W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Otwarty dialog na rzecz mediacji – Ministerstwo Sprawiedliwości rozpoczyna współpracę ze środowiskiem mediacyjnym

28.06.2024

Komunikat

Ministerstwo Sprawiedliwości zaprasza przedstawicieli środowiska mediacyjnego do udziału w Otwartym dialogu na rzecz mediacji. To pierwsza tego typu inicjatywa skierowana
do
mediatorów, ośrodków i stowarzyszeń mediacyjnych, fundacji, organizacji pozarządowych oraz uczelni.

Uzasadnienie potrzeby zorganizowania Otwartego Dialogu na rzecz Mediacji

Mediacja odgrywa kluczową rolę w polskim systemie prawa, stanowiąc alternatywną do postępowań sądowych metodę rozwiązywania konfliktów. Ministerstwo dostrzega potrzebę podjęcia przekrojowych działań ukierunkowanych na upowszechnienie mediacji, jej profesjonalizację, zwiększenie świadomości społeczeństwa w tym zakresie, a także stworzenie legislacyjnej przestrzeni dla rozwoju mediacji. Upowszechnienie mediacji, przy odpowiednim wsparciu ustawodawcy, jak również środowiska mediacyjnego, zwiększy efektywność wymiaru sprawiedliwości.

Cel inicjatywy

Główny cel inicjatywy to zapoznanie się z potrzebami środowiska oraz propozycjami zmian
w obszarze mediacji. Pozyskane informacje wykorzystane zostaną do wyznaczenia kierunków rozwoju mediacji oraz opracowania strategii mediacji na lata 2025-2030.

Forma dialogu i zgłaszanie postulatów

Przyjęta forma otwartego dialogu zapewni transparentność planowanych przez Ministerstwo Sprawiedliwości działań w zakresie mediacji, z zachowaniem zasady równego traktowania wszystkich podmiotów zainteresowanych rozwojem mediacji w Polsce.

Każdy podmiot zainteresowany udziałem w Otwartym dialogu na rzecz mediacji ma możliwość zgłoszenia postulatu, zgodnie z instrukcją przedstawioną poniżej.

Otrzymane postulaty zostaną opublikowane na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości. Zapewni to przejrzystość dialogu, a równocześnie umożliwi wszystkim zainteresowanym zapoznanie się z różnorodnością zgłoszonych pomysłów. W ramach Otwartego dialogu planowane jest również spotkanie Ministry Zuzanny Rudzińskiej-Bluszcz z przedstawicielami środowiska. Przedmiotem spotkania będzie omówienie zgłoszonych postulatów oraz możliwości i zasadności ich wdrożenia.

Ministerstwo Sprawiedliwości zaprasza wszystkie zainteresowane podmioty do udziału
w dialogu. Wierzymy, że Państwa doświadczenie i wiedza przyczynią się do wdrożenia wielu istotnych zmian, które będą odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania środowiska mediacyjnego.

 

Jak zgłosić postulat?

  1. Wypełnij tabelę znajdującą się w załączniku.
  2. Dołącz odpowiednie pliki.
  3. Załączniki i tabelę (skan z podpisem oraz załącznik w edytowalnym formacie - doc/docx), prześlij na adres zgloszenia.mediacje@ms.gov.pl

 

Termin nadsyłania postulatów

Postulaty zgłaszać można do dn. 30 lipca 2024 r.

 

Publikacja postulatów

Wszystkie otrzymane postulaty opublikowane zostaną, do 28 sierpnia 2024 r., na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości w zakładce Mediacje oraz na stronie Mediacja  na portalu Facebook.

 

Masz pytanie?

Napisz: zgloszenia.mediacje@ms.gov.pl

 

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy:

1) Administrator danych osobowych:

Administratorem danych osobowych jest Minister Sprawiedliwości.

Kontakt z Administratorem możliwy jest:

- listownie na adres: Aleje Ujazdowskie 11, 00-950 Warszawa;

- pocztą elektroniczną: kontakt@ms.gov.pl;

- telefonicznie: +48 22 52 12 888.

2) Inspektor Ochrony Danych:

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach, które dotyczą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w Ministerstwie Sprawiedliwości oraz korzystania z praw związanych z tym przetwarzaniem.

Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest:

- listownie na adres: Aleje Ujazdowskie 11, 00-950 Warszawa;

- pocztą elektroniczną: iod@ms.gov.pl; lub  kontakt@ms.gov.pl.

3) Cel i podstawa przetwarzania:

art. 6 ust 1 lit. a) RODO – osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów. Dane osobowe, o których mowa w pkt. 7) przetwarzane będą w celu realizacji przez Ministerstwo Sprawiedliwości Otwartego dialogu na rzecz mediacji, w tym publikacji na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości postulatów zgłoszonych przez osoby zainteresowane.
4) Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich:

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych, chyba że na podstawie decyzji stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony
(art. 45 RODO), względnie z zastrzeżeniem odpowiednich zabezpieczeń (art. 46 RODO).

5) Okres przetwarzania/ przechowywania:

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, wykonania obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w zakresie archiwizacji dokumentacji lub sprawozdawczości jednostek sektora finansów publicznych, zapewniający możliwość dochodzenia roszczeń lub obrony przeciwko nim (nie dłużej niż okres odpowiadający terminowi przedawnienia roszczeń) lub przez okres archiwizacji określony regulaminami wewnętrznymi Ministerstwa Sprawiedliwości oraz w przepisach o archiwizacji, tj. Ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

6) Prawa związane z przetwarzaniem:

Przysługuje Pani/Panu:

- prawo dostępu do swoich danych;

- prawo do sprostowania swoich danych;

- prawo do ograniczenia przetwarzania danych;

- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;

- prawo do usunięcia danych;

- prawo do cofnięcia zgody (jeżeli Pana/Pani dane przetwarzane są na podstawie zgody), z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

7)  Wskazać kategorie danych:

Dane identyfikacyjne: imię i nazwisko, adres e-mail.

8) Ujawnianie danych osobowych innym odbiorcom:

Pani/Pana dane osobowe nie będą ujawniane innym odbiorcom, chyba że na podstawie przepisów prawa lub udzielonej przez Panią/Pana zgody.

9) Profilowanie:

Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystane w celu profilowania Pana/Pani osoby.

10) Zautomatyzowane podejmowanie decyzji:

Na podstawie Pana/Pani danych osobowych nie podejmujemy decyzji w sposób zautomatyzowany.

11) Prawo wniesienia skargi:

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza RODO.

Skargę można wnieść:

- ustnie do protokołu w siedzibie Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa;

- pisemnie, składając ją na adres siedziby Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres:
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa;

- elektronicznie, zgodnie z informacją opublikowaną na stronie internetowej Urzędu Ochrony Danych Osobowych: (https://uodo.gov.pl/).

Materiały

Tabela - Załącznik do komunikatu
Tabela​_-​_Załącznik​_do​_komunikatu.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}