W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pomoc medyczna

Czy uzyskam pomoc, jeżeli muszę wykonać protezę zębową?

W ramach usług protetycznych przysługują uzupełnienia akrylowe przy braku co najmniej 5 zębów w żuchwie lub szczęce. Należy uzyskać od stomatologa diagram z wyceną kosztów wykonania protez zębowych. Następnie należy uzyskać pisemną akceptację Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców na pokrycie kosztów wykonania protez, z którą można zgłosić się do lekarza wykonującego protezy.

Czy każdą usługę stomatologiczną wykonam w ramach przysługujących mi świadczeń?

Nie wszystkie usługi stomatologiczne przysługują w ramach świadczeń medycznych. Zakres leczenia stomatologicznego określony jest załączniku nr 1 do Umowy z operatorem medycznym. O szczegółach usług poinformuje Cię lekarz w gabinecie.

Jaki jest czas oczekiwania na wizytę u stomatologa?

Pacjenci bólowi (wymagający pilnej interwencji) są przyjmowani priorytetowo, natomiast planowe wizyty są realizowane zgodnie z ustalonym harmonogramem.

Jak mogę skorzystać z leczenia stomatologicznego?

Powinieneś uzyskać skierowanie od lekarza ośrodka lub Zespołu Obsługi Cudzoziemców do stomatologa. Personel medyczny ustala z operatorem medycznym Petra Medica termin i miejsce wizyty. W przypadku osób mieszkających prywatnie na terenie kraju termin i miejsce wizyty stomatologicznej należy ustalić z konsultantem infolinii Petra Medica pod tel. 22 112 02 06 od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00

Lekarz specjalista zlecił mi zabiegi rehabilitacyjne. Jak mogę z nich skorzystać?

Aby skorzystać z zabiegów rehabilitacyjnych tj. poprawiających stan zdrowia należy posiadać:

  • określenie rodzaju i liczby zabiegów zaleconych przez lekarza – specjalistę rehabilitacji leczniczej,
  • określenie przewidywanych kosztów zabiegów,
  • skierowanie od lekarza ośrodka dla cudzoziemców, Zespołu Obsługi Cudzoziemców, lekarza podmiotu realizującego świadczenie usług medycznych – na rehabilitację ze wskazaniem placówki medycznej,
  • pisemną akceptację Szefa Urzędu ds. Cudzoziemców na pokrycie kosztów.
Czy ubiegając się o ochronę międzynarodową jestem ubezpieczony?

Osoby ubiegające się o ochronę międzynarodową są osobami uprawnionymi do korzystania z pomocy medycznej, przyznawanej na podstawie ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, ale nie są osobami ubezpieczonymi w rozumieniu przepisów o obowiązkowym lub dobrowolnym ubezpieczeniu zdrowotnym na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

Co mam zrobić, jeżeli otrzymam fakturę za leczenie ze szpitala?

Należy pamiętać, że cudzoziemcy będący w okresie postępowania w sprawie udzielenia ochrony międzynarodowej nie ponoszą kosztów opieki medycznej. W przypadku otrzymania faktury na swoje nazwisko (np. ze szpitala) należy niezwłocznie zgłosić się do pracowników w ośrodku lub kontaktować się z PETRA MEDICA.

Jak uzyskam zapisane przez lekarza leki, jeżeli mieszkam na terenie Polski i korzystam ze świadczeń prywatnych?

Cudzoziemcy mieszkający prywatnie na terenie kraju, odbierający świadczenia drogą przekazu pocztowego mogą uzyskać zaordynowane przez lekarza leki poprzez:
1. przesłanie recepty drogą mailową na adres: zamowienia@petramedica.pl lub nr fax. 22 740 01 51. W wiadomości należy podać następujące dane: imię, nazwisko, telefon kontaktowy, dokładny adres zamieszkania, na który zostaną wysłane leki. Czas realizacji zamówień uzależniony jest od dostępności leków we współpracującej sieci hurtowni i aptek.
2. zakupienie leków z recepty w dowolnej aptece, a następnie ubieganie się o zwrot kosztów za zakupione leki. W celu otrzymania zwrotu środków za zakup leków należy przesłać drogą pocztową na adres: Petra Medica Sp. z o.o. ul. Grochowska 166, 04-329 Warszawa następujące dokumenty:

  •  podanie z prośbą o zwrot środków za zakup leków zawierające dane osobowe (imię, nazwisko, adres, telefon);
  • kserokopię recepty
  • fakturę za zakupione leki zgodną z przedstawioną receptą, wystawioną na dane nabywcy:  Petra Medica Sp. z o.o. ul. Grochowska 166, 04-329 Warszawa, NIP 113 24 63 074
  • kserokopię dokumentu tożsamości.

Zwrot środków za zakup leków realizowany drogą przekazu pocztowego jest wyłącznie po otrzymaniu kompletu dokumentów.
Jeżeli mieszka Pan/Pani w ośrodku dla cudzoziemców czy w pobliżu ośrodka dla cudzoziemców lub Zespołu Obsługi Cudzoziemców z kompletem dokumentów należy zgłosić się do pracownika ośrodka.

Gdzie mogę uzyskać pomoc medyczną w przypadku nagłego zachorowania poza godzinami pracy wymienionych punktów?

W przypadku nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia w dniach roboczych w godzinach 18.00-8.00 dnia następnego oraz całodobowo w soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy usługi medyczne są zapewniane w formie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej w ogólnodostępnych placówkach medycznych na terenie całego kraju. Świadczenia nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej są bezpłatne i udzielane bez skierowania. Wykaz poszczególnych placówek nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej według miejsca zamieszkania jest dostępny na stronie internetowej www.petramedica.pl oraz na stronach Wojewódzkich Oddziałów Narodowego Funduszu Zdrowia. W przypadku nagłego, poważnego zagrożenia zdrowia i życia wymagającego natychmiastowego podjęcia medycznych czynności ratunkowych Cudzoziemcy korzystają z ogólnodostępnego na terenie RP Systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego. Aby wezwać zespół Państwowego Ratownictwa Medycznego należy zadzwonić na numer alarmowy 999 lub 112.

Gdzie mogę korzystać z opieki medycznej?

Opieka medyczna jest realizowana w ambulatoriach medycznych Ośrodków dla Cudzoziemców i w Zespole Obsługi Cudzoziemca Urzędu ul. Taborowa 33, Warszawa. Cudzoziemcy korzystający ze świadczeń pomocy socjalnej poza Ośrodkiem korzystają z opieki medycznej sprawowanej w ambulatoriach medycznych zlokalizowanych w Ośrodkach dla Cudzoziemców i Zespole Obsługi Cudzoziemca lub placówkach medycznych Operatora lub innych przez niego wskazanych.

Jaki jest zakres przysługujących mi świadczeń medycznych?

Przysługują Ci świadczenia usług opieki medycznej i psychologicznej w szczególności z zakresu: specjalistycznej opieki, w tym obowiązkowych szczepień dzieci zgodnie z kalendarzem szczepień podstawowej opieki zdrowotnej w tym obowiązkowych szczepień dzieci zgodnie z kalendarzem szczepień, specjalistycznej opieki zdrowotnej (konsultacje i badania specjalistyczne, leczenie szpitalne, świadczenia pielęgnacyjne i opiekuńcze w ramach opieki długoterminowej, leczenie stomatologiczne, ratownictwo medyczne w warunkach pozaszpitalnych.

Kto udziela pomocy medycznej?

Opiekę medyczną realizuje PETRA MEDICA Sp. z o.o., ul. Grochowska 166, 04-329 Warszawa. Infolinia PETRA MEDICA dedykowana cudzoziemcom ubiegającym się o ochronę międzynarodową – numer telefonu 22 112 02 06.

Czy ubiegając się o udzielenie ochrony międzynarodowej na terytorium RP przysługuje mi opieka medyczna?

Tak, w okresie postępowania w sprawie udzielenia ochrony międzynarodowej jesteś osobą uprawnioną do korzystania z opieki medycznej, począwszy od dnia zgłoszenia się do ośrodka lub w uzasadnionych przypadkach związanych z zagrożeniem życia lub zdrowia – od dnia złożenia wniosku o udzieleniu ochrony międzynarodowej na terytorium RP.

 

{"register":{"columns":[]}}