Przerwa w działaniu systemu eKRS w dniach 31.12.2024-02.01.2025
20.12.2024
Informujemy, że z dniem 1 stycznia 2025 r. wchodzą w życie nowe przepisy wprowadzone ustawą o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2024 r., poz. 1045 t.j. z późn.zm.) oraz projektowaną przez GUS zmianą rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ministerstwo Sprawiedliwości jest zobligowane do dostosowania systemu teleinformatycznego eKRS do nowych przepisów.
Od dnia 1 stycznia 2025 roku przedsiębiorcy składający wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorców będą zobowiązani do wskazania danych niezbędnych do założenia adresu do doręczeń elektronicznych lub wpisania adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z kwalifikowaną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego do bazy adresów elektronicznych. Jeżeli przedsiębiorca posiada już adres do doręczeń elektronicznych, wystarczy, że złoży oświadczenie o posiadaniu takiego adresu. Podmioty podlegające wpisowi do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, składając wniosek o wpis, również mogą skorzystać z powyższego sposobu założenia adresu do doręczeń elektronicznych.
Ponadto z dniem 1 stycznia 2025 roku wprowadzona zostanie nowa klasyfikacja Polskiej Działalności Gospodarczej – PKD 2025. Przedsiębiorcy składający wniosek o rejestrację podmiotu lub zmianę danych w zakresie PKD, przedmiot działalności będą mogli oznaczyć już tylko według PKD 2025. Więcej informacji na temat PKD 2025 można uzyskać na stronie BIP Głównego Urzędu Statystycznego pod linkiem Polska Klasyfikacja Działalności (PKD 2025).
W związku z tym w dniach od 31 grudnia 2024 roku (od godziny 16.00) do 2 stycznia 2025 roku (do godziny 16.00) nastąpi przerwa w działaniu systemu teleinformatycznego eKRS niezbędna do wdrożenia nowych wersji oprogramowania i integracji systemu eKRS z systemami Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwa Finansów oraz Głównego Urzędu Statystycznego.