W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ogłoszenie nr 135110 / 15 marca 2024 Starszy Inspektor Do spraw: kontroli podmiotów korzystających ze środowiska w Wydziale Inspekcji

14.03.2024

Ogłoszenie nr 135110 / 15 marca 2024 Starszy Inspektor Do spraw: kontroli podmiotów korzystających ze środowiska w Wydziale Inspekcji

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Opolu

45-035 Opole ul. Nysy Łużyckiej 42   

Ogłoszenie nr 135110 / 15 marca 2024

Starszy Inspektor

Do spraw: kontroli podmiotów korzystających ze środowiska w Wydziale Inspekcji 

#administracja publiczna #działalność inspekcyjna #środowisko

Liczba stanowisk pracy: 1

wymiar etatu: 1

Miejsce pracy: 47-200 Kędzierzyn Koźle, ul. Piastowska 15

Ważne do 26 marca 2024 r.

Czym będziesz się zajmować

Osoba na tym stanowisku:

  • Prowadzi kontrole przestrzegania przepisów o ochronie środowiska przez podmioty gospodarcze i organy administracji w zakresie ochrony środowiska w celu sprawdzenia dotrzymywania obowiązków wynikających z mocy prawa i decyzji administracyjnych.
  • Współuczestniczy w rozpoznawaniu wniosków o interwencje z zakresu ochrony środowiska wpływających do wydziału inspekcji, w celu dokonania analizy przyczyn i ograniczenia negatywnych skutków dla środowiska naturalnego.
  • Prowadzi działania pokontrolne, w tym przygotowuje projekty wystąpień i zarządzeń pokontrolnych, decyzji administracyjnych oraz innych czynności wynikających z KPA w celu zapewnienia prawidłowości przestrzegania przepisów o ochronie środowiska.
  • Ewidencjonuje wyniki kontroli oraz wydane dokumenty w prowadzonych rejestrach i bazach danych w celu realizacji przepisów prawa oraz wytycznych organu nadrzędnego.
  • Współpracuje z innymi organami m.in. z organami Inspekcji Ochrony Środowiska, administracją publiczną oraz organami ścigania i sądami w celu zapewnienia prawidłowej realizacji przepisów ochrony środowiska.
  • Wykonuje kontrole w oparciu o dokumenty, w tym automonitoringowe w zakresie szczególnego korzystania ze środowiska w celu wyeliminowania niezgodności z przepisami prawa.
  • Przygotowuje dane do sporządzania sprawozdawczości z wykonania zadań,  podzadań oraz mierników dla układu zadaniowego budżetu oraz do planów kontroli Wydziału Inspekcji w celu realizacji wytycznych określonych przez GIOŚ oraz realizacji zadań  z zakresu kontroli  przestrzegania prawa ochrony środowiska.

Kogo poszukujemy

Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)

  • wykształcenie: średnie
  • staż pracy: co najmniej 6 m-cy w administracji publicznej, firmach związanych z ochroną środowiska
  • Znajomość przepisów o ochronie środowiska w szczególności: ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska, ustawy Prawo ochrony środowiska, ustawy o odpadach, ustawy Prawo wodne, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego i przepisów wykonawczych do ustaw
  • Dyspozycyjność
  • Komunikatywność
  • Prawo jazdy kat. B
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

 

Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)

  • wykształcenie:  wyższe w zakresie: inżynierii środowiska, ochrony środowiska, inżynierii chemicznej, nauk leśnych, rolnictwa, nauk biologicznych, nauk chemicznych, nauk o ziemi i środowisku
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B1
  • umiejętność sporządzania syntetycznych informacji oraz raportów
  • Uprawnienia operatora bezzałogowego statku powietrznego używanego w celach innych niż rekreacyjne lub sportowe
  • Patent żeglarski stermotorzysty żeglugi śródlądowej

Co oferujemy

  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy

Dostępność

  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. większa czcionka w materiałach drukowanych).
  • Zwiększamy czas poszczególnych metod i technik naboru dla osób ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

1. Praca w terenie oraz w siedzibie Urzędu.

2. Praca w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych (praca w terenie bez względu na warunki atmosferyczne, w tym: kontrole instalacji przemysłowych, również w miejscach trudnodostępnych, kontrole interwencyjne prowadzone całodobowo).

3. Nietypowe godziny pracy (w tym możliwość dyżurów, praca zmianowa).

4. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.

5. Zagrożenie korupcją.

6. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych.

7. Korzystanie z samochodu służbowego i środków komunikacji publicznej.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Narzędzia pracy: zestaw komputerowy i inne urządzenia biurowe

Bariery architektoniczne: brak wind, brak drzwi o odpowiedniej szerokości, brak odpowiednio dostosowanych toalet, możliwość wystąpienia barier architektonicznych w terenie, konieczność poruszania się po schodach, skarpach, terenach zalewowych, polach.

