W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Podpisanie umowy na ostatni odcinek A18

27.01.2021

Podpisanie umowy na przebudowę ostatniego odcinka południowej jezdni drogi krajowej nr 18 oraz dostosowanie jej do parametrów autostrady była tematem wideokonferencji  prasowej z udziałem ministra Andrzeja Adamczyka. Omawiany odcinek przebiega od granicy województwa lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice.

Mapa budowy odcinka autostrady A18 granica Gonice - granica województw

- Do realizacji kierujemy dziś ostatni odcinek trasy, która już w 2023 r. zyska miano pełnoprawnej autostrady A18. Obecnie kierowcy korzystający z północnej nitki tej drogi jadą komfortowo, zaś ci poruszający się po nitce południowej muszą znosić niedogodności związane z jej fatalnym stanem. Modernizacja tej trasy była konieczna,  teraz wykonawcy mogą już przystępować do prac w terenie - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Wojewoda Władysław Dajczak zaznaczył, że to bardzo dobra informacja dla mieszkańców regionu, zwłaszcza dla samorządowców, przedsiębiorców, czy pracodawców  z południowej części województwa lubuskiego.

- Temat drogi A18 był podnoszony od wielu lat i cieszę się, że tę inwestycję udało się doprowadzić do realizacji tak szybko, i że w roku 2023 ma zostać zrealizowana. To kolejny przykład na to ile udało się zrobić w obszarze infrastruktury drogowej w przeciągu ostatnich lat. Do samorządów z lubuskiego trafiło w tym czasie ponad 400 mln zł. Dla porównania, w przeciągu 4 lat naszych poprzedników, było to jedynie 138 mln zł – podkreślał wojewoda .

Odcinki realizacyjne A18

Aby zapewnić komfort podróżującym kierowcom autostrada A18 została podzielona na cztery odcinki realizacyjne. Dzięki temu możliwe będzie organizowanie prac na remontowanych odcinkach w taki sposób, aby ich  zakres możliwe jak najmniej wpływał na organizacje ruchu drogowego.  

  • od granicy państwa do ok. dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia- w realizacji, a zakończenie robót planowane jest w II połowie 2023 r. 
  • od ponad dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia i blisko cztery kilometry przed węzłem Iłowa - w realizacji, a zakończenie robót planowane jest w II połowie 2022 r. 
  • blisko cztery kilometry przed węzłem Iłowa do granicy woj. lubuskiego i dolnośląskiego - podpisano umowę z wykonawcą, planowane zakończenie prac w 2023r.  
  • granica woj. lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice - podpisano umowę z wykonawcą, planowane zakończenie prac w 2023 r.  

 

 kw, GDDKiA

{"register":{"columns":[]}}