Sprzedaż kosmetyków w zakładzie
Często prócz świadczenia zabiegów z użyciem kosmetyków w solariach dochodzi do ich sprzedaży klientom zakładu. Wówczas prowadzący solarium, staje się dystrybutorem produktów kosmetycznych! Obowiązki nałożone na dystrybutora określa art. 6 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dot. produktów kosmetycznych!
Dystrybutor przed udostępnieniem (odpłatnym lub nieodpłatnym) produktu kosmetycznego musi zweryfikować, czy nie upłynęła data minimalnej trwałości produktu kosmetycznego, nie zawiera substancji zakazanych, czy dane w oznakowaniu nie wprowadzają w błąd, ostrzeżenia im towarzyszące dotyczące bezpiecznego ich użycia (w tym profesjonalnego) i miejsca aplikacji są czytelne (język polski) i zrozumiałe dla konsumenta, który będzie ich używał.
Obowiązkiem dystrybutora jest też zapewnienie, aby określone informacje zostały podane w języku wymaganym przez prawo państwa członkowskiego, w którym dany produkt jest udostępniany użytkownikowi końcowemu (a więc w języku polskim).
Ocena tego, czy nabyte na rynku kosmetyki spełniają te wymogi spoczywa przede wszystkim na personelu salonu, który stosuje je w świadczonych usługach. Podstawowe informacje o stosowanych kosmetykach może również zweryfikować sam klient zanim kosmetyk zostanie użyty.