Wizyta Wiceminister Edukacji Narodowej Izabeli Ziętki w województwie lubuskim
07.02.2024
Wizyta Izabeli Ziętki Podsekretarza Stanu MEN w województwie lubuskim to rozmowy o nowoczesnej i przyjaznej edukacji dostosowanej do indywidualnych potrzeb dzieci i młodzieży.
Najważniejsze jest to, abyśmy naszym dzieciom stworzyli w szkołach warunki, które pozwolą im się rozwijać jak najpełniej i jak najlepiej
– mówiła Izabela Ziętka Wiceminister Edukacji Narodowej w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym w Lipkach Wielkich.
Wizytę Wiceminister w województwie lubuskim zdominowały m.in. rozmowy o nowoczesnej i przyjaznej edukacji dostosowanej do indywidualnych potrzeb dzieci i młodzieży.
Witajcie w naszej bajce! – mówiły dzisiaj dzieci podczas wystąpienia - Chciałbym, by przygoda, jeśli chodzi o edukację po 15 października ub.r. wyglądała jak piękna bajka: z pięknym zakończeniem i treścią. A piękna ona będzie wtedy, kiedy będziemy wsłuchiwali się w głos środowiska fachowców, pedagogów i tych, którzy się na tym znają. (…) Mam nadzieję, że Państwo zobaczycie zupełnie nową jakość, jeśli chodzi o kształcenie
– mówił Marek Cebula, Wojewoda Lubuski nawiązując do występu wychowanków SOSW w Lipkach Wielkich.
Reagowanie na indywidualne potrzeby edukacyjne uczniów, dostosowywanie wparcia tak, by każde dziecko miało szansę na pełny rozwój, rozumienie odmienności to ważny krok w budowaniu edukacji ukierunkowanej na indywidualne potrzeby - edukacji na miarę XXI wieku.
Znaczenie zrozumienia i akceptacji neuroróżnorodności w kontekście współczesnego systemu edukacji podkreślał podczas spotkania Mariusz Biniewski p.o. Lubuskiego Kuratora Oświaty, zachęcając jednocześnie do podejmowania działań, które sprzyjają pełnemu rozwojowi każdego ucznia.
Ważnym punktem wizyty Wiceminister w województwie lubuskim było spotkanie z kierownictwem i uczniami Zespołu Szkół Specjalnych nr 14 im. Ambasadorów Praw Człowieka w Gorzowie Wlkp. Rozmowy koncentrowały się m.in. na działaniach podejmowanych w celu podniesienia jakości pracy i zapewnienia bezpieczeństwa uczniom. Omawiano także propozycje zmian dotyczących egzaminu ósmoklasisty dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, mające na celu lepsze dostosowanie egzaminów do indywidualnych potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.