Uruchomienie nowego systemu paszportowego
20.10.2022
W związku z wejściem w życie nowej ustawy o dokumentach paszportowych i uruchomieniem Rejestru Dokumentów Paszportowych, od 8 listopada godz. 14:00 (czasu środkowo-europejskiego) do 13 listopada 2022 r. organy paszportowe nie będą przyjmować wniosków o wydanie paszportu. W tym okresie, nie będzie także możliwości odbioru dokumentów.
Prosimy o uwzględnienie powyższego w swoich planach wyjazdowych i zaplanowanie wizyty
w urzędzie, najpóźniej 8 listopada 2022 r. do godz. 14:00 czasu środkowo-europejskiego lub też po 14 listopada 2022 r.
W tym okresie, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, organy paszportowe będą mogły wydawać wyłącznie paszporty tymczasowe.
Jednocześnie przypominamy:
- zgodnie z art. 111, UDP wchodzi w życie z dniem określonym w komunikacie wydanym
na podstawie art. 110a przez ministra właściwego do spraw informatyzacji w porozumieniu
z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych określającym dzień wdrożenia RDP;
- po upływie 7 dni od dnia wydania przedmiotowego komunikatu wejdzie w życie przepis
art. 98 umożliwiający wydawanie paszportów tymczasowych w przypadkach spoza przesłanek ustawowych.