W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zmiany organizacji pracy Ambasady RP w Ankarze i Konsulatu Generalnego RP w Stambule

18.03.2020

Koronawirus PL

W związku z rosnącym zagrożeniem epidemiologicznym wirusem SARS-CoV-2 na świecie Ambasada RP w Ankarze i Konsulat Generalny RP w Stambule realizując rekomendacje Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP wprowadzają następujące środki zaradcze i ochronne z dniem 18 marca 2020 r:

  • zawieszenie do odwołania przyjmowania wniosków wizowych bezpośrednio w urzędzie konsularnym (podtrzymane, decyzja z dnia 16.03.2020);
  • zawieszenie do odwołania przyjmowania wszystkich wniosków wizowych w VFS Global;
  • zawieszenie do odwołania rejestrowania wizyt poprzez system e-konsulat (podtrzymane, decyzja z dnia 16.03.2020);
  • zawieszenie do odwołania przyjmowania w urzędzie konsularnym interesantów w sprawach prawnych i paszportowych, z wyjątkiem spraw pilnych (np. zagubienie paszportu) i pomocy konsularnej obywatelom polskim. Interesanci proszeni są o wcześniejszy kontakt z urzędem konsularnym (podtrzymane, decyzja z dnia 16.03.2020).

Powyższe środki zapobiegawcze maja charakter tymczasowy i zostaną zniesione po ustąpieniu zagrożenia epidemiologicznego. Prosimy o rozważenie, czy Państwa wizyta w urzędzie konsularnym w najbliższych dniach jest absolutnie konieczna.

UWAGA ! Przyjmowanie wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy wizowej i odbiory paszportów w godz. 13:00 – 14:00. Uprzejmie informujemy, że liczba dostępnych miejsc na spotkanie jest ograniczona. Konieczne jest wcześniejsze umówienie wizyty w placówce. Placówki zastrzegają sobie prawo do zaprzestania przyjmowania wniosków w danym terminie, jeżeli limit miejsc zostanie wyczerpany, a dana osoba będzie mogła złożyć terminowo wniosek w kolejnym dniu przyjęć.

Od dnia 18.03.2020 zawieszamy przyjmowanie opłat w gotówce. W sprawach uregulowania wpłaty uprzejmie prosimy o kontakt z placówką, którą planują Państwo odwiedzić.

NIE AKCEPTUJEMY WNIOSKÓW O PONOWNE ROZPATRZENIE WYSYŁANYCH POCZTĄ ! W CELU ZŁOŻENIA TAKIEGO WNIOSKU NALEŻY STAWIĆ SIĘ OSOBIŚCIE. 

 

 

{"register":{"columns":[]}}