Tematyka oraz terminy kursów i szkolenia
Kursy będą się odbywać w serii spotkań poświęconych programom:
Mathworks MATLAB (rozwiń opis)
MATLAB to interaktywny język programowania i środowisko numeryczne wykorzystywane do analizy danych, obliczeń naukowych i inżynieryjnych, tworzenia modeli matematycznych i symulacji, a także projektowania algorytmów.
Zapraszamy na kurs "Wprowadzenie do MATLABa", który zapozna Cię z podstawowymi informacjami na temat tego środowiska. Poznasz interfejs użytkownika, nauczysz się programowania, otrzymasz narzędzia do prowadzenia zajęć.
Na początek zaznajomisz się z językiem, środowiskiem i sposobem pracy w MATLABie. Następnie nauczysz się budowania i symulacji modeli oraz tworzenia algorytmów w Simulinku.
Następnie poznasz najpopularniejsze obszary zastosowań MATLABa, od szeroko pojętej matematyki (statystyka, metody numeryczne), przez informatykę, do fizyki. W środowisku Simulinka opanujesz sposoby projektowania szeregu systemów spotykanych m.in. w automatyce, robotyce, mechatronice.
Na koniec dowiesz się, jak analizować i prezentować dane. Przyswoisz też umiejętności stosowania logiki i podejmowania decyzji w układach dynamicznych.
Dołącz do nas na kursie " Wprowadzenie do MATLABa " i zdobądź niezbędne umiejętności, aby efektywnie korzystać z tego wszechstronnego środowiska do programowania, obliczeń, analizy danych, symulacji i rozwoju algorytmów.
Zobacz czego spodziewać się na zajęciach z Matlaba!
Autodesk AutoCAD (rozwiń opis)
AutoCAD to oprogramowanie do projektowania technicznego, które umożliwia tworzenie precyzyjnych rysunków i modeli 2D oraz 3D. Są one wykorzystywane w różnych dziedzinach, takich jak: architektura, inżynieria, projektowanie mechaniczne i elektryczne, a także produkcja i konstruowanie.
Plan szkolenia AutoCAD
Cele
Celem szkolenia z AutoCAD jest dostarczenie uczestnikom kluczowej wiedzy i umiejętności
niezbędnych do efektywnej pracy z tym narzędziem do tworzenia precyzyjnych projektów 2D.
Szkolenie ma na celu zaznajomienie uczestników z fundamentalnymi funkcjami AutoCAD oraz
wykorzystanie ich do praktycznej realizacji konkretnych projektów.
Program szkoleń webinarowych
1. Interfejs i zasady pracy z programem AutoCAD:
- Poznanie elementów interfejsu oraz interakcji z programem
- Nawigowanie po rysunku
- Wywoływanie poleceń
2. Rysowanie podstawowych kształtów
- Wykorzystanie polecenia LINIA
- Obsługa polecenia POLILINIA
- Korzystanie z narzędzi do rysowania okręgów
- Wykorzystanie polecenia PROSTOKĄT oraz jego opcji
- Rysowanie łuków
3. Rysowanie precyzyjne
- Omówienie typów współrzędnych wykorzystywanych w AutoCAD
- Współrzędne biegunowe
- Tryb rysowania ORTO
- Używanie trybów lokalizacji
- Śledzenie lokalizacji oraz śledzenie biegunowe
4. Modyfikowanie rysunków
- Wybór obiektów różnymi metodami
- Przesuwanie, kopiowanie oraz kopiowanie w szyku wybranych elementów
- Korzystanie z polecenia lustrzanego odbicia
- Rozciąganie, ucinanie i wydłużanie
5. Korzystanie i tworzenie warstw w AutoCAD
- Omówienie metody pracy z warstwami oraz dodawanie nowych warstw
- Właściwości obiektów oraz wykorzystanie ich w warstwach
- Operowanie warstwami oraz modyfikacja ich właściwości powodujące zmiany w rysunku
6. Wymiarowanie rysunku
- Przygotowanie stylu wymiarowania, ustalenie jak będą wyglądać linie wymiarowe oraz tekst wymiarowy
- Zrozumienie i wykorzystanie różnych typów wymiarów
- Przygotowanie znaczników środka oraz osi symetrii
7. Przygotowanie wydruku dokumentacji 2D
- Ustawienie strony wydruku
- Przygotowanie specjalnych rzutni zawierających rysunek na stronie wydruku
- Końcowy wydruk strony z AutoCAD
Autodesk Inventor (rozwiń opis)
Inventor Professional to program do projektowania 3D, który umożliwia projektowanie części, zespołów i rysunków technicznych w środowisku wirtualnym. Jest wykorzystywany w mechanice, inżynierii przemysłowej i projektowaniu maszyn.
