Z zbyt dużymi zbiornikami i uszkodzonymi oponami
03.07.2024
Niecały miesiąc temu zamieszczaliśmy, na wszystkich stronach internetowych Inspektoratów Transportu Drogowego, apel o przestrzeganie przepisów dotyczących wielkości zbiorników paliwa pojazdów. Niestety został on zlekceważony przez przewoźnika tureckiego zatrzymanego 3 lipca do kontroli na drodze S8. Zespół pojazdów którym wykonywał zlecenie przewozowe wyposażony był w zbiorniki o pojemności blisko 2000 litrów zamiast dopuszczalnych 1500 litrów. Na taką sytuację wpłynął fakt, że zamiast standardowego około 250 litrowego pojemnika na naczepie chłodni zamontowano zbiornik 650 litrowy.
Kilka dni wcześniej na tej samej drodze zatrzymano pojazdy należące do przewoźnika z Litwy. W tym wypadku okazało się, że opony dwóch osi naczepy są tak zniszczone, iż kord jest widoczny praktycznie na całym ich obwodzie. Ogumienie w takim stanie technicznym w każdej chwili może eksplodować co stanowi ogromne zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, dlatego o dopuszczeniu do dalszej jazdy nie mogło być mowy.