Skargi i wnioski
Skargi i wnioski przyjmowane są przez Łódzkiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego lub Zastępcę Łódzkiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego, bądź Zastępcę Dyrektora Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Łodzi, we wtorki w godz. 1500 – 1600.
Sekretariat Dyrektora Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Łodzi, czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 730 – 1505.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone w formie:
- pisemnej,
- telegraficznie,
- za pomocą dalekopisu,
- telefaxem,
- pocztą elektroniczną,
- ustnie do protokołu.
Skargi i wnioski musza zawierać:
- imię i nazwisko wnoszącego,
- adres wnoszącego.
UWAGA: skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe i biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
UWAGA: Dla wniesienia skargi i wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
Skargi i wnioski na działalność Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego należy kierować do Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego. Natomiast skargi i wnioski na działalność Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego należy składać do Głównego Inspektora Sanitarnego na adres:
Główny Inspektorat Sanitarny
ul. Targowa 65
03-729 Warszawa
Terminy załatwiania skarg i wniosków
Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny załatwia skargi (wnioski) bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt, załatwiana jest w terminie 1 m-ca od daty otrzymania.
Skargi i wnioski szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 m-cy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
Tryb odwoławczy:
Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku nie wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny może podtrzymać swoje stanowisko.
Wnioskodawcy niezadowolonego ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Skargi i wnioski wpływające do Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Łodzi są ewidencjonowane w Rejestrze Skarg i Wniosków, prowadzonym przez Oddział Organizacyjno- Prawny.
Skargi i wnioski w Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Łodzi rozpatrują komórki organizacyjne merytorycznie właściwe ze względu na przedmiot skargi (wniosku).
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2023 r., poz. 775).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
- Pierwsza publikacja:
- 10.06.2022 11:07 Arkadiusz Szczuchniak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Arkadiusz Szczuchniak
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 2.0 | 09.05.2023 10:44 Arkadiusz Szczuchniak |
Skargi i wnioski | 1.0 | 10.06.2022 11:07 Arkadiusz Szczuchniak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP