Wojewódzka Kampania Edukacyjna „Dopalaczom mówimy STOP – wybieramy zdrowie”
Wojewódzka Kampania Edukacyjna „Dopalaczom mówimy STOP – wybieramy zdrowie” adresowana jest do uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych województwa łódzkiego oraz ich rodziców i opiekunów. Program stawia sobie za cel zapobieganie używaniu środków psychoaktywnych oraz kształtowanie bezpiecznych zachowań zdrowotnych wśród młodzieży województwa łódzkiego.
Osiągnięcie zamierzonego celu ma być możliwe poprzez:
- dostarczenie uczniom rzetelnej wiedzy na temat konsekwencji używania nowych substancji psychoaktywnych należących do grupy dopalaczy,
- pobudzenie autorefleksji w obszarze indywidualnej decyzji dotyczącej używania tego typu substancji,
- rozwijanie umiejętności przyjmowania przez młodzież postawy asertywnej w sytuacji kontaktu z substancjami psychoaktywnymi,
- przekazanie rodzicom/opiekunom podstawowych informacji na temat właściwego modelu reakcji w przypadku używania przez dzieci substancji psychoaktywnej,
- rozwijanie kompetencji wychowawczych w zakresie pozytywnej profilaktyki,
- kształtowanie umiejętności rozmawiania na temat używania substancji psychoaktywnych.
Założeniem Kampanii „Dopalaczom mówimy STOP – wybieramy zdrowie” jest realizacja:
- szkolenia dla szkolnych koordynatorów (nauczycieli) Kampanii,
- przeprowadzenie przez szkolnych koordynatorów (nauczycieli) warsztatów profilaktycznych dla uczniów w oparciu o scenariusz opracowany przez specjalistę terapii uzależnień,
- przeprowadzenie przez szkolnych koordynatorów (nauczycieli) spotkania edukacyjnego dla rodziców i opiekunów.
Warsztaty pomagają dostarczyć młodzieży rzetelnej wiedzy na temat konsekwencji używania nowych substancji psychoaktywnych należących do grupy dopalaczy i pobudzają do autorefleksji w obszarze indywidualnych decyzji dotyczących używania tego typu substancji. Spotkania edukacyjne pozwalają natomiast przekazać rodzicom i opiekunom podstawowe informacje na temat właściwego modelu reakcji w przypadku zażywania substancji psychoaktywnych oraz zasad kształtowania umiejętności rozmawiania na temat tych substancji.