W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pilotaż Krajowego Rejestru Mediatorów – zakończenie przyjmowania wniosków

26.06.2024

Zgodnie z Regulaminem Pilotażu Krajowego Rejestru Mediatorów dn. 28 czerwca br. zakończono proces przyjmowania wniosków o wpis do Pilotażowej wersji systemu Krajowy Rejestr Mediatorów. Do Ministerstwa Sprawiedliwości wpłynęło ponad 600 wniosków. Dotychczas Ministerstwo Sprawiedliwości – jako organizator pilotażu – dokonał 543 wpisów.

Przypominamy, że działania pilotażowe trwają do dn. 31 grudnia br. Pilotaż realizowany jest
w związku z testami systemu teleinformatycznego - Krajowy Rejestr Mediatorów, będącego produktem projektu realizowanego w latach 2020 - 2023 w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój pn.: „Upowszechnienie alternatywnych metod rozwiązywania sporów poprzez podniesienie kompetencji mediatorów, utworzenie Krajowego Rejestru Mediatorów (KRM) oraz działania informacyjne”. Celem pilotażu jest sprawdzenie i przetestowanie rozwiązań oraz funkcji zaprojektowanych w rejestrze pod kątem ich efektywności i funkcjonalności oraz działania rejestru w warunkach rzeczywistych, w tym przetwarzania wprowadzonych danych.

  • Wszystkie wnioski, które wpłynęły do dn. 28 czerwca br. zostaną rozpatrzone.
  • Minister Sprawiedliwości rozpoznaje wnioski mediatorów o wpis do rejestru w terminie
    30 dni od daty wpływu wniosku.
  • Wpisy mediatorów, którzy zadeklarowali chęć wpisu w kategoriach: stały mediator
    w sprawach cywilnych oraz stały mediator w sprawach karnych zostaną zmienione
    po modyfikacji systemu Krajowy Rejestr Mediatorów. W obecnej wersji pilotażowej nie było możliwości dokonania wpisu w 2 ww. kategoriach jednocześnie.

Wszystkim mediatorom, którzy biorą udział w pilotażu dziękujemy i już dziś zachęcamy
do podzielenia się opinią nt. Krajowego Rejestru Mediatorów. Anonimowa ankieta zostanie przesłana do uczestników pilotażu w 1. tygodniu lipca. Jej wyniki oraz przebieg pilotażu będą omówione podczas spotkania online, które zaplanowano na dn. 17 lipca 2024 r. godz. 12:00.

Co dalej?

Po zakończeniu pilotażu Ministerstwo Sprawiedliwości dokona oceny przebiegu działań pilotażowych, efektywności przyjętych rozwiązań informatycznych, ich użyteczności
i bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Krajowego Rejestru Mediatorów.  Wnioski z analizy przebiegu pilotażu i ocena systemu teleinformatycznego zostaną zamieszczone w raporcie podsumowującym działania pilotażowe. Raport zostanie opublikowany na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości oraz na stronie Krajowego Rejestru Mediatorów w terminie 14 dni od daty zakończenia Pilotażu.

{"register":{"columns":[]}}