Powrót

Historia (styczeń 2021 r.)

Temat 17. Represje po powstaniu styczniowym

Poznam skutki polityczne oraz społeczne spowodowane represjami po klęsce Powstania Styczniowego.

  • Przeczytaj wybrane przez nauczyciela fragmenty lekcji z Epodręcznika. 

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj notatkę ze strony www.tomaszewska.com.pl. 

Typ materiału: Tekst

  • Rozwiąż quiz z portalu Eduelo. 

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Jeśli chcesz utrwalić wiedzę przeczytaj artykuł na portalu www.nowahistoria.interia.pl. 

Typ materiału: Tekst

  • Lubisz podsumowania tematu w formie prezentacji? Jeśli tak to zajrzyj do prezentacji przygotowanej przez Tadeusza Kondraciuka na stronie www.notatkizlekcji.pl. 

Typ materiału: Tekst

  • Scenariusz lekcji „Trzeba z żywymi naprzód iść po życie sięgać nowe (Adam Asnyk). Społeczeństwo polskie po upadku powstania styczniowego” – do wykorzystania fragmenty. 

Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat 18. Rozwój ziem polskich w II połowie XIX wieku

Dowiem się, jak przebiegał rozwój gospodarczy ziem polskich pod panowaniem pruskim, jakie były okręgi przemysłowe w Królestwie Polskim i jak na tym tle wyglądała gospodarka Galicji.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia. 

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj wybrane przez nauczyciela fragmenty lekcji z Epodręcznika. 

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Jeśli chcesz powtórzyć najważniejsze informacje, zajrzyj na stronę www.e-historia.com.pl. 

Typ materiału: Tekst

  • Filmowe podsumowanie najważniejszych faktów znajdziesz na kanale „Edudu Video” na YouTube. 

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Na stronie tomaszewska.com.pl, zajrzyj do tabelki pokazującej różnice pomiędzy zaborami. 

Typ materiału: Tekst

  • Dla zainteresowanych. Przeczytaj na portalu Historia Poszukaj artykuł Karoliny Dzimiry-Zarzyckiej „Kalifornia w Galicji Ignacy Łukasiewicz, nafta i wynalazki”. 

Typ materiału: Tekst

  • Zobacz film „Twórca przemysłu naftowego – Ignacy Łukasiewicz” na kanale „PiekneUmysly” na YouTube. 

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 19. Polskie partie polityczne w XIX wieku

Poznam główne nurty życia politycznego pod zaborami na przełomie XIX i XX w. Będę umiał /umiała wyjaśnić, w jaki sposób narodowcy realizowali ideę realizmu politycznego. Dowiem się, jak formował się ruch socjalistyczny, a jak ludowy na ziemiach polskich.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia. 

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Informacje zestawione w tabelę, znajdziesz na stronie www.tomaszewska.com.pl 

Typ materiału: Tekst

  • Sprawdź się! Wykonaj test na portalu www.klasowka.onet.pl. 

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Jeśli chcesz powtórzyć najważniejsze informacje, zajrzyj na stronę www.e-historia.com.pl. 

Typ materiału: Tekst

  • Zobacz prezentację przygotowaną przez Weronikę Krawczykowską. 

Typ materiału: Tekst

Temat 20. Świat w przededniu I wojny światowej

Dowiem się jakie były główne przyczyny narastania konfliktów między państwami europejskimi na przełomie XIX i XX w. Będę umiał/umiała wskazać na mapie państwa należące do trójprzymierza i trójporozumienia. Poznam pojęcie „zbrojny pokój”.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia. 

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Na portalu www.lekcjehistorii.pl przeczytaj o przyczynach wybuchu I wojny światowej. 

Typ materiału: Tekst

  • Zobacz film „Przyczyny wybuchu I wojny światowej. Trójprzymierze i Trójporozumienie” na kanale „Satyrycznie Historycznie” na YouTube. 

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Jeśli lubisz podsumowanie wiedzy w formie prezentacji – zobacz tę przygotowaną przez użytkownika ukrytego pod nickiem Aga Ania. 

Typ materiału: Tekst

  • Utrwal wiedzę – poćwicz z quizem przygotowanym przez nauczycielkę Olę Surmę. 

Typ materiału: Ćwiczenie interaktywne

  • Dla zainteresowanych. Przeczytaj artykuł na portalu Polskie Radio. Posłuchaj wypowiedzi prof. Andrzeja Chwalby. 

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Dla zainteresowanych. Pobaw się mapą świata z 1914 roku. Zobacz, jak niewiele było wówczas państw na świecie. 

Typ materiału: Ćwiczenie interaktywne

 

{"register":{"columns":[]}}