Wejście do zakładu
Na początku warto zwrócić uwagę na lokalizację zakładu. Wejście do zakładu powinno prowadzić bezpośrednio z ulicy bądź z tak zwanego ciągu komunikacyjnego np. korytarz w galerii handlowej. Nasze podejrzenia powinny wzbudzić miejsca ulokowane w piwnicach bądź suterenach budynku. Są to miejsca charakteryzujące się zwykle zwiększoną wilgocią oraz niewystarczającą wymianą powietrza, co może powodować wykwity grzybów oraz pleśni na ścianach. Gdy już znajdziemy się w środku lokalu, powinniśmy wejść bezpośrednio do pomieszczenia, gdzie świadczone są usługi lub do poczekalni. Niewłaściwym jest przechodzenie przez pomieszczenia służące jako zaplecze. Stanowi to niebezpieczeństwo bezpośredniego kontaktu np. ze środkami chemicznymi lub może być przyczyną urazu mechanicznego.
Po wejściu do salonu, w widocznym miejscu powinna być umieszczona informacja o zakazie świadczenia usług osobom, które nie ukończyły 18 roku życia. To właśnie ta grupa wiekowa cechuje się uzależnieniem od opalania, którego skutki negatywnie wpływają na zdrowie. Dodatkowo powinny być zamieszczone ogólne informacje opisujące szkodliwe skutki działania sztucznego promieniowania UV na skórę człowieka. Próżno szukać jakichkolwiek reklam o świadczonych usługach solaryjnych poprzez media czy Internet. W polskim prawie za publikowanie tego typu informacji przewidziana jest kara pieniężna od 1 000 do 50 000 zł.