Rozbudowa rzeszowskiego łącznika autostrady A4 – zakończenie I etapu
22.08.2023
Dzięki rozbudowie łącznika autostrady A4 na odcinku od granic miasta Rzeszowa do węzła Rzeszów Północ znacząco poprawi się dostępność transportowa powiatu rzeszowskiego i miasta wojewódzkiego.
Uroczyste odbiór projektu odbył się dziś z udziałem parlamentarzystów, władz wojewódzkich, samorządowych i przedstawicieli wykonawców.
Pod koniec sierpnia br. zakończone zostaną prace przy I etapie rozbudowy łącznika autostrady A4 na odcinku od granic miasta Rzeszowa do węzła Rzeszów Północ. Z samorządów uczestniczących w przedsięwzięciu największy ciężar finansowy przy realizacji inwestycji wziął na siebie powiat rzeszowski, który odpowiadał również za przygotowanie dokumentacji niezbędnej zarówno do prowadzenia prac, jak również zdobycia dofinansowania unijnego.
– Budowa łącznika była dla Powiatu dużym wyzwaniem, z którego wywiązaliśmy się jak najlepiej. Ogromna w tym zasługa pracowników starostwa i podległych jednostek, którzy przygotowywali i nadzorowali inwestycję od samego początku aż do jej zakończenia – mówi starosta rzeszowski Józef Jodłowski.
Całkowita wartość projektu wyniosła ponad 44 mln zł. Wartość dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 14,7 mln zł. Środki własne pochodziły natomiast z budżetów Powiatu Rzeszowskiego, Gminy Trzebownisko, Gminy Głogów Małopolski, Samorządu Województwa Podkarpackiego i Miasta Rzeszów.
– To kolejna inwestycja zrealizowana w krótkim czasie w odpowiedzi na potrzeby rozwiązania komunikacyjnego dróg dojazdowych do miasta wojewódzkiego. Przedsięwzięcie zostanie docenione zarówno przez mieszkańców miasta, tej części powiatu , ale tak naprawdę ma ono znaczenie dla wszystkich, którzy do stolicy województwa będą dojeżdżać – powiedziała wojewoda podkarpacki Ewa Leniart podkreślając, że tego typu inwestycje są gwarantem rozwoju naszego województwa.
Zakres prac był bardzo szeroki i obejmował rozbudowę drogi powiatowej, budowę, rozbudowę i przebudowę skrzyżowań z drogami przecinającymi, chodników i ciągów pieszo rowerowych, przejść dla pieszych, a także m. in. budowę zawrotki zapewniającej pełne skomunikowanie, zjazdów publicznych i indywidualnych zapewniających dostęp do terenów przyległych, zatok autobusowych.