W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Rejestry i archiwa

Urząd Skarbowy prowadzi następujące ewidencje:

  • Ewidencja podatników i płatników - prowadzona w systemie informatycznym Poltax.
  • Ewidencja Zobowiązanych prowadzona w systemie informatycznym Egapoltax.
  • Rejestr podatników podatku od towarów i usług - prowadzony w systemie informatycznym Poltax.
  • Rejestr wydanych zaświadczeń.
  • Rejestr czynności cywilnoprawnych w systemie informatycznym Czynności majątkowe.
  • Rejestry prowadzonych i załatwionych spraw.
  • Rejestr aktów notarialnych.
  • Rejestr zaewidencjonowanych kas fiskalnych.
  • Rejestr kontroli podatkowych.
  • Ewidencja mandatów.
  • Ewidencje środków trwałych.
  • Ewidencja materiałów archiwalnych.

Podstawę oraz zasady prowadzenia przez Urząd Skarbowy rejestrów, ewidencji i archiwów regulują następujące przepisy:

  • ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa;
  • ustawa z dnia 13 października 1995r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników;
  • zarządzenia Nr 47 Ministra Finansów z dnia 15 lipca 2015r. zmieniające zarządzenie w sprawie obsługi kancelaryjnej izb i urzędów skarbowych oraz organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych i składnic akt w tych organach;
  • zarządzenie Nr 37 Ministra Finansów z dnia 14 sierpnia 2012r. w sprawie postępowania w przypadku zaskarżenia do sądu administracyjnego decyzji, postanowienia lub innego aktu albo czynności z zakresu administracji publicznej oraz rejestrów prowadzonych w tych sprawach;
  • ustawa z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości.
{"register":{"columns":[]}}