W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Konkurs na stanowisko dyrektora Biura Obsługi Restrukturyzacji i Upadłości oraz Pełnomocnika do Spraw Biegłych Sądowych

20.09.2024

Ministerstwo Sprawiedliwości

Al. Ujazdowskie 11

00-950 Warszawa

 

Miejsce wykonywania pracy: Warszawa

 

Numer ogłoszenia: BDG-II.1012.68.2024

 

Dołącz do nas jako:

 

Dyrektor Biura Obsługi Restrukturyzacji i Upadłości oraz Pełnomocnika do Spraw Biegłych Sądowych

 

wymiar etatu: 1,0

liczba stanowisk pracy: 1

Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto będzie obliczane z zastosowaniem mnożnika kwoty bazowej 6,0 plus dodatek funkcyjny w wysokości 1,0 mnożnika (łącznie do wysokości 18 400 złotych brutto).

 

BENEFITY:

 

Pracownikom oferujemy:

- dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,

- dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),

-  możliwość udziału w szkoleniach,

- możliwość częściowej refundacji kosztów nauki języków obcych i studiów podyplomowych,

- pakiet socjalny (możliwość ubiegania się o dofinansowanie wypoczynku dla pracownika i refundacji wypoczynku jego dzieci, pożyczki mieszkaniowe, możliwość zakupu karty sportowej, możliwość refundacji kosztów żłobka/przedszkola/klubiku dziecięcego, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach),

- możliwość wykupienia pakietu opieki medycznej dla pracownika i członków rodziny, a także ubezpieczenia na życie,

- możliwość korzystania z Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,

- możliwość dofinansowania zakupu okularów korekcyjnych,

- pokój do pracy dla rodzica z dzieckiem,

- parking dla rowerów,

- elastyczny czas pracy.

 

DOSTĘPNOŚĆ:

 

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

 

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.

 

Do udziału w naborze zachęcamy osoby ze szczególnymi potrzebami.

Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.

 

 

 

WARUNKI PRACY

- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,

- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,

- budynek dostosowany architektonicznie do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

 

 

CZYM BĘDZIESZ SIĘ ZAJMOWAĆ

(ZAKRES ZADAŃ)

 

OSOBA NA TYM STANOWISKU

ma następujące zadania:

 

 

  1. Planowanie oraz organizacja pracy Biura w ramach realizacji przydzielonych zadań oraz kontrolowanie i nadzorowanie prawidłowości i terminowości ich wykonywania.  

 

  1. Bezpośrednie nadzorowanie spraw związanych z podejmowaniem i przeprowadzaniem kontroli działalności osoby posiadającej licencję doradcy restrukturyzacyjnego albo lustracji obejmujących wybrane zagadnienia z działalności osoby posiadającej licencję, jak również prowadzeniem postępowań i przygotowywaniem projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości w przedmiocie zawieszenia praw wynikających z licencji doradcy restrukturyzacyjnego lub cofnięcia tej licencji.

 

  1. Bezpośrednie nadzorowanie przekazywania spraw dotyczących możliwych naruszeń przepisów prawa lub innych uchybień w działalności osób posiadających licencję doradcy restrukturyzacyjnego do załatwienia sędziom-komisarzom w ramach sprawowanego nadzoru.

 

  1. Nadzorowanie, wraz z zastępcą, prowadzenia spraw z zakresu skarg, wniosków, petycji i innych wystąpień (w tym spraw inicjowanych wnoszonymi przez posłów i senatorów interpelacjami, oświadczeniami senatorskimi, dezyderatami i opiniami komisji sejmowych oraz interwencjami posłów i senatorów) oraz przygotowywanie odpowiedzi na te wystąpienia w zakresie doradców restrukturyzacyjnych, w zakresie prawa upadłościowego, restrukturyzacyjnego oraz regulacji zawodu doradcy restrukturyzacyjnego, jak również biegłych sądowych.

 

  1. Nadzorowanie, wraz z zastępcą, opracowywania na wniosek Departamentu Legislacyjnego propozycji przepisów, projektów ustaw, rozporządzeń Ministra Sprawiedliwości oraz rozporządzeń i aktów wewnętrznych wydawanych przez Prezesa Rady Ministrów i Radę Ministrów w zakresie prawa upadłościowego, restrukturyzacyjnego oraz regulacji zawodu doradcy restrukturyzacyjnego, jak również biegłych sądowych.

 

  1. Inicjowanie prac legislacyjnych, w tym opracowywanie koncepcji i rozwiązań merytorycznych w zakresie prawa upadłościowego, restrukturyzacyjnego oraz regulacji zawodu doradcy restrukturyzacyjnego, a także w zakresie biegłych sądowych, jak również nadzór nad opiniowaniem projektów aktów prawnych Ministra Sprawiedliwości (w tym wewnętrznych) i sporządzaniem projektów stanowisk dla organów władzy publicznej oraz innych instytucji publicznych w tym zakresie.

