W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Całodobowa infolinia NFZ dla pacjentów z terenów objętych powodzią

W ramach wsparcia dla osób poszkodowanych przez powódź, NFZ uruchomił bezpłatną, całodobową infolinię pod numerem 📞 800 190 590.

Każdy pacjent z terenów objętych powodzią dowie się na infolinii NFZ, gdzie otrzyma pomoc medyczną, a także do których miejsc nie należy się kierować. Infolinia dostarcza informacji m.in. o najbliższym szpitalu, czy punkcie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.

Połączenie jest bezpłatne. Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia działa przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

Szczegółowe informacje można uzyskać na stronie Lubuskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ, klikajac w link:  Więcej informacji


Wojewoda Lubuski zwrócił się do LOW NFZ o zaapelowanie do podmiotów leczniczych (poprzez portal informacyjny dla świadczeniodawców) o solidarne współdziałanie, w tym zabezpieczenie świadczeń zdrowotnych dla nieplanowanych pacjentów, zgłaszających się osobiście lub przekazanych z innych podmiotów ochrony zdrowia w związku z zaistniałą sytuacją. Wojewoda zwrócił uwagę, że stan powodziowy może skutkować nie tylko zalaniem obiektów ochrony zdrowia, lecz także przyczynić się do utrudnień w opiece nad pacjentami, m. in. w wyniku braku prądu, wody, dostawy leków, żywności, dlatego ważne jest także, aby podmioty lecznicze udzielały sobie wzajemnego wsparcia w sytuacji kryzysowej, np. w przypadku potrzeby przekierowywania pacjentów pomiędzy placówkami, zabezpieczenia w leki, wsparcia kadrowego.

{"register":{"columns":[]}}