Podpisanie umowy na ostatni odcinek A18
27.01.2021
Podpisanie umowy na przebudowę ostatniego odcinka południowej jezdni drogi krajowej nr 18 oraz dostosowanie jej do parametrów autostrady była tematem wideokonferencji prasowej z udziałem ministra Andrzeja Adamczyka. Omawiany odcinek przebiega od granicy województwa lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice.
- Do realizacji kierujemy dziś ostatni odcinek trasy, która już w 2023 r. zyska miano pełnoprawnej autostrady A18. Obecnie kierowcy korzystający z północnej nitki tej drogi jadą komfortowo, zaś ci poruszający się po nitce południowej muszą znosić niedogodności związane z jej fatalnym stanem. Modernizacja tej trasy była konieczna, teraz wykonawcy mogą już przystępować do prac w terenie - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Wojewoda Władysław Dajczak zaznaczył, że to bardzo dobra informacja dla mieszkańców regionu, zwłaszcza dla samorządowców, przedsiębiorców, czy pracodawców z południowej części województwa lubuskiego.
- Temat drogi A18 był podnoszony od wielu lat i cieszę się, że tę inwestycję udało się doprowadzić do realizacji tak szybko, i że w roku 2023 ma zostać zrealizowana. To kolejny przykład na to ile udało się zrobić w obszarze infrastruktury drogowej w przeciągu ostatnich lat. Do samorządów z lubuskiego trafiło w tym czasie ponad 400 mln zł. Dla porównania, w przeciągu 4 lat naszych poprzedników, było to jedynie 138 mln zł – podkreślał wojewoda .
Odcinki realizacyjne A18
Aby zapewnić komfort podróżującym kierowcom autostrada A18 została podzielona na cztery odcinki realizacyjne. Dzięki temu możliwe będzie organizowanie prac na remontowanych odcinkach w taki sposób, aby ich zakres możliwe jak najmniej wpływał na organizacje ruchu drogowego.
- od granicy państwa do ok. dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia- w realizacji, a zakończenie robót planowane jest w II połowie 2023 r.
- od ponad dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia i blisko cztery kilometry przed węzłem Iłowa - w realizacji, a zakończenie robót planowane jest w II połowie 2022 r.
- blisko cztery kilometry przed węzłem Iłowa do granicy woj. lubuskiego i dolnośląskiego - podpisano umowę z wykonawcą, planowane zakończenie prac w 2023r.
- granica woj. lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice - podpisano umowę z wykonawcą, planowane zakończenie prac w 2023 r.
kw, GDDKiA