Utrata/zniszczenie paszportu w Tajlandii
Twój paszport zaginął lub został uszkodzony? Ktoś ci go ukradł?
Co muszę zrobić?
- Poinformuj miejscową policję o utracie dokumentu podróży. Udaj się na najbliższy komisariat policji lub policji turystycznej tam gdzie przebywasz. Po zgłoszeniu otrzymasz zaświadczenie, które może okazać się pomocne przy podróżowaniu po Tajlandii oraz przy wyjeździe z kraju.
- Zgłoś utratę lub zniszczenie paszportu:
- samodzielnie (jeśli posiadasz profil zaufany, certyfikat kwalifikowany albo
e-dowód) na stronie www.gov.pl/web/gov/zglos-utrate-lub-zniszczenie-paszportu, lub - w czasie wizyty w konsulacie.
- Umów się na wizytę w konsulacie i ubiegaj się o paszport tymczasowy na powrót do kraju.
Sprawdź najbliższe wolne terminy w sprawach paszportowych w systemie eKonsulat („sprawy paszportowe”) i umów się na wizytę. W przypadku braku wolnych terminów lub pilnego wyjazdu napisz e-mail . W wiadomości e-mail napisz gdzie się znajdujesz, kiedy możesz dojechać do konsulatu oraz na kiedy masz zaplanowany wyjazd. Usprawni to komunikację z Tobą.
Nie ma możliwości umówienia terminu wizyty telefonicznie.
Uwaga: Zgodnie z wytycznymi Administracji Lotnictwa Cywilnego Tajlandii (CAAT) nie będziesz mógł podróżować lotem krajowym do Bangkoku bez ważnego paszportu. Możesz podróżować samolotem jeśli posiadasz paszport tymczasowy, kartę rezydenta Tajlandii lub tajskie prawo jazdy. Decyzja o wpuszczeniu na pokład podejmowana jest przez personel linii lotniczej i służby na lotnisku, a konsul nie ma na nią wpływu. Rozważ dojazd do urzędu autobusem, pociągiem lub samochodem.
Jakie dokumenty musisz złożyć?
- 1 Kolorową fotografię biometryczną – dowiedz się, jak powinno wyglądać zdjęcie. Dołączenie fotografii do wniosku jest obowiązkowe. Nie ma później możliwości wymiany lub dosyłania zdjęcia. Jeżeli fotografia nie zostanie załączona do wniosku, bądź nie będzie spełniała wymogów, wówczas organ paszportowy wydaje wnioskodawcy informację o nieprzyjęciu wniosku.
- ważny dokument tożsamości (np. dowód osobisty, o ile posiadasz). Uwaga: w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do tożsamości osoby, której ma być wydany dokument paszportowy, jej obywatelstwa lub innych danych potrzebnych do złożenia wniosku o wydanie dokumentu paszportowego, konsul może poprosić o przedłożenie dodatkowych niezbędnych dokumentów.
Nie musisz wypełniać wniosku odręcznie. Wniosek o wydanie przez konsula RP paszportu złożysz w formie elektronicznej w czasie wizyty paszportowej. Pracownik konsularny wypełni wniosek przy użyciu elektronicznego formularza, a wnioskodawca potwierdzi prawidłowość danych składając podpis na przeznaczonym do tego urządzeniu (Signature Pad).
Jak umówisz się na spotkanie?
Umów się na wizytę w konsulacie i ubiegaj się o paszport tymczasowy na powrót do kraju.
Sprawdź najbliższe wolne terminy w sprawach paszportowych w systemie eKonsulat („sprawy paszportowe”) i umów się na wizytę. W przypadku braku wolnych terminów lub pilnego wyjazdu napisz e-mail . W wiadomości e-mail napisz gdzie się znajdujesz, kiedy możesz dojechać do konsulatu oraz na kiedy masz zaplanowany wyjazd z Tajlandii. Usprawni to komunikację z Tobą.
Nie ma możliwości umówienia terminu wizyty telefonicznie.
Ile zapłacisz?
Opłata konsularna za wydanie paszportu tymczasowego wynosi: 1519 THB (w trybie zwykłym, czas oczekiwania wówczas wynosi do 7 dni) lub 2659 THB (w trybie pilnym, wówczas paszport wydawany jest tego samego dnia).
Opłaty przyjmowane są w kasie urzędu, przy składaniu wniosku.
Akceptowane formy płatności: gotówka.
Jaki jest termin realizacji?
Czas oczekiwania na paszport tymczasowy wynosi do 7 dni. W trybie pilnym paszport tymczasowy wydawany jest tego samego dnia. Dokładny termin odbioru wskaże ci urzędnik podczas składania wniosku.
UWAGA! Sprawdź czy paszport tymczasowy umożliwia wjazd do innych krajów, do których planujesz podróż. Niektóre kraje nie uznają paszportu tymczasowego i nie zostaniesz wpuszczony na pokład samolotu. Sprawdź warunki i wjazdu dla kraju podróży na stronie MSZ w zakładce Informacje dla podróżujących.