Dodatkowe informacje:

  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
  • Wymagane dokumenty należy składać/przesyłać w zamkniętej kopercie z oznaczeniem nadawcy i adresata z dopiskiem :  "Ogłoszenie  - nr ……… ”
  • Wszystkie oświadczenia muszą być opatrzone datą ich sporządzenia i własnoręcznym podpisem.  WIOŚ w Opolu nie ponosi odpowiedzialności za treści ogłoszeń ukazujących się na innych stronach internetowych oraz publikowanych w prasie, oprócz https://nabory.kprm.gov.pl i https://www.gov.pl/web/wios-opole/oferty-pracy
  • Wzór wymaganych oświadczeń zamieszczony jest na stronie BIP WIOŚ https://www.gov.pl/web/wios-opole/procedura-naboru
  • Osoby spełniające wymagania zawarte w ogłoszeniu zostaną zaproszone na postępowanie rekrutacyjne.
  • Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr. tel.:  77 777-07-85 lub 77 777-07-86,  77 777-07-00
  • Ponadto informujemy, że możliwe jest również przesłanie ofert pracy poprzez platformę ePUAP, na adres skrytki ePUAP Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Opolu: /4dweg163m4/skrytka  za pomocą pisma ogólnego do podmiotu publicznego z tytułem "Ogłoszenie nr …” załączając zdjęcia lub skany niezbędnych dokumentów oraz własnoręcznie podpisanych oświadczeń opatrzonych datą ich sporządzenia. Wszystkie dokumenty elektroniczne muszą być podpisane podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym ePUAP.

 

Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy.
  • Zapis w CV lub oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B1
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Kopia dokumentu potwierdzającego uprawnienia operatora bezzałogowego statku powietrznego używanego w celach innych niż rekreacyjne lub sportowe.
  • Kopia dokumentu potwierdzającego  posiadanie patentu żeglarskiego stermotorzysty żeglugi śródlądowej.


Aplikuj do: 26 marca 2024 

W formie papierowej w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 135110 " na adres:

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Opolu

ul. Nysy Łużyckiej 42

45-035 Opole

lub przez platformę ePUAP na adres skrytki ePUAP  Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Opolu: /4dweg163m4/skrytka z dopiskiem „Ogłoszenie nr … ” - decyduje data UPP.

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:

77 777-07- 85

77 777-07- 86

77 777 -07 00

Więcej o pracy na stronie urzędu: https://www.gov.pl/web/wios-opole

  • Dokumenty należy złożyć do: 26.03.2024
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze

Przetwarzanie danych osobowych

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

  • Administrator danych i kontakt do niego: Administratorem podanych przez Panią/Pana danych osobowych jest Opolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska z siedzibą w Opolu przy ul. Nysy Łużyckiej 42.
  • Kontakt do inspektora ochrony danych: W sprawach związanych z danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych poprzez adres e-mail RODO@opole.wios.gov.pl lub listownie na adres: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Opolu, ul. Nysy Łużyckiej 42, 45-035 Opole
  • Cel przetwarzania danych:
    przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
  • Informacje o odbiorcach danych: Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa. Dane nie będą udostępniane podmiotom trzecim.
  • Okres przechowywania danych:
    czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
  • Uprawnienia:
    1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
    2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
    3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    4. prawo do usunięcia danych osobowych;
      - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
    5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
  • Podstawa prawna przetwarzania danych:
    1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
    2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
    3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
  • Informacje o wymogu podania danych:
    Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

    Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

    Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
  • Inne informacje:
    podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane

_____________________________________________________________________________________________________

Informacja o wyniku naboru na ogłoszenie nr 135110 z dnia 15 marca 2024 r.

  • Data ogłoszenia: 15 marca 2024
  • Data wyniku:      01 sierpnia 2024
  • Status: koniec naboru

Nazwa stanowiska: Starszy Inspektor

Nazwa urzędu:

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Opolu

 

Adres urzędu:

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Opolu, ul. Nysy Łużyckiej 42, 45-035 Opole

 

Wyniki naboru:

Informacja o zatrudnieniu kandydatki/kandydata

Mariola Rutkowska    Kędzierzyn - Koźle

Materiały

Oświadczenia w związku z ubieganiem się o stanowisko niebędące wyższym stanowiskiem w służbie cywilnej
Oświadczenia​_w​_związku​_z​_ubieganiem​_się​_o​_stanowisko​_niebędące​_wyższym​_stanowiskiem​_w​_służbie​_cywilnej.docx 0.02MB
Zgoda do celów rekrutacji
Zgoda​_do​_celów​_rekrutacji.docx 0.01MB
Wycofanie zgody
wycofanie​_zgody.docx 0.01MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.03.2024 14:21 Marta Sierpińska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wojciech Jarczak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Ogłoszenie nr 135110 / 15 marca 2024 Starszy Inspektor Do spraw: kontroli podmiotów korzystających ze środowiska w Wydziale Inspekcji 4.0 01.08.2024 10:27 Michał Myszkiewicz
Ogłoszenie nr 135110 / 15 marca 2024 Starszy Inspektor Do spraw: kontroli podmiotów korzystających ze środowiska w Wydziale Inspekcji 3.0 19.06.2024 12:54 Michał Myszkiewicz
Ogłoszenie nr 135110 / 15 marca 2024 Starszy Inspektor Do spraw: kontroli podmiotów korzystających ze środowiska w Wydziale Inspekcji 2.0 10.04.2024 13:08 Marta Sierpińska
Ogłoszenie nr 135110 / 15 marca 2024 Starszy Inspektor Do spraw: kontroli podmiotów korzystających ze środowiska w Wydziale Inspekcji 1.0 14.03.2024 14:21 Marta Sierpińska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}