W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ułatwienia dostępu

Dojazd do urzędu

Budynek Urzędu do Spraw Cudzoziemców, w którym znajduje się punkt obsługi cudzoziemców, znajduje się w Warszawie przy ul. Taborowej 33. Dojazd do Urzędu możliwy jest komunikacją miejską. Najbliżej znajduje się przystanek "Taborowa".

Możliwość kontaktu

Urząd do Spraw Cudzoziemców czynny jest:
poniedziałek: 8:00-18:00, wtorek – piątek: 8:00- 16:00

Biuro Podawcze czynne jest:

Poniedziałek w godzinach: 8:00-18:00, wtorek – piątek w godzinach: 8:00-16:00, (przerwa 12:00-12.30)

W tych godzinach, przyjmujemy skargi i wnioski. Pisma trafiają bezpośrednio do kancelarii ogólnej Urzędu, która przekazuje je do merytorycznych komórek Urzędu, zgodnie z właściwością. Przy Biurze Podawczym znajduje się informacja o godzinach przyjęć interesantów, napisana w czterech językach (polskim, angielskim, francuskim i rosyjskim).

Odział Straży Granicznej:

7:30 – 15:30, poniedziałek – piątek

Przyjęcia interesantów odbywają się: 8:15 - 14:30, poniedziałek – piątek

Dostępność i oznakowanie budynku

Z przodu budynku widać nazwę Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Wejście główne do Urzędu znajduje się z prawej strony z boku budynku. Po prawej stronie drzwi, na budynku widoczna jest tablica z godłem Rzeczypospolitej Polskiej oraz tablica z nazwą Urzędu. Budynek posiada dwa wejścia, dla klientów zewnętrznych - od frontu budynku oraz dla pracowników i obsługi - od tyłu budynku. Wejście główne jest przystosowane dla osób poruszających się na wózkach – pochylnia i drzwi rozsuwane. Po lewej stronie wejścia głównego do urzędu znajduje się podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Drzwi wejściowe (zewnętrzne) są kontrastowo oznakowane, a ich szerokość umożliwia swobodny przejazd osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim. Natomiast wejście dla pracowników jest przystosowane tylko częściowo – jest pochylnia, brak drzwi rozsuwanych. Przy drzwiach zawsze jest obecny pracownik ochrony, który pomoże w ich otwarciu. Na parkingu zostało wyznaczone jedno miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnościami, dla pracowników podmiotu.

Wejście na salę obsługi interesantów oddzielone jest bramką do wykrywania metalu oraz urządzeniem do prześwietlania bagażu. Dodatkowo po prawej stronie od wejścia znajduje się bramka o szerokości umożliwiającej swobodny wjazd osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim.

Po prawej stronie od wejścia znajduje się sala obsługi interesantów z siedmioma stanowiskami obsługi, w tym dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Urząd do Spraw Cudzoziemców spełnia standardy miejsca dostosowanego dla osób niepełnosprawnych, nie ma barier architektonicznych utrudniających poruszanie się.

Strefę do obsługi cudzoziemców stanowi:

• sala recepcyjna z 7 okienkami recepcyjnymi,

• 1 pokój dla matki z dzieckiem.

Informacje dla osób z niepełnosprawnościami

Osoba z niepełnosprawnościami może skorzystać z pomocy osoby trzeciej lub psa asystującego.

Osoby z problemami słuchu

Zapewniamy pomoc tłumacza polskiego języka migowego. Osoby niesłyszące lub niedosłyszące mogą skorzystać z pomocy tłumacza na miejscu w Urzędzie. Osoba zainteresowana powinna złożyć do Urzędu wniosek, co najmniej na 3 dni robocze przed proponowaną wizytą. We wniosku proszę zaproponować termin spotkania, oraz opisać temat sprawy.
Wniosek można złożyć osobiście w kancelarii Urzędu.

Cztery okienka w hali obsługi są wyposażone w przenośne pętle indukcyjne.

Osoby z niepełnosprawnością wzroku

Na życzenie osób z niepełnosprawnością wzroku, możemy przygotować dokumenty wydrukowane drukiem powiększonym.