Plan szkolenia Inventor
Cele
Celem szkolenia z Autodesk Inventor jest zapewnienie uczestnikom niezbędnej wiedzy i
umiejętności do efektywnego korzystania z tego programu do projektowania i modelowania 3D.
Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z podstawowymi funkcjami Autodesk Inventor
oraz naukę praktycznego zastosowania tych funkcji w rzeczywistych projektach.
Program szkoleń webinarowych
lekcja 1. Przedstawienie struktury aplikacji i zasad pracy z projektem:
- zrozumienie hierarchii projektu w Autodesk Inventor i efektywne zarządzanie danymi projektowymi.
- nawigacja po interfejsie programu i korzystanie z narzędzi do organizacji projektu.
lekcja 2. Wyciągnięcie proste, wyciągnięcie obrotowe:
- tworzenie podstawowych kształtów, z użyciem operacji wyciągnięcia prostego i obrotowego odpowiadające danym wejściowym lub projektom.
- wykorzystywanie techniki modelowania do tworzenia precyzyjnych i zgodnych z wymaganiami części.
lekcja 3. Otwory:
- tworzenie różnych rodzajów otworów, takich jak prostokątne, okrągłe, gwintowane itp.
- dokładne wymiarowanie i umieszczanie otworów w odpowiednich miejscach na Modelu.
lekcja 4. Szyki: prostokątny, kołowy, po ścieżce:
- tworzenie szyków o różnych wzorach i układach, takich jak szyki prostokątne, kołowe i po ścieżce.
- wykorzystywanie szyków do efektywnego generowania powtarzalnych wzorów w Projektach.
lekcja 5. Kształt swobodny:
- modelowanie niestandardowych kształtów, które nie są ograniczone przez standardowe geometrie.
- wykorzystywanie narzędzia do tworzenia kształtów swobodnych w celu projektowania bardziej złożonych i unikalnych części.
lekcja 6. Importowanie szkiców z programu AutoCAD:
- import szkiców wykonanych w programie AutoCAD do Autodesk Inventor.
- wykorzystywanie istniejących szkiców z AutoCAD do tworzenia modeli i projektów w Autodesk Inventor.
lekcja 7. Tworzenie dokumentacji 2D:
- tworzenie rysunków technicznych, widoków rzutów i zestawień materiałowych w Autodesk Inventor.
- wymiarowanie i tworzenie etykiet elementów na rysunkach technicznych.
lekcja 8. Podstawy tworzenia zespołów i nadawania wiązań:
- tworzenie zespołów z różnych części.
- ustalanie relacji i wiązań między częściami.
Autodesk Revit (rozwiń opis)
Revit to oprogramowanie do projektowania architektonicznego, które pozwala na tworzenie wizualizacji 3D i dokumentacji projektów budowlanych. Jest wykorzystywane przez architektów, inżynierów budowlanych i specjalistów ds. instalacji.
Plan szkolenia Revit Architektura
Cele
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności do efektywnego korzystania z tego programu do
projektowania i modelowania 3D, tworzenia dokumentacji w oprogramowaniu Autodesk Revit
oraz pracy w zgodzie z metodyką BIM.
