Zadanie 3 Przeprowadzenie szkoleń
Głównym celem szkoleń jest podniesienie kompetencji pracowników i pracownic wymiaru sprawiedliwości w zakresie wiedzy związanej ze szczególnymi potrzebami osób z niepełnosprawnością (OzN) oraz metod i sposobów kontaktu i komunikacji z OzN, na rożnych szczeblach organizacyjnych w sądownictwie powszechnym. Uczestnicy szkoleń (warsztatów) zostaną zapoznani z różnymi obszarami i aspektami dostępności (architektoniczną, informacyjno-komunikacyjną, cyfrową).
Szkolenia realizowane są dla:
- Koordynatorów dostępności ustanowionych w sądach oraz pracowników bezpośrednio z nimi współpracujących lub mających bezpośredni kontakt
z osobami z niepełnosprawnościami – ok. 300 osób - Kadry zarządzającej sądami – ok. 300 osób
- Orzeczników (Sędziów, Referendarzy sądowych, Asesorów, Asystentów sędziego) – ok. 1500 osób
- Pracowników administracyjnych sądów (mających lub mogących mieć bezpośredni kontakt z osobami z niepełnosprawnościami) – ok. 1000 osób
- Wybranych pracowników sądów, pełniących funkcję osoby wspierającej osobę z niepełnosprawnością (mających lub mogących mieć bezpośredni kontakt
z osobami z niepełnosprawnościami) – ok. 300 osób - Przedstawicieli zawodów prawniczych – w tym Kierowników szkoleń/ Dziekanów w Izbach i Radach – ok. 100 osób
W ramach zadania zostaną również opracowane i udostępnione szkolenia e-learningowe dla pracowników sądów, którzy nie uczestniczyli w szkoleniach stacjonarnych lub chcą utrwalić nabytą podczas szkoleń stacjonarnych wiedzę. Komponent e-learningowy szkolenia będzie się składał z:
- Części ogólnej (zasady, tematyka, podstawy prawne, słownik pojęć) – zagadnienia wspólne dla wszystkich grup docelowych;
- Części specjalistycznej (materiał dydaktyczny dostosowany do potrzeb i specyfiki pracy danej grupy docelowej).