W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zmiana zasad obsługi cudzoziemców

23.12.2021

Od 1 stycznia zmieniamy zasady obsługi cudzoziemców w Oddziale Cudzoziemców Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego

Informacja

Przychylając się do licznych próśb ze strony klientów Oddziału Cudzoziemców Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego zmieniamy zasady obsługi klientów Oddziału

Najważniejsza zmiana dotyczy umawiania wizyt w Oddziale. Od stycznia 2022r. pracownicy oddziału będą wyznaczali terminy stawiennictwa w Oddziale. Nie musisz sam rejestrować wizyty, my to zrobimy za Ciebie.

Ze względu na pandemię nadal nie ma możliwości bezpośredniego złożenia wniosku w Oddziale i konieczne jest jego przesłanie za pośrednictwem poczty.

Jak załatwić sprawę w Oddziale?

  1. Wyślij wniosek o pobyt – uzupełnij go dokładnie, pamiętaj o podaniu adresu zamieszkania, nr telefonu oraz e-maila, dołącz kopie wszystkich potrzebnych dokumentów oraz oryginał dowodu wpłaty opłaty skarbowej.
  2. Otrzymasz wezwanie do stawienia się w Oddziale Cudzoziemców. W wezwaniu będzie data i godzina spotkania oraz wskazane zostaną wszystkie dokumenty jakich potrzebujemy, aby skutecznie wszcząć postępowanie oraz je zakończyć.
  3. Na 72 godziny przed planowaną wizytą otrzymasz sms-a oraz maila przypominającego o wizycie
  4. Weź ze sobą na spotkanie wszystkie dokumenty, o których mowa w wezwaniu oraz oryginały dołączonych do wniosku kopii dokumentów
  5. Jeżeli zostałeś wezwany i na spotkanie przyjdziesz bez dokumentów wskazanych w wezwaniu, a których brak skutkuje zwrotem wniosku lub pozostawieniem go bez rozpoznania nie pobierzemy od Ciebie odcisków linii papilarnych, nie dostaniesz również stempla do paszportu. Na wizycie otrzymasz postanowienie o zwrocie wniosku lub zawiadomienie o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania.
  6. Jeżeli zastosujesz się do wezwania otrzymasz stempel do paszport oraz informację o wszczęciu postępowania. Dołączając wszystkie wskazane w wezwaniu dokumenty znacznie skrócisz czas oczekiwania na decyzję.

Terminy wizyt ustalane będą zgodnie z kolejnością wpływu wniosków do urzędu oraz z co najmniej 3-tygodniowym wyprzedzeniem, tak abyś mógł zorganizować przyjazd. Jeżeli pomimo wezwania nie stawisz się na wizytę Twój wniosek zostanie pozostawiony bez rozpoznania.

Jeżeli w wyznaczonym dniu będziesz przebywał w izolacji, kwarantannie lub na zwolnieniu chorobowym z innych przyczyn, koniecznie poinformuj nas o tym. Mail do osoby prowadzącej sprawę znajdziesz w wezwaniu. W takich i wyłącznie takich przypadkach ustalimy nowy termin wizyty.

{"register":{"columns":[]}}