W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej

Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2022 r. poz. 2240, zwanej dalej: ustawą), każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie, o których mowa w art. 6, pkt 1 lub 3 ustawy.

Natomiast na podstawie art. 30 ustawy osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Informację o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związana informacja lub żądanie zapewnienia dostępności (wniosek o zapewnienie dostępności).

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  • dane kontaktowe wnioskodawcy,
  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
  • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:

  • osobiście: w kancelarii Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie, pokój 27, w godzinach 7.30-15.30, ul. Grunwaldzka 15, Rzeszów,
  • drogą pocztową na adres: Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie, ul. Grunwaldzka 15, 35-959 Rzeszów
  • na adres mailowy: kancelaria@rzeszow.uw.gov.pl
  • ePUAP: /PUWRzeszow/SkrytkaESP lub /PUWRzeszow/skrytka

Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.

W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnioski się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.

Materiały

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Wniosek​_o​_zapewnienie​_dostępności​_architektonicznej​_lub​_informacyjno-komunikacyjnej.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
16.09.2021 10:38 Katarzyna Machowska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Roman Michalczak, Dyrektor Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej 3.0 20.09.2023 09:11 Katarzyna Nalepa
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej 2.0 14.02.2022 09:11 Katarzyna Machowska
Wniosek o zapewnienie dostępności 1.0 16.09.2021 10:38 Katarzyna Machowska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}