Zadania
Do zakresu działania Wydziału należy w szczególności:
- koordynowanie i prowadzenie działalności kontrolnej Wojewody, w tym prowadzenie kontroli nad działalnością tłumaczy przysięgłych,
- zapewnienia doradztwa i obsługi prawnej Wojewody, Wicewojewody, Dyrektora Generalnego, Urzędu i jego delegatur,
- wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi,
- prowadzenia rejestrów rozporządzeń, zarządzeń, postanowień i decyzji Wojewody Podkarpackiego,
- prowadzenia rejestru zarządzeń Dyrektora Generalnego Urzędu,
- wykonywania nadzoru prawnego nad uchwałami organów gmin, powiatów i samorządu województwa oraz związków międzygminnych,
- wykonywania nadzoru prawnego nad działalnością organów Izby Rolniczej i Rady Nadzorczej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
- wykonywania nadzoru prawnego nad prowadzonymi w wydziałach Urzędu postępowaniami administracyjnymi,
- prowadzenia spraw związanych z zaskarżaniem ostatecznych decyzji administracyjnych do WSA w Rzeszowie, opracowywaniem i wnoszeniem skarg kasacyjnych do NSA oraz wykonywaniem zastępstwa prawnego przed tymi sądami,
- uzgadniania aktów prawa miejscowego stanowionych przez organy administracji niezespolonej,
- wydawanie Dziennika Urzędowego Województwa Podkarpackiego, prowadzenie zbiorów Dzienników Urzędowych wydanych do 2011 r. w wersji papierowej oraz elektronicznych zbiorów Dzienników Urzędowych wraz ze skorowidzem i udostępnianie ich do powszechnego wglądu i pobrania w formie elektronicznej,
- rejestracji i analizy oświadczeń majątkowych osób pełniących funkcje w organach samorządu terytorialnego,
- prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem oświadczeń lustracyjnych od członków organów spółek handlowych z udziałem jednostki samorządu terytorialnego przekraczającym 50 % kapitału zakładowego lub 50 % liczby akcji oraz osób będących przedstawicielami jst. w radzie nadzorczej innej spółki handlowej,
- prowadzenia obsługi Rzecznika Dyscyplinarnego Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie,
- gromadzenie wzorów podpisów i pieczęci tłumaczy przysięgłych oraz udostępniania listy tłumaczy przysięgłych do powszechnego wglądu.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 22.09.2020 15:40 Katarzyna Machowska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Małgorzata Wąsacz, Zastępca Dyrektora Wydziału Prawnego i Nadzoru
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Zadania | 2.0 | 13.06.2024 08:46 Katarzyna Nalepa |
Zadania | 1.0 | 22.09.2020 15:40 Katarzyna Machowska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP