Deklaracja dostępności
Wojewódzka Stacja Sanitarno Epidemiologiczna w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej www.gov.pl/wsse-lodz zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Wojewódzkiej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej w Łodzi
Data publikacji strony internetowej: 2015-12-30
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2020-10-30.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń:
- mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł,
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
- posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- Brak jest gdzieniegdzie poprawnych opisów alternatywnych fotografii lub grafik znalezionych w serwisie. Dokładamy wszelkich starań by wszyscy redaktorzy byli przeszkoleni w zakresie prawidłowego dodawania treści.
Oświadczenie sporządzono dnia 2020-10-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny podmiotu publicznego
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Beata Kusiak, adres poczty elektronicznej kdd.wsse.lodz@sanepid.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 222 500 115. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Wojewódzka Stacja Sanitarno Epidemiologiczna w Łodzi Wodna 40 90-046 ŁódźBudynek przy ul. Wodnej 40 (główna siedziba Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Łodzi). Na elewacji frontowej, przy drzwiach wejściowych zlokalizowany jest przycisk (dzwonek) przywołujący pracownika ochrony, który pomaga osobie z niepełnosprawnością dostać się do budynku. Przy schodach wejściowych do budynku, zaraz po wejściu przez drzwi wejściowe, znajduje się portiernia (możliwość wjazdu na teren bramą główną od strony ul. Wodnej). W związku z barierami architektonicznymi osoba z niepełnosprawnością ruchową zostanie przyjęta przez pracownika WSSE w holu głównym. W holu głównym znajduje się winda, którą można się dostać (małym wózkiem inwalidzkim) do toalety znajdującej się na II kondygnacji przystosowanej dla osób niepełnosprawnych. Obsługa klientów z niepełnosprawnościami innymi niż ruchowa odbywa się w sekretariacie głównym znajdującym się na wysokim parterze. Pracownicy sekretariatu zajmują się obsługą klienta, przyjmują dokumenty i/lub kontaktują się telefonicznie z kierownikiem lub pracownikiem właściwej dla załatwienia sprawy komórki organizacyjnej. Hol i korytarz w części parterowej nie pozwalają na swobodne poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim. Jednostka nie zapewnia osobom posiadającym trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się możliwości korzystania z jej pomocy, w tym z pomocy wybranego tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika.
Materiały
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznegoRaport_o_stanie_zapewniania_dostępności_podmiotu_publicznego.pdf 3.71MB