W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sprawozdanie z realizacji KPOŚK za 2024 r. oraz VII aktualizacja KPOŚK

21.01.2025

KPOŚK

Sprawozdanie z realizacji KPOŚK za rok 2024

Zgodnie z art. 89. ust. 1 oraz art. 240 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 20 lipca  2017 r. Prawo wodne (Dz. U. 2024 r., poz. 1087 t.j.), dalej Prawo wodne, informuję o konieczności wypełnienia ankiety sprawozdawczej z realizacji krajowego programu oczyszczania ścieków komunalnych (KPOŚK) za rok 2024.  Jednocześnie w ramach ww. procesu sprawozdawczego zbierane będą informacje na potrzeby sporządzenia VII aktualizacji KPOŚK (VII AKPOŚK). Ankieta ta zawiera zatem część dotyczącą sprawozdania za rok 2024 oraz część dotyczącą dalszych planów inwestycyjnych na terenie aglomeracji, które mają na celu wypełnienie warunków dyrektywy dotyczącej oczyszczania ścieków komunalnych. VII AKPOŚK pozwoli władzom samorządowym na zgłoszenie do programu inwestycji niezbędnych do spełnienia wymogów dyrektywy ściekowej lub utrzymania już osiągniętych wskaźników. Zapisy VII AKPOŚK będą decydować o możliwości pozyskiwania środków finansowych przez samorządy na inwestycje realizowane w przyszłych latach. Dlatego też rzetelne i terminowe wypełnienie formularza aktualizacyjnego będzie kluczem do dalszych inwestycji i poprawy jakości życia mieszkańców aglomeracji.

Aglomeracje powinny przedstawić stan realizacji KPOŚK na 31 grudnia 2024 r., uwzględniając obowiązującą uchwałę Rady Gminy. Wypełnioną ankietę sprawozdawczą należy przekazać w wersji elektronicznej, podpisanej podpisem elektronicznym przez włodarza miasta lub gminy, do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie PGW WP za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP na adres: /pgwwp-sz/SkrytkaESP.

Ze względu na połączenie w jednej ankiecie wymogów art. 89 ust. 1 (przekazanie sprawozdania za 2024 rok) oraz art. 96a (aktualizacja krajowego programu oczyszczania ścieków komunalnych) Prawa wodnego został wyznaczony jeden termin na nadesłanie ankiety – do dnia 28 lutego 2025 r.

Dokument składa się z 5 arkuszy: „Aglomeracje”, „Oczyszczalnie”, „KP – końcowe punkty”, „Raport wypełnienia ankiety” oraz „Zestawienie szczegółowe błędów”. Z uwagi na zastosowane w nim rozwiązania w postaci m.in. autouzupełniania, należy go wypełniać po kolei. W związku z koniecznością przeprowadzenia weryfikacji poprawności i kompletności danych przekazanych w ankiecie sprawozdawczej, niezbędne jest pozyskanie w niej danych umożliwiających późniejszy kontakt
z osobami wypełniającymi ankietę. Z uwagi na powyższe, prosimy również o zapoznanie się z klauzulą RODO, która została zamieszczona na pierwszej karcie arkusza Ankiety pod nazwą „Aglomeracje”.

Niezbędne pliki (ankietę sprawozdawczą z realizacji KPOŚK za rok 2024 oraz instrukcję wypełniania ankiety) znajdą Państwo poniżej.

Materiały

Ankieta​_VII​_AKPOŚK​_i​_sprawozdanie​_za​_rok​_2024
Ankieta​_VII​_AKPOŚK​_i​_sprawozdanie​_za​_rok​_2024.xlsx 0.61MB
Instrukcja​_wypełniania​_ankiety​_sprawozdawczej​_z​_KPOŚK​_w​_2024​_r
Instrukcja​_wypełniania​_ankiety​_sprawozdawczej​_z​_KPOŚK​_w​_2024​_r.pdf 0.10MB
{"register":{"columns":[]}}