W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zmiany w programie „Dobry Start"

24.06.2021

Zasady naboru wniosków w programie „Dobry Start” zmieniają się. Od 1 lipca wnioski można będzie składać jedynie w formie elektronicznej, a ich obsługą zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Wojewoda przemawia do mikrofonów ustawionych na statywach. W tle ścianki promocyjne urzędu wojewódzkiego. Po lewej stronie, za wojewodą stoi dyrektor polityki społecznej Grazyna Jelska

W czasie briefingu prasowego wojewoda Władysław Dajczak wraz z dyrektorem lubuskiego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Dariuszem Obiegło i dyrektor wydziału Polityki Społecznej Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego Grażyną Jelską przekazali ważną informację dla rodziców uczniów z województwa lubuskiego.  Zmieniają się zasady naboru wniosków do programu „Dobry Start”.

- Program „Dobry Start” mocno wspiera nasze lubuskie rodziny. W poprzednim roku szkolnym uprawnionych do wypłaty świadczenia było 117 000 dzieci z województwa lubuskiego. Łącznie, w czasie trwania programu trafiło do nich ponad 108 mln zł. W programie nastąpiła ważna zmiana i od 1 lipca będzie można je składać tylko w formie elektronicznej – mówił wojewoda Władysław Dajczak

Dla rodziców, którzy do tej pory składali wnioski o świadczenie poprzez bankowość elektroniczną, PUE ZUS lub system Empatia zmiana będzie niewidoczna, ponieważ z ich perspektywy składanie wniosków odbędzie się dokładnie w takim samym trybie.

- Okres pandemii pokazał jak chętnie korzystamy z elektronicznej ścieżki składania wniosków. Analiza danych z województwa lubuskiego pokazała, że ilość wniosków złożonych online wzrosła z ponad 40 % w 2019 do ponad 70% w 2020 roku – podkreślała dyrektor Grażyna Jelska.

 Osoby, które chciałyby skorzystać ze wsparcia w złożeniu wniosku online, otrzymają pomoc od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, który w celu zabezpieczenia odpowiedniego zaplecza nawet w mniejszych miejscowościach, zawarł porozumienie w tym zakresie na współpracę z Pocztą Polską oraz KRUS.

- Istotna zmiana to na pewno fakt, że będziemy wypłacać 100% środków wyłącznie na konta bankowe. Szacujemy, że 96% wniosków obsłużą automaty wykorzystywane wcześniej chociażby przy Bonie Turystycznym. Będziemy chcieli dotrzeć zwłaszcza do osób, które nie mają dostępu do internetu lub mają problem z dostępem do kanałów, w których można złożyć wniosek. Przygotowujemy punkty, w których będzie można uzyskać pomoc w załatwieniu formalności – podsumował dyrektor ZUS Dariusz Obiegło.

Ważną informacją dla rodziców jest fakt, że ZUS poinformuje poprzez wydanie decyzji administracyjnych jedynie o decyzjach odmowy przyznania środków z programu. 

{"register":{"columns":[]}}