W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Upadłość konsumencka i układ konsumencki – praktyczny poradnik dłużnika

12.03.2021

Wpadnięcie w niemożliwe lub trudne do spłacenia długi nie powinno spychać człowieka na margines społeczny i z dnia na dzień pozbawiać wszystkiego. Dlatego Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało rozwiązania, które pozwalają takim osobom bezpiecznie wyjść z zadłużenia i odbudować normalne życie. To szczególnie ważne w trudnym czasie pandemii. Przedstawiamy poradnik jak korzystać z nowych przepisów.

pieniądze2

Nowe przepisy, zawarte w ustawie – Prawo upadłościowe, weszły w życie 24 marca 2020 roku. Obowiązują z korzyścią dla zwykłego obywatela. Przygotowany przez Ministerstwo Sprawiedliwości „Praktyczny poradnik dłużnika” ma charakter informacyjny. Przekazana w nim wiedza ma ułatwić podjęcie świadomej decyzji o złożeniu wniosku o ogłoszenie upadłości lub o zawarcie układu konsumenckiego.

Upadłość konsumencka powinna być szybkim, nieskomplikowanym i przejrzystym postępowaniem prowadzącym do oddłużenia. Dlatego od 24 marca 2020 r. wprowadzone zostało tzw. konsumenckie uproszczone postępowanie upadłościowe.

W tej procedurze aktywność sądu ograniczona została do najważniejszych decyzji, takich jak ogłoszenie samej upadłości, ustalenie planu spłaty wierzycieli, a także rozpatrywanie ewentualnych skarg na czynności lub zaniechania syndyka. Postępowanie nie powinno trwać dłużej niż 6-8 miesięcy.

Wszystkie niezbędne informacje o upadłości konsumenckiej oraz układzie konsumenckim zawiera dostępny na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości PRAKTYCZNY PORADNIK DŁUŻNIKA.

Biuro Komunikacji i Promocji
Ministerstwo Sprawiedliwośc

Materiały

Upadłość konsumencka - poradnik
UPADŁOŚĆ​_KONSUMENCKA​_-​_2021.pdf 0.80MB
{"register":{"columns":[]}}