W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Obowiązek posiadania przez doradców restrukturyzacyjnych od dnia 1 stycznia 2025 r. adresów do doręczeń elektronicznych i ich zgłoszenia celem wpisania na listę osób posiadających licencję doradcy restrukturyzacyjnego

19.12.2024

   Zgodnie z treścią art. 17 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 15 czerwca 2007 r. o licencji doradcy restrukturyzacyjnego (Dz.U. z 2022 r. poz. 1007), wpis na listę osób posiadających licencję doradcy restrukturyzacyjnego obejmuje adres do korespondencji, numer telefonu oraz adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 569, dalej: ustawa), wpisany do bazy adresów elektronicznych, o której mowa w art. 25 ustawy. Obowiązek posiadania adresu do doręczeń elektronicznych przez doradców restrukturyzacyjnych wykonujących zawód wynika zaś z treści art. 9 ust. 1 pkt 4 ustawy, który – jak stanowi art. 166 pkt 5 ustawy - wchodzi w życie z dniem określonym w komunikacie wydanym na podstawie art. 155 ust. 10. Termin ten określony został w komunikacie Ministra Cyfryzacji z dnia 29 maja 2023 r. w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej oraz udostępnienia w systemie teleinformatycznym punktu dostępu do usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego w ruchu transgranicznym z dnia 29 maja 2023 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 1077, ze zm.)1.
   Obowiązek posiadania adresu do doręczeń elektronicznych dotyczy również organów administracji rządowej, które od dnia 1 stycznia 2025 r. obowiązane są stosować przepisy ustawy w zakresie doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej.
   Tym samym doradcy restrukturyzacyjni powinni niezwłocznie zgłosić Departamentowi Zawodów Prawniczych Ministerstwa Sprawiedliwości (na adres: sekretariat.dzp@ms.gov.pl) swoje adresy do doręczeń elektronicznych w celu ich ujawnienia na liście osób posiadających licencję doradcy restrukturyzacyjnego oraz stosowania w korespondencji z Ministerstwem Sprawiedliwości.

 


1 W brzmieniu nadanym komunikatem Ministra Cyfryzacji z dnia 12 lipca 2024 r. zmieniającym komunikat w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej oraz udostępnienia w systemie teleinformatycznym punktu dostępu do usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego w ruchu transgranicznym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1078).

{"register":{"columns":[]}}