonywanie przez 3 lata, takich jak wystawione faktury lub deklaracje podatkowe. Do deklaracji podatkowych należy dołączyć urzędowe poświadczenia ich odbioru (UPO).

Powyższa informacja dotycząca wykazywania doświadczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem ma
charakter ogólny i odnosi się do postępowań o typowym stanie faktycznym. W indywidualnych sprawach o przyznanie licencji, rodzaj i liczba załączników mogą być inne, w zależności od specyficznych
okoliczności sprawy.
Dodatkowe informacje uzyskać można pod nr tel. 22 23 90 416 lub 22 23 90 626.

Materiały

wzór podpisu ramka
wzór​_podpisu​_ramka.docx 0.01MB
{"register":{"columns":[]}}