Załatwianie Spraw w WIOŚ Opole
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw w Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Środowiska w Opolu
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw, w tym skarg i wniosków, normuje ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2024 poz. 572) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8.01.2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46) o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej.
1. Archiwum
-
Archiwum Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Opolu znajduje się w głównej siedzibie Inspektoratu.
-
Zbiory udostępniane są zainteresowanym na miejscu w godzinach urzędowania, po uprzednio wyrażonej zgodzie Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska.
2. Rejestr skarg i wniosków
-
Rejestry prowadzone są w Wydziale Administracyjno-Technicznym, Organizacji, Kadr i Szkolenia oraz Zamówień Publicznych i dostępne w godzinach pracy Inspektoratu
z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
3. Procedura składania i rozpatrywania skarg i wniosków
-
Skargi i wnioski na piśmie składa się w sekretariacie Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Opolu przy ul. Nysy Łużyckiej 42, w godz. od 7.00 do 15.00.
-
Opolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska w sprawie skarg i wniosków przyjmuje: w poniedziałki w godz. od 7.00 do 16.00, a w pozostałe dni pracy Inspektoratu od 7.00 do 15.00.
-
Skargi i wnioski mogą być wnoszone do Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Opolu pisemnie, telegraficznie lub za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
-
Skargi i wnioski dotyczące działalności Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Opolu rozpatruje Opolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska w Opolu. Rejestr skarg i wniosków prowadzi pracownik sekretariatu w Wydziale Administracyjno-Technicznym, Organizacji, Kadr i Szkolenia oraz Zamówień Publicznych.
-
Organizację przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).
-
Terminy rozpatrzenia skarg i wniosków regulują przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. 2023 poz. 775 z późn. zm.)
4. Stan przyjmowania spraw, kolejność ich załatwiania lub rozstrzygania
-
Skargi i wnioski dotyczące stanu środowiska, propozycji działań kontrolnych, informacje o zagrożeniach i skażeniach środowiska oraz inne kierowane są do właściwych rzeczowo komórek Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Opolu w celu rozpatrzenia.
5. Udostępnianie Informacji
Informacje w poszczególnych komponentach środowiska udostępniane są w dniach: poniedziałek- piątek w godz. 7oo – 15oo:
WYDZIAŁ INSPEKCJI
-
ochrona powietrza (pok. nr 17- parter)
-
ochrona wód (pok. nr 18- parter)
-
nadzór rynku (pok. nr 8- parter)
-
gospodarowanie odpadami (stanowiska pracy: Opole ul. Oleska 125)
-
transgraniczne przemieszczanie odpadów (stanowiska pracy: Opole, ul. Oleska 125)
-
poważne awarie przemysłowe (stanowiska pracy: Opole, ul. Oleska 125)
-
ochrona przed hałasem - (stanowiska pracy: Opole, ul. Oleska 125)
6. Zamówienia publiczne - informacja BIP WIOŚ Opole - link
7. Informacje, aktualności w BIP - link
- Pierwsza publikacja:
- 16.12.2022 12:08 Marta Sierpińska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Wojciech Jarczak
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Załatwianie Spraw w WIOŚ Opole | 4.0 | 13.06.2024 13:24 Marta Sierpińska |
Załatwianie Spraw w WIOŚ Opole | 3.0 | 24.10.2023 11:23 Marta Sierpińska |
Załatwianie Spraw w WIOŚ Opole | 2.0 | 02.02.2023 10:58 Marta Sierpińska |
Załatwianie Spraw w WIOŚ Opole | 1.0 | 16.12.2022 12:08 Marta Sierpińska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP