Deklaracja dostępności
Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- brak alternatywy dla treści nietekstowych (filmy, nagrania dźwiękowe, obrazy fotograficzne, grafiki i infografiki);
- na stronie występują elementy o niewystarczającym minimalnym kontraście.
Oświadczenie sporządzono dnia 2020.07.20 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pan Marek Matecki: tel. 22 185 53 63; email: dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pl.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Zakład Usług Leśnych we Wrocławiu mieści się w bazie na terenie której jest budynek biurowy, budynki warsztatowe oraz magazynowe.
Budynek biurowy, warsztatowy oraz budynki magazynowe posiadają 1 kondygnacje użytkową. Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynków to godziny 07:00 – 15:00. Wejście główne do budynku biurowego znajduje się od strony parkingu i jest ogólnodostępne.
Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnych miejscach parkingowych przed budynkiem. Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc postojowych dla ze szczególnymi potrzebami. Wejście do budynku biurowego dostępne jest dla osób ze szczególnymi potrzebami, znajduje się ono na poziomie ziemi przez co nie ma potrzeby posiadania podjazdu dla wózków oraz drzwi wejściowe posiadają minimalną szerokość 90cm przez co w łatwy sposób można dostać się do sekretariatu. Drzwi i przejścia wewnątrz budynku nie posiadają minimalnej szerokość 90cm, umożliwiającej skorzystanie z przejścia osobie ze szczególnymi potrzebami. W dalszej części biurowej znajdują się schody utrudniające poruszanie się osobom ze szczególnymi potrzebami. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.
Biuro posiada dodatkowe wejście bezpośrednio do sali konferencyjnej, które jest dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami, poruszających się na wózkach, drzwi posiadają minimalną szerokość 90cm.
W przypadku umówionego spotkania z osobami ze szczególnymi potrzebami, po wcześniejszym ustaleniu terminu, pracownicy merytoryczni wzywani są do przybyłych do sali konferencyjnej.
W budynku nie ma toalet przystosowanych dla osób ze szczególnymi potrzebami. W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym. Po budynku nie można poruszać się z psem asystującym.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny na nr +48 71 325 25 62 lub e-mailowo na adres zulwroclaw@wroclaw.lasy.gov.pl.