Wypłata odszkodowań i zadośćuczynień - informacja dla lokatorów
15.10.2020
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie w dniu 20 października 2020 r. ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych zasadach usuwania skutków prawnych decyzji reprywatyzacyjnych dotyczących nieruchomości warszawskich, wydanych z naruszeniem prawa, ustawy o komercjalizacji i niektórych uprawnieniach pracowników oraz ustawy o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1709) wszystkie dotychczas wydane przez Komisję decyzje o przyznaniu odszkodowania lub zadośćuczynienia osobom zajmujących lokal w nieruchomości warszawskiej od których sprzeciw został wniesiony wyłącznie przez m.st. Warszawa stają się z mocy prawa ostateczne i prawomocne z dniem 20 października 2020 r., a postępowania sądowe wszczęte w takich sprawach ulegają także z tym dniem umorzeniu z mocy prawa. Zgodnie z art. 8 ww. ustawy Minister właściwy do spraw finansów publicznych wypłaca w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie tego przepisu (tj. do dnia 4 grudnia 2020 r.) odszkodowania i zadośćuczynienia przyznane przez Komisję.
W związku z powyższym Komisja zwraca się do wszystkich osób zajmujących lokal w nieruchomości warszawskiej, którym przyznała odszkodowanie lub zadośćuczynienie i którzy nie wnieśli sprzeciwu od decyzji o przesłanie w terminie do dnia 30 października 2020 r. (drogą pocztową na adres Komisji tj. Al. Ujazdowskie 11, 00-950 Warszawa) numeru rachunku bankowego wraz z imieniem i nazwiskiem właściciela rachunku, na który mają być wypłacone przyznane świadczenia. Środki pieniężne będą wypłacane tylko i wyłącznie na wskazany rachunek bankowy.
Komisja, prosi także o podanie numeru PESEL wraz z aktualnym adresem zamieszkania oraz wskazanie aktualnego numeru telefonu w celu umożliwienia bezpośredniego kontaktu.
W treści pisma należy wskazać sygnaturę sprawy prowadzonej przez Komisję.