 

  1. Nadzór nad współpracą i wymianą doświadczeń z publicznymi instytucjami zagranicznymi lub organizacjami zrzeszającymi zagraniczne publiczne instytucje, do zadań których należy regulacja zawodu doradcy restrukturyzacyjnego, nadzór nad wykonywaniem tego zawodu oraz regulacja i nadzór nad postępowaniami upadłościowymi i restrukturyzacyjnymi.

 

  1. Nadzorowanie wykonywania czynności z zakresu obsługi administracyjno-prawnej Pełnomocnika Ministra Sprawiedliwości do spraw biegłych sądowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KOGO POSZUKUJEMY

 

POTRZEBNE CI BĘDĄ (wymagania niezbędne)

 

Wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo

 

Staż pracy: co najmniej 3 lata w jednostkach sektora finansów publicznych, w tym co najmniej 1 rok w kierowaniu zespołem

 

Wymagana znajomość nw. aktów prawnych:

- Kodeks cywilny,

- Kodeks postępowania cywilnego,

- Ustawa Prawo o ustroju sądów powszechnych,

- Ustawa Prawo upadłościowe,

- Ustawa Prawo restrukturyzacyjne,

- Ustawa o licencji doradcy restrukturyzacyjnego,
 

Znajomość przepisów prawa międzynarodowego i europejskiego dotyczących postępowań insolwencyjnych.

 

Wymagane kompetencje: zarządzanie personelem, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, radzenie sobie z presją, planowanie i myślenie strategiczne, zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany.

 

Posiadanie obywatelstwa polskiego

 

Korzystanie z pełni praw publicznych

Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Nieskazanie prawomocnym wyrokiem orzekającym zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych
w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi

W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r.
o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.

 

 

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE

 

CV i list motywacyjny.

 

Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia.

 

Kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających wymagany staż pracy (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne, potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres
i obszar stażu pracy).

 

Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później

 

Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.

 

Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.

 

Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych.

 

Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

 

Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem orzekającym zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.

 

WYMAGANIA DODATKOWE

Licencja doradcy restrukturyzacyjnego.

 

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE

 

Kopia dokumentu potwierdzająca posiadanie licencji doradcy restrukturyzacyjnego (fakultatywnie).

 

Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów.

 

 

TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

 

 

Data publikacji: 20 września 2024 r.

Dokumenty należy złożyć do: 4 października 2024 r.

 

Decyduje data: stempla pocztowego lub osobistego dostarczenia oferty do urzędu

 

Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Sprawiedliwości
Biuro Dyrektora Generalnego

Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Z podaniem na kopercie numeru ogłoszenia

Aplikacje można składać także przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@ms.gov.pl  (w tytule maila należy wpisać numer ogłoszenia).

 

Zapraszamy do kontaktu TELEFON: (22)  52 12 650 lub (22) 52 12 707

 

Więcej informacji o urzędzie  https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc

 

 

                                          

 

 

DODATKOWE INFORMACJE

 

Zastrzegamy możliwość kontaktu z wybranymi kandydatami, których oferty w największym stopniu będą spełniały wymagania wskazane w ogłoszeniu.

 

List motywacyjny i oświadczenia należy podpisać odręcznie i wstawić datę ich sporządzenia.

 

Składając ofertę elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia należy dołączyć w formie zeskanowanych dokumentów (kandydatki/kandydaci spełniający wymagania formalne będą poproszeni
o dostarczenie oryginałów oświadczeń w dniu rekrutacji).

 

Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.

 

Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

 

Kandydatki/kandydatów zakwalifikowanych do udziału w kolejnym etapie naboru poinformujemy o jego terminie mailowo lub telefonicznie.

 

Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.

 

Oferty kandydatek/kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni, zniszczymy po 14 dniach od zakończenia naboru.

 

 

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

 

- weryfikacja ofert pod względem spełniania wymagań formalnych,

 

- rozmowa kwalifikacyjna,

 

- sprawdzenie posiadania kompetencji kierowniczych (dotyczy nie więcej niż trzech kandydatek/kandydatów, którzy podczas rozmowy kwalifikacyjnej uzyskają najwyższe wyniki;

sprawdzenie posiadania kompetencji kierowniczych nie dotyczy kandydatek/kandydatów spełniających warunki określone w art. 202 ustawy o służbie cywilnej – po załączeniu kopii stosownego dokumentu).

 

 

DANE OSOBOWE – KLAUZULA INFORMACYJNA

 

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administrator danych i kontakt do niego: Ministerstwo Sprawiedliwości z siedzibą w Warszawie przy Al. Ujazdowskich 11, tel.: 22 521 28 88

Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@ms.gov.pl

Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru 

Informacje o odbiorcach danych: podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa

 

Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji

Uprawnienia:

  1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
  3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  4. prawo do usunięcia danych osobowych;- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
  5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Podstawa prawna przetwarzania danych:

  1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
  2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

Informacje o wymogu podania danych:
 

Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
20.09.2024 15:23 Marek Kołodziejczyk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Biuro Dyrektora Generalnego
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Konkurs na stanowisko dyrektora Biura Obsługi Restrukturyzacji i Upadłości oraz Pełnomocnika do Spraw Biegłych Sądowych 1.0 20.09.2024 15:23 Marek Kołodziejczyk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}