Program szkoleń webinarowych
Lekcja 1: Podstawy Autodesk Revit
- Sposoby rozpoczynania pracy
- Nawigacja w obszarze rysunku
- Zaznaczanie elementów
- Interface użytkownika
- Praca na widokach
Lekcja 2: Tworzenie nowego projektu
- Nowy projekt
- Dodawanie poziomów
- Tworzenie i edycja siatki konstrukcyjnej
- Tworzenie i modyfikacja poziomów
- Wstawianie słupów i ścian
- Modyfikacja warstw przegród
- Wstawianie i modyfikacja drzwi i okien
Lekcja 3: Tworzenie elementów modelowych
- Tworzenie stropów oraz dachów: dodawanie stropów i podłóg; tworzenie dachów, łączenie dachów; tworzenie lukarn
- Wstawianie komponentów
- Tworzenie schodów
- Sufit i oświetlenie: narzędzie sufit, dodawanie komponentów oświetlenia
Lekcja 4: Teren i komponenty terenu:
- Teren z punktów
- Podział terenu
- Dodawanie komponentów
Lekcja 5: Opisywanie projektu
- Dodawanie informacji o projekcie
- Wstawianie wymiarów, etykiet, opisów
Lekcja 6: Prezentacja projektu
- Opcje wyświetlania grafiki, nadawanie materiałów wykończeniowych; ustawienia kamery; rendering online
- Dokumentacja techniczna: przykładowe zestawienia i arkusze rysunkowe.
Autodesk 3ds Max (rozwiń opis)
3ds Max to program do projektowania 3D i animacji, który jest wykorzystywany w branży filmowej, branży gier komputerowych, architekturze i inżynierii. 3ds Max pozwala na tworzenie modeli 3D, animacji, wizualizacji, symulacji i efektów specjalnych.
Plan szkolenia 3ds max
Cele
Szkolenie dedykowane dla uczniów technikum oraz pracowników naukowo-dydaktycznych
zaczynających pracę z programem Autodesk 3ds max.
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności w tworzeniu modeli i renderów używając programu
3ds max.
Program szkoleń webinarowych
Podstawy programu, interfejs oraz nawigacja
- Tworzenie i manipulacja podstawowymi bryłami 3d
- Transformowanie obiektów za pomocą narzędzi Move, Rotate, Scale, Select Place
- Nawigacja w viewportach
- Shading modes - różne opcje wyświetlania w viewportach
- Skróty klawiszowe - jak usprawnić i przyspieszyć swoją pracę
- Sposoby selekcji obiektów
- Zmiana jednostek pracy programu - mm, cm, m itp.
Modelowanie obiektów 3d
- Modelowanie za pomocą lini - Spline Modeling
- Tworzenie kształtów.
- Modyfikacja punktów tworzących linie.
- Render shapes - zmiana linii w obiekty 3d
- Modelowanie brył 3d za pomocą polygonów
- Subobiekty, łączenie i odłączanie obiektów.
- Modyfikacja obiektów na poziomie punktów, linii oraz płaszczyzn.
Tworzenie kamer
- Kamera fizyczna - opis podstawowych parametrów.
- Safe frames oraz Aspect Ratio renderu
Światła w scenie 3d
- Area lights - quad - światło prostokątne
- Area lights - point - światło typu zwykłej kulistej żarówki
- Spot light - światło typu reflektor
- Photometric light - światło fotometryczne używające plików IES od producenta lamp
- Mesh light - światło wykorzystujące kształt modelu 3d
- Distant light - światło imitujące słońce
- Skydome light - fotorealistyczne oświetlanie scen za pomocą map HDRI
Materiały
- Standard surface - arnold material - opis podstawowych parametrów
- Tworzenie materiałów refleksyjnych
- Tworzenie materiałów prześwitujących
- Korzystanie z map do tworzenia materiałów
Podstawy animacji 3d
- Ustawienia animacji - ilość klatek, czas trwania animacji
- Tworzenie kluczy animacji używając Auto Key mode
- Tworzenie kluczy animacji używając Set Key mode
- Edytowanie kluczy animacji za pomocą Timeline
Ustawienia renderu silnika Arnold
- Ustawienie silnika Arnold jako silnik renderujący
- Omówienie ustawień wpływających na jakość i czas renderu.
- Ustawianie kolejki renderów i ich automatyczny zapis
Uczestnicy kursów otrzymają dostęp do wersji edukacyjnych ww. programów w chmurze.
