W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Uruchomienie nowego systemu paszportowego

20.10.2022

Fahe-RQUUAAhfTv

W związku z wejściem w życie nowej ustawy o dokumentach paszportowych i uruchomieniem Rejestru Dokumentów Paszportowych, od 8 listopada godz. 14:00 (czasu środkowo-europejskiego) do 13 listopada 2022 r. organy paszportowe nie będą przyjmować wniosków o wydanie paszportu.  W tym okresie, nie będzie także możliwości odbioru dokumentów.

Prosimy o uwzględnienie powyższego w swoich planach wyjazdowych i zaplanowanie wizyty
w urzędzie, najpóźniej 8 listopada 2022 r. do godz. 14:00 czasu środkowo-europejskiego lub też po 14 listopada 2022 r.

W tym okresie, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, organy paszportowe będą mogły wydawać wyłącznie paszporty tymczasowe.

 

Jednocześnie przypominamy:

- zgodnie z art. 111, UDP wchodzi w życie z dniem określonym w komunikacie wydanym
na podstawie art. 110a przez ministra właściwego do spraw informatyzacji w porozumieniu
z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych określającym dzień wdrożenia RDP;

- po upływie 7 dni od dnia wydania przedmiotowego komunikatu wejdzie w życie przepis
art. 98 umożliwiający wydawanie paszportów tymczasowych w przypadkach spoza przesłanek ustawowych.

{"register":{"columns":[]}}