Powrót

Historia (październik 2020 r.)

Temat 5. Wojna poza Europą

Dowiem się kto zaatakowal Pearl Harbor oraz jakie wstrząsające wydarzenia spowodowały zakończenie konfliktu z Japonią.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj notatkę z najważniejszymi datami i faktami z portalu e-historia.com.pl

Typ materiału: Tekst

  • Jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych informacji – zajrzyj na portal aleklasa.

Typ materiału: Tekst

  • Scenariusz lekcji „Od Pearl Harbor do Nagasaki – zmagania USA z Japonią podczas II wojny światowej”.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Zobacz film z kanału „National Geographic Polska” – „Atak japońskich samolotów na Pearl Harbor! Amerykanie myśleli, że to ćwiczenia! [Przełomowe Bitwy]”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zobacz film z kanału „Światowa historia” na YouTube „Dlaczego Japonia zaatakowała Pearl Harbor?”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Dla zainteresowanych. Przeczytaj na portalu Dzieje.pl wywiad z dr. hab. Michałem Leśniewskim „Japonia nie miała szans na zwycięstwo w starciu z USA”.

Typ materiału: Tekst

Temat 6. Rząd polski na uchodźstwie

Dowiem się, kto był pierwszym prezydentem na uchodźstwie. Zrozumiem, dlaczego doszło do powołania rządu emigracyjnego.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Jeśli chcesz usystematyzować wiedzę, przeczytaj notatkę na portalu lekcjehistorii.pl

Typ materiału: Tekst

  • Jeśli masz jeszcze wątpliwości lub potrzebujesz utrwalić wiedzę, zajrzyj do lekcji przygotowanej przez Instytut Józefa Piłsudskiego w Ameryce.

Typ materiału: Tekst

  • Scenariusz lekcji  „Polski rząd na emigracji”

Typ materiału: Tekst

  • Scenariusz lekcji „Powstanie i działalność rządu polskiego na uchodźctwie w okresie II wojny światowej”.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Dla zainteresowanych. Zobacz opublikowaną przez Ambasadę RP w Londynie na YouTube serię filmików opowiadających o Rządzie RP na Uchodźstwie.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 7. Polskie Państwo Podziemne

Poznam sposoby zaangażowania polskiego społeczeństwa w walkę z okupantami.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Jeśli chcesz powtórzyć materiał i rozszerzyć wiedzę, przeczytaj notatkę na portalu Edukator.

Typ materiału: Tekst

  • Zobacz materiał przygotowany przez IPNtv Bydgoszcz.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zagraj w grę „Polskie Państwo Podziemne” przygotowaną przez IPN.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Scenariusz lekcji  z portalu Scholaris „Konspiracja. Mały sabotaż”, autor: Jolanta Błażejczyk z Muzeum Powstania Warszawskiego.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Scenariusz lekcji „Walka w podziemiu”, autorzy: Antonina Telicka-Bonecka, Jarosław Bonecki.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Dla zainteresowanych. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zajrzyj na przygotowany przez IPN materiał „Polskie Państwo Podziemne: konspiracja wojskowa i cywilna pod okupacją niemiecką i sowiecką”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 8. Powstanie Warszawskie

Dowiem się, jakie były założenia planu „Burza”.  Poznam przebieg Powstania Warszawskiego, będę umiał powiedzieć, jakie były jego skutki.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Scenariusz lekcji „Powstanie warszawskie”

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Posłuchaj wiersza „Czerwona zaraza” Józefa Szczepańskiego w interpretacji Marka Bukowskiego.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zobacz przygotowany przez Muzeum Historii Polski film na YouTube

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Dla zainteresowanych. Zobacz wybrane przez nauczyciela filmy z Archiwum Historii Mówionej w wirtualnym Muzeum Powstania Warszawskiego.

Typ materiału: Materiał multimedialny

 

{"register":{"columns":[]}}