Szkolenie: Wstęp do sztucznej inteligencji (rozwiń opis)
Podczas szkolenia zaprezentowane są różne narzędzia, korzystające z AI:
- do tworzenia filtrów nakładanych na obraz kamery,
- rozpoznającej rysunki ręczne,
- rozpoznający sonatę Beethovena, po 4 sekundowym rytmie wystukiwanym na klawiaturze,
- uczącej sztuczną inteligencję rozpoznawać gesty, ruchy etc.,
- kilka narzędzi, które korzystają z AI do zabawy, które można wykorzystać na lekcjach.
Pokazane są również narzędzia, dzięki którym można tworzyć treści ale również z zakresu Cyberbezpieczeństwa ostrzeżenie, w jak prosty sposób oszuści internetowi mogą stworzyć fikcyjną firmę, która może okraść ich i ich rodziców.
- Generator Logo oraz materiałów reklamowych za pomocą AI
- Generator obrazów (Wskazanie tworzenia fikcyjnych np. skinów do gry fortnite)
- Wykorzystanie chatu GPT do stworzenia treści tekstowych (np. opisów produktów, tekstów na stronę, artykułu etc.) oraz wskazanie wykorzystania go do pisania kodu (html, python)
- Generatory tworzące zdjęcia osób, które nie istnieją
- Edytory zdjęć i filmów etc.
- Narzędzia do wykrywania tekstów pisanych przez sztuczną inteligencję
Terminy kursów i szkoleń dla nauczycieli
Plan kursów (każdy kurs składa się z cyklu 6 spotkań)
- Matlab – wprowadzenie
10.07, 17.04, 24.07, 31.07, 7.08, 14.08 o godz. 10:00 - AutoCAD – wprowadzenie
11.07, 18.07. 25.07, 1.08, 8.08, 15.08 o godz. 10:00 - Max – wprowadzenie
12.07, 19.07, 26.07, 2.08, 9.08, 16.08 o godz. 10:00 - Inventor Pro – wprowadzenie
13.07. 20.07, 27.07, 3.08, 10.08, 17.08 o godz. 10:00 - Revit – wprowadzenie
14.07, 21.07, 28.07, 4.08, 11.08, 18.08 o godz. 10:00
Każdy kurs trwa 6 tygodni (jedno półtoragodzinne spotkanie w tygodniu).
Terminy jednorazowego szkolenia Sztuczna inteligencja – wprowadzenie:
- 3 lipca 2023 r., godz. 13:00
- 4 lipca 2023 r., godz. 13:00
- 6 lipca 2023 r., godz. 13:00
- 17 lipca 2023 r., godz. 13:00
- 31 lipca 2023 r., godz. 13:00
Jednodniowe szkolenie trwa około dwóch godzin.
Terminy kursów i szkoleń dla uczniów
Plan kursów (każdy kurs składa się z cyklu 6 spotkań)
- Matlab – wprowadzenie
10.07, 17.04, 24.07, 31.07, 7.08, 14.08 o godz. 15:00 - AutoCAD – wprowadzenie
11.07, 18.07. 25.07, 1.08, 8.08, 15.08 o godz. 15:00 - 3ds Max – wprowadzenie
12.07, 19.07, 26.07, 2.08, 9.08, 16.08 o godz. 15:00 - Inventor Pro – wprowadzenie
13.07. 20.07, 27.07, 3.08, 10.08, 17.08 o godz. 15:00 - Revit – wprowadzenie
14.07, 21.07, 28.07, 4.08, 11.08, 18.08 o godz. 15:00
Każdy kurs trwa 6 tygodni (jedno półtoragodzinne spotkanie w tygodniu).
Terminy jednorazowego szkolenia Sztuczna inteligencja – wprowadzenie:
- 5 lipca 2023 r., godz. 13:00
- 7 lipca 2023 r., godz. 13:00
- 10 lipca 2023 r., godz. 13:00
- 24 lipca 2023 r., godz. 13:00
- 7 sierpnia 2023 r., godz. 13:00
Jednodniowe szkolenie trwa około dwóch godzin.