W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przyjmowanie i załatwianie spraw

Przyjmowanie i załatwianie spraw i odbywa się w godzinach urzędowania
od poniedziałku do piątku  w godz. 7:30-15:05
w siedzibie Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gdańsku
ul. Dębinki 4, 80-211 Gdańsk
Sprawy załatwiane są w trybie i terminach wynikających z kodeksu postepowania administracyjnego.

Pomorski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w:

  • czwartki w godzinach od 11:00 do 12:00
  • środy w  godzinach  od 15:05 do 16:05  przyjęcie interesantów odbywa się w budynku nr 1, pokój 1012  (Portiernia )

Skargi i wnioski można składać do Pomorskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnegow w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji,  usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

W sprawach dotyczących nieprawidłowego stanu sanitarno- higienicznego, niewłaściwej jakość środków spożywczych oraz wody do spożycia skargę należy złożyć do terenowo właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.

W przypadku gdy konsument uzna, że środek spożywczy posiada niewłaściwą jakość zdrowotną, próbkę do badań laboratoryjnych pobiera przedstawiciel Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.

Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:

  • pisemnie
  • pocztą elektroniczną na adres: wsse.gdansk@sanepid.gov.pl
  • złożyć za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP
  • ustnie do protokołu

Skargi i wnioski powinny zawierać:

  • imię i nazwisko wnoszącego skargę/wniosek
  • adres korespondencyjny

Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego skargę lub wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia.

Podstawa Prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572 ze zm.)
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
21.06.2024 13:07 Marek Trychończuk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Maria Szczepańska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Przyjmowanie i załatwianie spraw 1.0 21.06.2024 13:07 Marek Trychończuk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}