Konkurs na stanowisko dyrektora Biura Obsługi Restrukturyzacji i Upadłości oraz Pełnomocnika do Spraw Biegłych Sądowych
20.09.2024
Ministerstwo Sprawiedliwości
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy: Warszawa
Numer ogłoszenia: BDG-II.1012.68.2024
Dołącz do nas jako:
Dyrektor Biura Obsługi Restrukturyzacji i Upadłości oraz Pełnomocnika do Spraw Biegłych Sądowych
wymiar etatu: 1,0
liczba stanowisk pracy: 1
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto będzie obliczane z zastosowaniem mnożnika kwoty bazowej 6,0 plus dodatek funkcyjny w wysokości 1,0 mnożnika (łącznie do wysokości 18 400 złotych brutto).
BENEFITY:
Pracownikom oferujemy:
- dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),
- możliwość udziału w szkoleniach,
- możliwość częściowej refundacji kosztów nauki języków obcych i studiów podyplomowych,
- pakiet socjalny (możliwość ubiegania się o dofinansowanie wypoczynku dla pracownika i refundacji wypoczynku jego dzieci, pożyczki mieszkaniowe, możliwość zakupu karty sportowej, możliwość refundacji kosztów żłobka/przedszkola/klubiku dziecięcego, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach),
- możliwość wykupienia pakietu opieki medycznej dla pracownika i członków rodziny, a także ubezpieczenia na życie,
- możliwość korzystania z Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
- możliwość dofinansowania zakupu okularów korekcyjnych,
- pokój do pracy dla rodzica z dzieckiem,
- parking dla rowerów,
- elastyczny czas pracy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Do udziału w naborze zachęcamy osoby ze szczególnymi potrzebami.
Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
WARUNKI PRACY
- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
- budynek dostosowany architektonicznie do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
CZYM BĘDZIESZ SIĘ ZAJMOWAĆ
(ZAKRES ZADAŃ)
OSOBA NA TYM STANOWISKU
ma następujące zadania:
- Planowanie oraz organizacja pracy Biura w ramach realizacji przydzielonych zadań oraz kontrolowanie i nadzorowanie prawidłowości i terminowości ich wykonywania.
- Bezpośrednie nadzorowanie spraw związanych z podejmowaniem i przeprowadzaniem kontroli działalności osoby posiadającej licencję doradcy restrukturyzacyjnego albo lustracji obejmujących wybrane zagadnienia z działalności osoby posiadającej licencję, jak również prowadzeniem postępowań i przygotowywaniem projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości w przedmiocie zawieszenia praw wynikających z licencji doradcy restrukturyzacyjnego lub cofnięcia tej licencji.
- Bezpośrednie nadzorowanie przekazywania spraw dotyczących możliwych naruszeń przepisów prawa lub innych uchybień w działalności osób posiadających licencję doradcy restrukturyzacyjnego do załatwienia sędziom-komisarzom w ramach sprawowanego nadzoru.
- Nadzorowanie, wraz z zastępcą, prowadzenia spraw z zakresu skarg, wniosków, petycji i innych wystąpień (w tym spraw inicjowanych wnoszonymi przez posłów i senatorów interpelacjami, oświadczeniami senatorskimi, dezyderatami i opiniami komisji sejmowych oraz interwencjami posłów i senatorów) oraz przygotowywanie odpowiedzi na te wystąpienia w zakresie doradców restrukturyzacyjnych, w zakresie prawa upadłościowego, restrukturyzacyjnego oraz regulacji zawodu doradcy restrukturyzacyjnego, jak również biegłych sądowych.
- Nadzorowanie, wraz z zastępcą, opracowywania na wniosek Departamentu Legislacyjnego propozycji przepisów, projektów ustaw, rozporządzeń Ministra Sprawiedliwości oraz rozporządzeń i aktów wewnętrznych wydawanych przez Prezesa Rady Ministrów i Radę Ministrów w zakresie prawa upadłościowego, restrukturyzacyjnego oraz regulacji zawodu doradcy restrukturyzacyjnego, jak również biegłych sądowych.
- Inicjowanie prac legislacyjnych, w tym opracowywanie koncepcji i rozwiązań merytorycznych w zakresie prawa upadłościowego, restrukturyzacyjnego oraz regulacji zawodu doradcy restrukturyzacyjnego, a także w zakresie biegłych sądowych, jak również nadzór nad opiniowaniem projektów aktów prawnych Ministra Sprawiedliwości (w tym wewnętrznych) i sporządzaniem projektów stanowisk dla organów władzy publicznej oraz innych instytucji publicznych w tym zakresie.
- Nadzór nad współpracą i wymianą doświadczeń z publicznymi instytucjami zagranicznymi lub organizacjami zrzeszającymi zagraniczne publiczne instytucje, do zadań których należy regulacja zawodu doradcy restrukturyzacyjnego, nadzór nad wykonywaniem tego zawodu oraz regulacja i nadzór nad postępowaniami upadłościowymi i restrukturyzacyjnymi.
- Nadzorowanie wykonywania czynności z zakresu obsługi administracyjno-prawnej Pełnomocnika Ministra Sprawiedliwości do spraw biegłych sądowych.
KOGO POSZUKUJEMY
POTRZEBNE CI BĘDĄ (wymagania niezbędne)
Wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo
Staż pracy: co najmniej 3 lata w jednostkach sektora finansów publicznych, w tym co najmniej 1 rok w kierowaniu zespołem
Wymagana znajomość nw. aktów prawnych:
- Kodeks cywilny,
- Kodeks postępowania cywilnego,
- Ustawa Prawo o ustroju sądów powszechnych,
- Ustawa Prawo upadłościowe,
- Ustawa Prawo restrukturyzacyjne,
- Ustawa o licencji doradcy restrukturyzacyjnego,
Znajomość przepisów prawa międzynarodowego i europejskiego dotyczących postępowań insolwencyjnych.
Wymagane kompetencje: zarządzanie personelem, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, radzenie sobie z presją, planowanie i myślenie strategiczne, zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany.
Posiadanie obywatelstwa polskiego
Korzystanie z pełni praw publicznych
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem orzekającym zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych
w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi
W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r.
o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
CV i list motywacyjny.
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia.
Kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających wymagany staż pracy (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne, potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres
i obszar stażu pracy).
Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.
Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych.
Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem orzekającym zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.
WYMAGANIA DODATKOWE
Licencja doradcy restrukturyzacyjnego.
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
Kopia dokumentu potwierdzająca posiadanie licencji doradcy restrukturyzacyjnego (fakultatywnie).
Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów.
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
Data publikacji: 20 września 2024 r.
Dokumenty należy złożyć do: 4 października 2024 r.
Decyduje data: stempla pocztowego lub osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Sprawiedliwości
Biuro Dyrektora Generalnego
Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Z podaniem na kopercie numeru ogłoszenia
Aplikacje można składać także przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@ms.gov.pl (w tytule maila należy wpisać numer ogłoszenia).
Zapraszamy do kontaktu TELEFON: (22) 52 12 650 lub (22) 52 12 707
Więcej informacji o urzędzie https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc
DODATKOWE INFORMACJE
Zastrzegamy możliwość kontaktu z wybranymi kandydatami, których oferty w największym stopniu będą spełniały wymagania wskazane w ogłoszeniu.
List motywacyjny i oświadczenia należy podpisać odręcznie i wstawić datę ich sporządzenia.
Składając ofertę elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia należy dołączyć w formie zeskanowanych dokumentów (kandydatki/kandydaci spełniający wymagania formalne będą poproszeni
o dostarczenie oryginałów oświadczeń w dniu rekrutacji).
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
Kandydatki/kandydatów zakwalifikowanych do udziału w kolejnym etapie naboru poinformujemy o jego terminie mailowo lub telefonicznie.
Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Oferty kandydatek/kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni, zniszczymy po 14 dniach od zakończenia naboru.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
- weryfikacja ofert pod względem spełniania wymagań formalnych,
- rozmowa kwalifikacyjna,
- sprawdzenie posiadania kompetencji kierowniczych (dotyczy nie więcej niż trzech kandydatek/kandydatów, którzy podczas rozmowy kwalifikacyjnej uzyskają najwyższe wyniki;
sprawdzenie posiadania kompetencji kierowniczych nie dotyczy kandydatek/kandydatów spełniających warunki określone w art. 202 ustawy o służbie cywilnej – po załączeniu kopii stosownego dokumentu).
DANE OSOBOWE – KLAUZULA INFORMACYJNA
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Administrator danych i kontakt do niego: Ministerstwo Sprawiedliwości z siedzibą w Warszawie przy Al. Ujazdowskich 11, tel.: 22 521 28 88
Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@ms.gov.pl
Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
Informacje o odbiorcach danych: podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa
Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.
- Pierwsza publikacja:
- 20.09.2024 15:23 Marek Kołodziejczyk
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Biuro Dyrektora Generalnego
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Konkurs na stanowisko dyrektora Biura Obsługi Restrukturyzacji i Upadłości oraz Pełnomocnika do Spraw Biegłych Sądowych | 1.0 | 20.09.2024 15:23 Marek Kołodziejczyk |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP