Procedura wykazowa
Na jaki numer konta mam uiścić opłatę za złożenie wniosku o udostepnienie informacji o umieszczeniu danych w wykazie cudzoziemców?
Z chwilą złożenia wniosku o udostępnienie informacji o umieszczeniu/sprostowanie/usunięcie danych z wykazu cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany lub z Systemu Informacyjnego Schengen do celów odmowy wjazdu powinieneś uiścić opłatę skarbową od wydania zaświadczenia.
Opłatę skarbową w wysokości 17 zł wnieś na konto:
Centrum Obsługi Podatnika Miasta Warszawy
Obozowa 57, 01-161 Warszawa
CitiBank Warszawa
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
dla płatności z zagranicy:
SWIFT CODE: “CITIPLPX”
IBAN: “IBAN PL21 1030 1508 0000 0005 5000 0070”
Dowód wniesienia opłaty skarbowej należy dostarczyć do tut. Urzędu – wskazując sygnaturę sprawy lub – jeśli nie posiadasz informacji – jakiego postępowania dotyczy opłata np. tytułem: opłata za wniosek o udostępnienie informacji o umieszczeniu danych „tu wskaż dane”.
Chciałbym złożyć wniosek o udostępnienie informacji o umieszczeniu danych w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany, ale nie mam adresu do korespondencji na terytorium Polski oraz nie posiadam pełnomocnika. Czy mogę wskazać swój adres na Ukrainie, aby odpowiedź została wysłana na mój adres domowy?
Odpowiedź na złożony wniosek nie może zostać wysłana na adres za granicą.
Zgodnie z przepisem art. 40 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego:
- jeżeli nie masz miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej lub;
- jeżeli nie ustanowiłeś pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej i nie działasz za pośrednictwem konsula w Rzeczypospolitej Polskiej, jesteś zobowiązany wskazać w Rzeczypospolitej Polskiej pełnomocnika do doręczeń, chyba, że doręczenie następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej (tylko w przypadku posiadania podpisu elektronicznego, pozwalającego na identyfikację i uwierzytelnienie, wymagane w celu realizacji usługi on-line).
Czy mogę otrzymać informację o wykreśleniu z wykazu danych cudzoziemca, którego jestem pełnomocnikiem, za pośrednictwem poczty elektronicznej?
Nie, nie jest możliwe uzyskanie takiej informacji za pomocą poczty elektronicznej. Aby skutecznie wystąpić z wnioskiem o usunięcie danych cudzoziemca z wykazu cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany lub z Systemu Informacyjnego Schengen do celów odmowy wjazdu Twoje podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej.
Złóż wniosek o udostępnienie informacji o umieszczeniu danych w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany lub w Systemie Informacyjnym Schengen do celów odmowy wjazdu, wypełniony na odpowiednim formularzu dostępnym na stronie internetowej Urzędu do Spraw Cudzoziemców (www.udsc.gov.pl: obywatele państw trzecich → wykaz cudzoziemców, których pobyt na terytorium Polski jest niepożądany).
Wniosek możesz złożyć w następujący sposób:
- za pośrednictwem poczty na adres Urzędu: ul. Taborowa 33, 02-699 Warszawa, lub
- osobiście w punkcie podawczym w siedzibie Urzędu do Spraw Cudzoziemców przy ul. Taborowej 33 w Warszawie (od poniedziałku do piątku w godz. 8:15-16:15),
- drogą elektroniczną, ale tylko w przypadku posiadania podpisu elektronicznego, pozwalającego na identyfikację i uwierzytelnienie, wymagane w celu realizacji usługi online.
Cudzoziemiec może działać przez pełnomocnika, którym może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych.
Możesz zatem wystąpić z wnioskiem o udostępnienie informacji o umieszczeniu danych osobowych cudzoziemca, ale tylko pod warunkiem, że posiadasz pełnomocnictwo, którym to umocowany jesteś do występowania w sprawie udostępnienia informacji/ sprostowania danych/usunięcia danych osobowych umieszczonych w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany. Oryginał pełnomocnictwa, bądź urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa należy dołączyć do wniosku.
Czy wniosek o usunięcie z wykazu i o wykreślenie to jest to samo ?
Tak, to ten sam wniosek, składany do Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców w trybie art. 444 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach. Natomiast odrębne postępowanie jest prowadzone w przypadku wniosku o cofnięcie zakazu wjazdu orzeczonego w decyzji o zobowiązaniu do powrotu. Wniosek składany jest w trybie art. 320 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach do organu, który w pierwszej instancji wydał decyzję o zobowiązaniu cudzoziemca do powrotu.
Chciałbym złożyć wniosek o udostepnienie informacji o umieszczeniu danych osobowych mojego kolegi w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany. Czy mogę zostać jego przedstawicielem na terytorium Polski?
Składanie wniosków w trybie art. 444 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach o udostępnienie informacji/ sprostowanie danych/usunięcie danych umieszczonych w wykazie nie wymaga osobistego działania, czy też stawiennictwa. Cudzoziemiec może działać przez pełnomocnika, którym może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych.
Możesz wystąpić z wnioskiem o udostępnienie informacji o umieszczeniu danych osobowych cudzoziemca pod warunkiem, że posiadasz pełnomocnictwo, którym umocowany jesteś do występowania w sprawie udostępnienia informacji/ sprostowania danych/ usunięcia danych osobowych umieszczonych w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany. Oryginał pełnomocnictwa bądź urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, należy dołączyć do wniosku.
Czy jedyną drogą do zweryfikowania poprawności wpisu w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany jest wniosek o usunięcie danych umieszczonych w wykazie na podstawie art. 444 ust. 1 pkt 3 ustawy o cudzoziemcach?
Szef Urzędu do Spraw Cudzoziemców jest jedynym organem odpowiedzialnym za umieszczanie danych osobowych w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany, przedłużenia okresu obowiązywania wpisu lub usunięcia tych danych z wykazu.
Poprawność wpisu Twoich danych osobowych w wykazie lub ich usunięcie zweryfikujesz wyłącznie poprzez złożenie wniosku do Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców, w trybie określonym w art. 444 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach.
Postępowanie administracyjne jest dwuinstancyjne, a więc toczy się według następującego schematu:
1) składasz wniosek o sprostowanie/usuniecie danych z wykazu do Urzędu do Spraw Cudzoziemców, organu odpowiedzialnego za rozpatrywanie spraw w trybie art. 444 ustawy o cudzoziemcach (I instancja);
2) w przypadku negatywnego rozstrzygnięcia wydanego w I instancji i odmowy sprostowania/usunięcia danych z wykazu możesz złożyć do Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy w terminie 7 dni od doręczenia pierwotnego rozstrzygnięcia (II instancja).
Decyzja wydana po ponownym rozpatrzeniu sprawy jest ostateczna w administracyjnym toku instancji.
Jeśli jednak nie zgadzasz się z wydaną decyzją, w terminie 30 dni od doręczenia rozstrzygnięcia możesz:
1) złożyć do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie skargę na rozstrzygnięcie Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców w przedmiocie sprostowania/usunięcia danych w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany; następnie
2) złożyć do Naczelnego Sądu Administracyjnego skargę w przypadku negatywnego dla Ciebie rozstrzygnięcia orzeczonego przez Wojewódzki Sąd Administracyjny.
Nie mogę wjechać na terytorium RP ze względu na nieopłaconą grzywnę. Czy jeżeli ją opłacę, będę mógł od razu wjechać?
Zgodnie z art. 436 ust. 2 w związku z art. 436 ust. 1 pkt 3 ustawy o cudzoziemcach usuwa się dane cudzoziemca skazanego prawomocnym wyrokiem w Rzeczypospolitej Polskiej za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe tylko na karę grzywny, jeżeli tę grzywnę uiścił.
Jeśli opłacisz grzywnę zasądzoną prawomocnym wyrokiem sądowym i wskazany wyrok oraz orzeczona kara grzywny będzie jedyną przesłanką przechowywania Twoich danych w wykazie, dane te zostaną usunięte z wykazu cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany.
Informacja o wykonaniu kary grzywny powinna być przekazana przez właściwy sąd do Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Po wpłynięciu do Urzędu takiej informacji zostanie wszczęte postępowanie w sprawie usunięcia danych osobowych z wykazu cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany. Możesz także wystąpić z wnioskiem o usunięcie danych z wykazu cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany ze wskazaniem, że uiściłeś karę grzywny. Formularz wniosku dostępny jest na stronie internetowej Urzędu do Spraw Cudzoziemców (www.udsc.gov.pl: obywatele państw trzecich → wykaz cudzoziemców, których pobyt na terytorium Polski jest niepożądany)
Wniosek możesz złożyć w następujący sposób:
- za pośrednictwem poczty na adres Urzędu: ul. Taborowa 33, 02-699 Warszawa, lub
- osobiście w punkcie podawczym w siedzibie Urzędu do Spraw Cudzoziemców przy ul. Taborowej 33 w Warszawie (od poniedziałku do piątku w godz. 8:15-16:15), lub
- drogą elektroniczną, ale tylko w przypadku posiadania podpisu elektronicznego, pozwalającego na identyfikację i uwierzytelnienie, wymagane w celu realizacji usługi on-line.
Do wniosku koniecznie dołącz potwierdzenie opłacenia kary grzywny.
Kiedy mogę udać się na terytorium Polski, aby pracować? W czasie starania się o wizę otrzymałem odmowę ze względu na figurowanie danych w SIS do celów odmowy wjazdu?
Jeśli otrzymałeś odmowę wydania wizy ze względu na figurowanie Twoich danych osobowych w Systemie Informacyjnym Schengen do celów odmowy wjazdu, do czasu wygaśnięcia terminu obowiązywania wpisu w tym systemie nie powinieneś wjeżdżać oraz przebywać na terytorium państw Schengen i tym samym na terytorium Polski.
Jeśli wpis w Systemie Informacyjnym Schengen do celów odmowy wjazdu został dokonany przez stronę polską, możesz wystąpić z wnioskiem do Urzędu do Spraw Cudzoziemców o usunięcie danych, jeżeli zostały umieszczone lub są przechowywane w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany lub Systemie Informacyjnym Schengen do celów odmowy wjazdu z naruszeniem przepisów ustawy. Formularz wniosku dostępny jest na stronie internetowej Urzędu do Spraw Cudzoziemców (www.udsc.gov.pl: obywatele państw trzecich → wykaz cudzoziemców, których pobyt na terytorium Polski jest niepożądany)
Wniosek możesz złożyć w następujący sposób:
- za pośrednictwem poczty na adres Urzędu: ul. Taborowa 33, 02-699 Warszawa, lub
- osobiście w punkcie podawczym w siedzibie Urzędu do Spraw Cudzoziemców przy ul. Taborowej 33 w Warszawie (od poniedziałku do piątku w godz. 8:15-16:15), lub
- drogą elektroniczną, ale tylko w przypadku posiadania podpisu elektronicznego, pozwalającego na identyfikację i uwierzytelnienie, wymagane w celu realizacji usługi on-line.
Czy mogę złożyć wniosek o udostępnienie informacji, usunięcie lub sprostowanie danych umieszczonych w wykazie cudzoziemców lub Systemie Informacyjnym Schengen do celów odmowy wjazdu w razie wydania decyzji przez policję Niemiec o zobowiązaniu do powrotu z orzeczonym zakazem wjazdu do Niemiec?
Urząd do Spraw Cudzoziemców może udostępnić informacje tylko:
- o wpisie albo o braku wpisu w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany lub;
- o wpisie w Systemie Informacyjnym Schengen dokonanym przez Stronę polską do celów odmowy wjazdu na terytorium Schengen.
Jeśli autorem wpisu w Systemie Informacyjnym Schengen do celów odmowy wjazdu jest inne państwo członkowskie Urząd do Spraw Cudzoziemców nie ma możliwości udzielania takich informacji. W przypadku wpisów innych państw członkowskich możesz złożyć podanie o udzielenie informacji o wpisaniu Twoich danych osobowych do Systemu Informacyjnego Schengen do celów odmowy wjazdu do Biura Wywiadu i Informacji Kryminalnych Komendy Głównej Policji.
Dlaczego otrzymałem odmowę wjazdu na granicy?
Decyzję o odmowie wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wydaje komendant placówki Straży Granicznej. W decyzji takiej wskazuje się powód odmowy.
Jeśli wskazanie dotyczyło, że jesteś osobą, wobec której dokonano wpisu do celów odmowy wjazdu:
1) w SIS lub;
2) w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany,
złóż wniosek o udostępnienie informacji o umieszczeniu danych w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany lub w Systemie Informacyjnym Schengen do celów odmowy wjazdu, wypełniony na odpowiednim formularzu dostępnym na stronie internetowej Urzędu do Spraw Cudzoziemców (www.udsc.gov.pl: obywatele państw trzecich → wykaz cudzoziemców, których pobyt na terytorium Polski jest niepożądany )
Wniosek możesz złożyć w następujący sposób:
- za pośrednictwem poczty na adres Urzędu: ul. Taborowa 33, 02-699 Warszawa, lub
- osobiście w punkcie podawczym w siedzibie Urzędu do Spraw Cudzoziemców przy ul. Taborowej 33 w Warszawie (od poniedziałku do piątku w godz. 8:15-16:15), lub
- drogą elektroniczną, ale tylko w przypadku posiadania podpisu elektronicznego, pozwalającego na identyfikację i uwierzytelnienie, wymagane w celu realizacji usługi online.
WAŻNE! Urząd do Spraw Cudzoziemców może udostępnić informacje tylko o wpisie albo o braku wpisu w Systemie Informacyjnym Schengen dokonanym do celów odmowy wjazdu na terytorium Schengen gdy autorem wpisu jest strona polska.
W przypadku wpisów innych państw członkowskich możesz złożyć podanie o udzielenie informacji o wpisaniu Twoich danych do Systemu Informacyjnego Schengen do celów odmowy wjazdu do Biura Wywiadu i Informacji Kryminalnych Komendy Głównej Policji.
Otrzymałem decyzję o cofnięciu zakazu ponownego wjazdu, ale moje dane osobowe nie zostały usunięte z Systemu Informacyjnego Schengen. Kiedy będę mógł ponownie wjechać na terytorium państw obszaru Schengen?
Powodem nieusunięcia Twoich danych osobowych z Systemu Informacyjnego Schengen mogą być następujące sytuacje:
- informacja jeszcze nie wpłynęła do Urzędu do Spraw Cudzoziemców i postępowanie w sprawie usunięcia danych osobowych z Systemu Informacyjnego Schengen nie zostało wszczęte;
- umieszczenie i przechowywanie danych osobowych w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany i Systemie Informacyjnym Schengen wynika z co najmniej dwóch podstaw prawnych i wydanie decyzji o cofnięciu zakazu ponownego wjazdu skutkuje jedynie usunięciem jednej podstawy prawnej wpisu Twoich danych osobowych w wykazie i Systemie Informacyjnym Schengen do celów odmowy wjazdu oraz weryfikacji terminu obowiązywania wpisu w ww. systemach.
- Twoje dane mogą figurować w Systemie Informacyjnym Schengen do celów odmowy wjazdu z wpisu innego Państwa Członkowskiego.
W przypadku wątpliwości, czy po wydaniu decyzji o cofnięciu zakazu ponownego wjazdu Twoje dane osobowe zostaną usunięte/są usunięte z wykazu cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany i Systemu Informacyjnego Schengen do celów odmowy wjazdu możesz złożyć wniosek do Urzędu do Spraw Cudzoziemców o udostępnienie informacji o figurowaniu danych osobowych w wykazie lub Systemie Informacyjnym Schengen do celów odmowy wjazdu.
Wniosek taki należy złożyć na formularzu dotyczącym udostępnienia informacji o umieszczeniu danych osobowych umieszczonych w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany, dostępnym na naszej stronie internetowej Urzędu do Spraw Cudzoziemców (www.udsc.gov.pl: obywatele państw trzecich → wykaz cudzoziemców, których pobyt na terytorium Polski jest niepożądany)
Wniosek możesz złożyć w następujący sposób:
- za pośrednictwem poczty na adres Urzędu: ul. Taborowa 33, 02-699 Warszawa, lub
- osobiście w punkcie podawczym w siedzibie Urzędu do Spraw Cudzoziemców przy ul. Taborowej 33 w , Warszawie (od poniedziałku do piątku w godz. 8:15-16:15), lub
- drogą elektroniczną, ale tylko w przypadku posiadania podpisu elektronicznego, pozwalającego na identyfikację i uwierzytelnienie, wymagane w celu realizacji usługi online.
Urząd do Spraw Cudzoziemców może udostępnić informacje tylko o wpisie albo o braku wpisu w Systemie Informacyjnym Schengen dokonanym do celów odmowy wjazdu na terytorium Schengen gdy autorem wpisu jest strona polska.
W przypadku wpisów innych państw członkowskich złóż podanie o udzielenie informacji o wpisaniu Twoich danych do Systemu Informacyjnego Schengen do celów odmowy wjazdu do Biura Wywiadu i Informacji Kryminalnych Komendy Głównej Policji.
Otrzymałem decyzję o cofnięciu zakazu ponownego wjazdu, ale moje dane osobowe nie zostały usunięte z wykazu cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany. Kiedy będę mógł ponownie wjechać na terytorium RP?
Powodem braku usunięcia Twoich danych osobowych z wykazu cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany mogą być następujące sytuacje:
- informacja jeszcze nie wpłynęła do Urzędu do Spraw Cudzoziemców i postępowanie w sprawie usunięcia nie zostało wszczęte;
- umieszczenie i przechowywanie danych osobowych w wykazie wynika z co najmniej dwóch podstaw prawnych i wydanie decyzji o cofnięciu zakazu ponownego wjazdu skutkuje jedynie usunięciem jednej podstawy prawnej wpisu Twoich danych osobowych w wykazie i weryfikacją terminu obowiązywania wpisu.
W przypadku wątpliwości, czy po wydaniu decyzji o cofnięciu zakazu ponownego wjazdu Twoje dane osobowe zostaną usunięte/są usunięte z wykazu cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany możesz złożyć wniosek do Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców o udostępnienie informacji o figurowaniu danych osobowych w wykazie lub Systemie Informacyjnym Schengen do celów odmowy wjazdu. Wniosek taki należy złożyć na formularzu dotyczącym udostępnienia informacji o umieszczeniu danych osobowych umieszczonych w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany, dostępnym na naszej stronie internetowej Urzędu do Spraw Cudzoziemców (www.udsc.gov.pl: obywatele państw trzecich → wykaz cudzoziemców, których pobyt na terytorium Polski jest niepożądany).
Wniosek możesz złożyć w następujący sposób:
- za pośrednictwem poczty na adres Urzędu: ul. Taborowa 33, 02-699 Warszawa, lub
- osobiście w punkcie podawczym w siedzibie Urzędu do Spraw Cudzoziemców przy ul. Taborowej 33 w , Warszawie (od poniedziałku do piątku w godz. 8:15-16:15), lub
- drogą elektroniczną, ale tylko w przypadku posiadania podpisu elektronicznego, pozwalającego na identyfikację i uwierzytelnienie, wymagane w celu realizacji usługi online.
Na jaki okres zostały umieszczone moje dane osobowe w Systemie Informacyjnym Schengen do celów odmowy wjazdu?
Jeśli okoliczność przechowywania danych w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany jest również okolicznością dającą podstawę do przekazania danych do Systemu Informacyjnego Schengen do celów odmowy wjazdu (patrz: art. 443 ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach) to dane te przekazuje się do SIS na okres przechowywania ich wykazie.
Aby otrzymać szczegółową informację, na jaki okres Twoje dane zostały umieszczone w Systemie Informacyjnym Schengen do celów odmowy wjazdu złóż wniosek do Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców o udostępnienie informacji z Systemu Informacyjnego Schengen na odpowiednim formularzu, który jest dostępny na stronie internetowej Urzędu do Spraw Cudzoziemców. (www.udsc.gov.pl: obywatele państw trzecich → wykaz cudzoziemców, których pobyt na terytorium Polski jest niepożądany )
Wniosek możesz złożyć w następujący sposób:
- za pośrednictwem poczty na adres Urzędu: ul. Taborowa 33, 02-699 Warszawa, lub
- osobiście w punkcie podawczym w siedzibie Urzędu do Spraw Cudzoziemców przy ul. Taborowej 33 w Warszawie (od poniedziałku do piątku w godz. 8:15-16:15), lub
- drogą elektroniczną, ale tylko w przypadku posiadania podpisu elektronicznego, pozwalającego na identyfikację i uwierzytelnienie, wymagane w celu realizacji usługi online.
Na jaki okres zostały umieszczone moje dane osobowe w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany ?
Okres, na jaki dane umieszczane są w wykazie w związku z poszczególnymi okolicznościami (okoliczności patrz: art. 435 ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach) określa art. 438 ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach. Aby otrzymać szczegółową informację, na jaki okres Twoje dane zostały umieszczone w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany złóż do Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców wniosek o udostępnienie informacji z wykazu cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany na odpowiednim formularzu, dostępnym na stronie internetowej Urzędu do Spraw Cudzoziemców (www.udsc.gov.pl: obywatele państw trzecich → wykaz cudzoziemców, których pobyt na terytorium Polski jest niepożądany).
Wniosek możesz złożyć w następujący sposób:
- za pośrednictwem poczty na adres Urzędu: ul. Taborowa 33, 02-699 Warszawa, lub
- osobiście w punkcie podawczym w siedzibie Urzędu do Spraw Cudzoziemców przy ul. Taborowej 33 w Warszawie (od poniedziałku do piątku w godz. 8:15-16:15), lub
- drogą elektroniczną, ale tylko w przypadku posiadania podpisu elektronicznego, pozwalającego na identyfikację i uwierzytelnienie, wymagane w celu realizacji usługi online.