Od 13 listopada 2022 zmiany w związku z formalnościami dotyczącymi paszportów
15.11.2022
Od 13 listopada 2022 formalności związane z wnioskowaniem o paszport stają się jeszcze prostsze!
Dlaczego formalności stają się prostsze?
- Odchodzimy od wypełniania wniosku paszportowego odręcznie;
- O możliwości odbioru gotowych dokumentów urząd poinformuje smsem lub e-mailowo, jeśli podamy swoje dane kontaktowe;
- Dzięki nowej e-usłudze będzie też można zgłosić online utratę lub uszkodzenie paszportu;
- Przy odbiorze paszportu organ wydający będzie mógł potwierdzić Twoją tożsamość również na podstawie odcisku palca.
Dzięki nowym e-usługom sprawdzisz ponadto:
- swoje dane w Rejestrze Dokumentów Paszportowych (RDP),
- czy paszport lub inny dokument paszportowy jest gotowy do odbioru,
- ważność paszportu lub innego dokumentu paszportowego,
Zgłoś online utratę paszportu!
Jednym z udogodnień, które oddajemy w ręce obywateli, jest możliwość zgłoszenia online uszkodzenia paszportu albo innego dokumentu paszportowego.
Można to zrobić w trzech prostych krokach:
- Zweryfikuj swoją tożsamość online. Możesz to zrobić za pomocą profilu zaufanego lub e-dowodu;
- Wejdź na portal gov.pl w zakładkę „Usługi dla Obywatela”. Znajdź e-usługę „Zgłoś utratę lub uszkodzenie paszportu lub innego dokumentu paszportowego”;
- Kliknij „Wyślij zgłoszenie” i potwierdź za pomocą e-podpisu, profilu zaufanego, e-dowodu lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.