Rewitalizacja brzegów rzeki Warty obejmowała odcinek w km 246+000 (most Przemysła) do km 243+500 (początek Cybińskiego Kanału Ulgi). Realizacja zadania polegała na wymianie betonowych ubezpieczeń, które powstały w latach 60. i 70. ubiegłego wieku i uległy znacznej degradacji. Dotychczasowe ubezpieczenia brzegów rzeki na długości 2,5 km zostały zastąpione koszami i materacami gabionowymi z kamiennym wypełnieniem ze wzmocnieniem drewnianą palisadą od strony wody. Od góry użyte materiały pokryte zostały biomatą w celu zapewnienia właściwego porostu traw. Inwestycja obejmowała również zabudowę towarzyszącą, w tym tarasy, slipy oraz schody skarpowe.
Realizacja zadania miała na celu zabezpieczenie brzegów Warty przed dalszą erozją, zwiększenie retencji gruntowej na terenach przyległych oraz poprawę wizerunku brzegów rzeki.
Prace budowlane rozpoczęły się w drugiej połowie 2020 roku, a zakończyły pod koniec 2022 roku.
Inwestycja została zrealizowana przy współpracy Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Poznaniu oraz Miasta Poznań.
Całkowity koszt realizacji inwestycji to 21 657 127,36 zł. Zadanie zostało dofinansowywane w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 w kwocie 17 944 743,51 zł. Pozostała część została zabezpieczona w ramach współfinansowania krajowego oraz ze środków własnych.