Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2022 r. poz. 2240, zwanej dalej: ustawą), każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie, o których mowa w art. 6, pkt 1 lub 3 ustawy.
Natomiast na podstawie art. 30 ustawy osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Informację o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związana informacja lub żądanie zapewnienia dostępności (wniosek o zapewnienie dostępności).
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy,
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
- osobiście: w kancelarii Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie, pokój 27, w godzinach 7.30-15.30, ul. Grunwaldzka 15, Rzeszów,
- drogą pocztową na adres: Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie, ul. Grunwaldzka 15, 35-959 Rzeszów
- na adres mailowy: kancelaria@rzeszow.uw.gov.pl
- ePUAP: /PUWRzeszow/SkrytkaESP lub /PUWRzeszow/skrytka
Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnioski się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.
Materiały
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnejWniosek_o_zapewnienie_dostępności_architektonicznej_lub_informacyjno-komunikacyjnej.docx 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 16.09.2021 10:38 Katarzyna Machowska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Roman Michalczak, Dyrektor Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej | 3.0 | 20.09.2023 09:11 Katarzyna Nalepa |
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej | 2.0 | 14.02.2022 09:11 Katarzyna Machowska |
Wniosek o zapewnienie dostępności | 1.0 | 16.09.2021 10:38 Katarzyna Machowska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP