W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Załatwianie Spraw w WIOŚ Opole

Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw w Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Środowiska w Opolu

Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw, w tym skarg i wniosków, normuje ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2024  poz. 572) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8.01.2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46) o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej.

 

1.  Archiwum

  • Archiwum Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Opolu znajduje się w głównej siedzibie Inspektoratu.

  • Zbiory udostępniane są zainteresowanym na miejscu w godzinach urzędowania, po uprzednio wyrażonej zgodzie Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska. 

2.  Rejestr skarg i wniosków

  • Rejestry prowadzone są w Wydziale Administracyjno-Technicznym, Organizacji, Kadr i Szkolenia oraz Zamówień Publicznych i dostępne w godzinach pracy Inspektoratu
    z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.

3.  Procedura składania i rozpatrywania skarg i wniosków

 

  • Skargi i wnioski na piśmie składa się w sekretariacie Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Opolu przy ul. Nysy Łużyckiej 42, w godz. od 7.00 do 15.00.

  • Opolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska w sprawie skarg i wniosków przyjmuje: w poniedziałki w godz. od 7.00 do 16.00, a w pozostałe dni pracy Inspektoratu od 7.00 do 15.00.

  • Skargi i wnioski mogą być wnoszone do Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Opolu pisemnie, telegraficznie lub za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.

  • Skargi i wnioski dotyczące działalności Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Opolu rozpatruje Opolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska w Opolu. Rejestr skarg i wniosków prowadzi pracownik sekretariatu w Wydziale Administracyjno-Technicznym, Organizacji, Kadr i Szkolenia oraz Zamówień Publicznych.

  • Organizację przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).

  • Terminy rozpatrzenia skarg i wniosków regulują przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego(Dz.U. 2024  poz. 572).

4.  Stan przyjmowania spraw, kolejność ich załatwiania lub rozstrzygania

  • Skargi i wnioski dotyczące stanu środowiska, propozycji działań kontrolnych, informacje o zagrożeniach i skażeniach środowiska oraz inne kierowane są do właściwych rzeczowo komórek Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Opolu w celu rozpatrzenia.

5.  Udostępnianie Informacji

Informacje w poszczególnych komponentach środowiska udostępniane są w dniach: poniedziałek- piątek w godz. 7oo – 15oo:

WYDZIAŁ INSPEKCJI

  • ochrona powietrza (pok. nr 17- parter)

  • ochrona wód (pok. nr 18- parter)

  • nadzór rynku (pok. nr 8- parter)

  • gospodarowanie odpadami (stanowiska pracy: Opole ul. Oleska 125)

  • transgraniczne przemieszczanie odpadów (stanowiska pracy: Opole, ul. Oleska 125)

  • poważne awarie przemysłowe (stanowiska pracy: Opole, ul. Oleska 125)

  • ochrona przed hałasem - (stanowiska pracy: Opole, ul. Oleska 125)

6.  Zamówienia publiczne - informacja BIP WIOŚ Opole - link

7. Informacje, aktualności w BIP - link

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
16.12.2022 12:08 Marta Sierpińska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wojciech Jarczak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Załatwianie Spraw w WIOŚ Opole 5.0 02.12.2024 08:28 Marta Sierpińska
Załatwianie Spraw w WIOŚ Opole 4.0 13.06.2024 13:24 Marta Sierpińska
Załatwianie Spraw w WIOŚ Opole 3.0 24.10.2023 11:23 Marta Sierpińska
Załatwianie Spraw w WIOŚ Opole 2.0 02.02.2023 10:58 Marta Sierpińska
Załatwianie Spraw w WIOŚ Opole 1.0 16.12.2022 12:08 Marta Sierpińska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}