W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Konkurs na stanowisko dyrektora Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych

15.10.2024

Ministerstwo Sprawiedliwości
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy: Warszawa, ul. Czerniakowska

Numer ogłoszenia: BDG-II.1012.121.2024

Dołącz do nas jako:

Dyrektor Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych

 

wymiar etatu: 1,0
liczba stanowisk pracy: 1
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto będzie obliczane z zastosowaniem mnożnika kwoty bazowej 6,0 plus dodatek funkcyjny w wysokości 1,0 mnożnika (łącznie do wysokości 18 400 złotych brutto).

BENEFITY:

Pracownikom oferujemy:
- dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),
- możliwość udziału w szkoleniach,
- możliwość częściowej refundacji kosztów nauki języków obcych i studiów podyplomowych,
- pakiet socjalny (możliwość ubiegania się o dofinansowanie wypoczynku dla pracownika i refundacji wypoczynku jego dzieci, pożyczki mieszkaniowe, możliwość zakupu karty sportowej, możliwość refundacji kosztów żłobka/przedszkola/klubiku dziecięcego, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach),
- możliwość wykupienia pakietu opieki medycznej dla pracownika i członków rodziny, a także ubezpieczenia na życie,
- możliwość korzystania z Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
- możliwość dofinansowania zakupu okularów korekcyjnych,
- pokój do pracy dla rodzica z dzieckiem,
- parking dla rowerów,
- elastyczny czas pracy.

DOSTĘPNOŚĆ:

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.

Do udziału w naborze zachęcamy osoby ze szczególnymi potrzebami.
Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.

WARUNKI PRACY
- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
- budynek dostosowany architektonicznie do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

CZYM BĘDZIESZ SIĘ ZAJMOWAĆ
(ZAKRES ZADAŃ)

OSOBA NA TYM STANOWISKU
ma następujące zadania:

  1. Planowanie oraz organizacja pracy Departamentu w ramach realizacji przydzielonych zadań oraz kontrolowanie i nadzorowanie prawidłowości i terminowości ich wykonywania.
  2. Realizacja zadań związanych z informatyzacją resortu sprawiedliwości, w tym między innymi zapewnianie ciągłości działania systemów oraz infrastruktury IT, zarządzanie utrzymaniem, eksploatacją i rozwojem infrastruktury sprzętowej i sieciowej, systemów, usług i rozwiązań informatycznych resortu sprawiedliwości, jak również udział w podejmowaniu strategicznych decyzji związanych z informatyzacją resortu sprawiedliwości oraz nadzorowanie procesu definiowania wymagań biznesowych dla systemów informatycznych, z wyłączeniem rejestrów sądowych.
  3. Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad realizacją zadań w zakresie wsparcia i monitorowania projektów, w tym: zarządzaniem portfelem projektów i inicjatyw informatycznych, w tym współfinansowanych ze środków zagranicznych, współpracą z właściwymi komórkami Ministerstwa Sprawiedliwości i instytucjami zewnętrznymi w zakresie przygotowania, realizacji oraz monitorowania wdrażania projektów, finansowanych ze środków zagranicznych i budżetu państwa, jak również udzielanie wsparcia metodycznego w zarządzaniu projektami, w tym wsparcia dla kierowników projektów.
  4. Realizacja zadań związanych z udziałem przedstawicieli Ministerstwa Sprawiedliwości w pracach Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji.
  5. Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad realizacją zadań w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego, w tym między innymi nadzorowanie spraw związanych z opracowywaniem i aktualizacją polityki w obszarze bezpieczeństwa systemów informatycznych, w tym przetwarzających dane osobowe, oraz regulaminu dotyczącego użytkownika systemów informatycznych prowadzonych przez Ministra Sprawiedliwości, w tym rejestrów sądowych.
  6. Nadzorowanie realizacji zadań związanych z opracowywaniem analizy ryzyka w zakresie bezpieczeństwa informacji oraz identyfikowaniem zagrożeń występujących w obszarze systemów informatycznych zaliczanych do Infrastruktury Krytycznej Państwa oraz oceną ryzyka ich wystąpienia, jak również zadań dotyczących przetwarzania i ochrony danych osobowych w zakresie pozostającym we właściwości Departamentu.
  7. Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie realizacji zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa systemów informatycznych i baz danych oraz współpracą z sądami w zakresie ochrony danych osobowych przetwarzanych w rejestrach i rejestrach sądowych oraz systemach informatycznych wspierających realizację usług sądowych.
  8. Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad realizacją zadań w zakresie rozwoju usług sądowych, w tym - między innymi - dotyczących informatyzacji resortu sprawiedliwości w zakresie inicjowania i opracowywania kierunków rozwoju usług sądowych realizowanych za pomocą systemów informatycznych,  jak również dotyczących zapewniania spójności biznesowej rozwiązań dotyczących usług sądowych realizowanych za pomocą systemów informatycznych, w tym proponowanie i uzgadnianie zmian mających wpływ na spójność oraz integralność usług sądowych.
  9. Zapewnianie zgodności z przepisami obowiązującego prawa w zakresie rozwiązań wdrażanych na potrzeby usług sądowych oraz analizowaniem dostępnych, także zagranicznych, rozwiązań prawnych, technicznych i technologicznych w obszarze nowych technologii, pod kątem ich ewentualnego wykorzystania na rzecz rozwoju usług sądowych.
  10. Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad  pracą radców prawnych Departamentu oraz pośredni nadzór nad pozostałymi sprawami, będącymi we właściwości Departamentu, w tym dotyczącymi utrzymania aplikacji oraz infrastruktury IT Ministerstwa Sprawiedliwości, analizy, rozwoju i utrzymania rejestrów sądowych, zarządzania usługami i procesami IT, spraw z zakresu centralnej informacji o zastawach rejestrowych, krajowego rejestru sądowego oraz ksiąg wieczystych, spraw z zakresu wydziału Monitora Sądowego i Gospodarczego oraz kwestii administracyjnych, organizacyjnych
    i finansowych.

KOGO POSZUKUJEMY

POTRZEBNE CI BĘDĄ (wymagania niezbędne)

Wykształcenie: wyższe magisterskie

Staż pracy: co najmniej 3 lata w jednostkach sektora finansów publicznych, w tym co najmniej 1 rok w kierowaniu zespołem

Certyfikaty ukończenia szkoleń z zakresu zarządzania projektami np. Agile Project Management, PRINCE2 ITIL  lub studia podyplomowe w tym zakresie

Znajomość języka angielskiego na poziomie B2

Znajomość środowisk bazodanych (np. MS SQL Server, MySQL, Oracle)             

Znajomość systemów Linux, Windows

Znajomość zasad budowy i funkcjonowania systemów informatycznych oraz zasad zarządzania systemami informatycznymi

Wiedza z zakresu modelowania procesów biznesowych

Znajomość problematyki bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych i ciągłości działania

Wiedza z obszaru dotyczącego podpisu elektronicznego i mechanizmów identyfikacji elektronicznej i uwierzytelniania

Znajomość ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne

Znajomość ustawy o finansach publicznych i ustawy Prawo zamówień publicznych

Znajomość aktów prawnych regulujących wydawanie Monitora Sądowego i Gospodarczego oraz funkcjonowanie Centralnej Informacji o Zastawach Rejestrowych, Krajowego Rejestru Sądowego oraz Ksiąg Wieczystych

Znajomość przepisów dotyczących ochrony danych osobowych

Znajomość przepisów ochrony informacji niejawnych oraz przepisów z zakresu dostępu do informacji publicznej

Znajomość ustawy o służbie cywilnej

Wymagane kompetencje: zarządzanie personelem, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, radzenie sobie z presją, planowanie i myślenie strategiczne, zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany

Posiadanie obywatelstwa polskiego

Korzystanie z pełni praw publicznych

Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Nieskazanie prawomocnym wyrokiem orzekającym zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych
w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi

W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r.
o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.


DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE

CV i list motywacyjny.

Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia.

Kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających wymagany staż pracy (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne, potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres i obszar stażu pracy).

Kopie dokumentów potwierdzających ukończenie wymaganych szkoleń i/lub studiów podyplomowych.

Kopie dokumentu określonego w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. Nr 218, poz. 1695), potwierdzające znajomość języka angielskiego na poziomie B2. W przypadku składania dyplomu ukończenia Krajowej Szkoły Administracji Publicznej należy złożyć dodatkowo zaświadczenie potwierdzające znajomość języka angielskiego wydane przez KSAP, jeśli z treści dyplomu ukończenia KSAP nie wynika, że absolwent Szkoły posiada znajomość tego języka. Kandydatki/kandydaci, którzy nie złożą dokumentów potwierdzających znajomość języka na wymaganym poziomie, zostaną poddani procedurze sprawdzającej.

Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.

Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.

Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.

Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych.

Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem orzekającym zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.


WYMAGANIA DODATKOWE

Wykształcenie wyższe informatyczne.

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE

Kopia dokumentu potwierdzającego spełnianie wymagania dodatkowego (fakultatywnie).

Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów.

TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

Data publikacji: 15.10.2024 r.
Dokumenty należy złożyć do: 29.10.2024 r.

Decyduje data: stempla pocztowego lub osobistego dostarczenia oferty do urzędu

Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Sprawiedliwości
Biuro Dyrektora Generalnego

Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Z podaniem na kopercie numeru ogłoszenia

Aplikacje można składać także przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@ms.gov.pl  
(w tytule maila należy wpisać numer ogłoszenia).

Zapraszamy do kontaktu TELEFON: (22)  52 12 707 lub (22) 52 12 650

Więcej informacji o urzędzie  https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc

                                        

DODATKOWE INFORMACJE

Zastrzegamy możliwość kontaktu z wybranymi kandydatami, których oferty w największym stopniu będą spełniały wymagania wskazane w ogłoszeniu.

List motywacyjny i oświadczenia należy podpisać odręcznie i wstawić datę ich sporządzenia.

Składając ofertę elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia należy dołączyć w formie zeskanowanych dokumentów (kandydatki/kandydaci spełniający wymagania formalne będą poproszeni o dostarczenie oryginałów oświadczeń w dniu rekrutacji).

Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.

Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

Kandydatki/kandydatów zakwalifikowanych do udziału w kolejnym etapie naboru poinformujemy o jego terminie mailowo lub telefonicznie.

Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.

Oferty kandydatek/kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni, zniszczymy po 14 dniach od zakończenia naboru.

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

- weryfikacja ofert pod względem spełniania wymagań formalnych,
- rozmowa kwalifikacyjna,
- sprawdzenie posiadania kompetencji kierowniczych (dotyczy nie więcej niż trzech kandydatek/kandydatów, którzy podczas rozmowy kwalifikacyjnej uzyskają najwyższe wyniki;

sprawdzenie posiadania kompetencji kierowniczych nie dotyczy kandydatek/kandydatów spełniających warunki określone w art. 202 ustawy o służbie cywilnej – po załączeniu kopii stosownego dokumentu).


DANE OSOBOWE – KLAUZULA INFORMACYJNA

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Administrator danych i kontakt do niego: Ministerstwo Sprawiedliwości z siedzibą w Warszawie przy Al. Ujazdowskich 11, tel.: 22 521 28 88
Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@ms.gov.pl
Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru 
Informacje o odbiorcach danych: podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa

Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji

Uprawnienia:

  1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
  3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  4. prawo do usunięcia danych osobowych;- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
  5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Podstawa prawna przetwarzania danych:

  1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
  2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
15.10.2024 12:14 Marek Kołodziejczyk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Biuro Dyrektora Generalnego
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Konkurs na stanowisko dyrektora Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych 2.0 15.10.2024 12:35 Marek Kołodziejczyk
Konkurs na stanowisko dyrektora Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych 2.0 15.10.2024 12:38 Marek Kołodziejczyk
Konkurs na stanowisko dyrektora Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych 1.0 15.10.2024 12:14 Marek Kołodziejczyk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}